Με τον γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ, γιο του παλαιού ηθοποιού της «νουβέλ βαγκ» Ζαν-Πιέρ Κασέλ, συζήτησε η Corriere della Sera με την ευκαιρία μιας νέας ταινίας που καταφθάνει στις αίθουσες και τιτλοφορείται «Οι τρεις σωματοφύλακες – Ντ’Αρτανιάν». Πρόκειται για φιλμ-υπερπαραγωγή που σκηνοθέτησε ο Μαρτέν Μπουρμπουλόν και συμπρωταγωνιστεί η Εύα Γκριν, βασισμένο στο πασίγνωστο ψευδοϊστορικό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ο Κασέλ παίζει τον Αθω της ρομαντικής τετράδας, όμως ελαφρώς διαφορετικό.
Ο Μπουρμπουλόν ζήτησε από τον Κασέλ να παίξει τον Αθω αφού τον φανταστεί σαν «μοναχικό και μελαγχολικό λύκο». Η λύση του σκηνοθετικού αινίγματος έγινε από τον ηθοποιό: «Ο Αθως προσπαθεί να πνίξει τους δαίμονές του στο αλκοόλ, όμως με τον καιρό αυτοί έμαθαν να κολυμπούν μέσα στο οινόπνευμα». Η Corriere σχολιάζει ότι ο ηθοποιός, όπως και όλα τα παιδάκια εξάλλου, από το συγκεκριμένο λογοτεχνικό παραμύθι έχουν άλλες αναμνήσεις, λιγότερο σκοτεινές (εξαιρούνται, μάλλον, εκείνες του σκηνοθέτη).
«Εχω πολύ στενό δεσμό με αυτές τις ιστορίες» λέει ο Κασέλ. «Από παιδί ντυνόμουν σωματοφύλακας. Ηταν οι ήρωές μου! Μου άρεσε πολύ και ένα σοκολατένιο σνακ που το έλεγαν έτσι. Αλλά, πάνω απ’ όλα, θυμάμαι τον πατέρα μου που με πήγε στη Μαδρίτη να δω τα γυρίσματα της ίδιας ταινίας. [σ.σ.: Ο Κασέλ υιός αναφέρεται στο ομότιτλο φιλμ του 1973, όπου ο πατέρας του υποδύεται τον βασιλιά Λουδοβίκο.] Ηταν ένας ρόλος κόντρα σε όσους είχε παίξει στα φιλμ της “νουβέλ βαγκ”».
Η Corriere ρωτάει τον Κασέλ αν το σενάριο σεβάστηκε το έργο του συγγραφέα. Δεν παίρνει απάντηση: «Είναι ένα κλασικό έργο, λέει πολλά για εμάς, αλλά μπορεί να ανανεωθεί επ’ αόριστον. Μιλάει για ανθρώπους που συγκεντρώνονται με έναν κοινό στόχο, το “ένας για όλους, όλοι για έναν”. Είναι ισχυρό αυτό το μήνυμα, και τώρα ακόμη περισσότερο, μετά την πανδημία. Ολοι θέλουν να μας χωρίσουν με το χρώμα του δέρματος, με τη θρησκεία, με το φύλο, με τις σεξουαλικές προτιμήσεις. Διαίρει και βασίλευε. Ομως, ήρθε η ώρα να βρούμε κοινά σημεία».
Κοινά σημεία με τον Αθω του φιλμ; Δηλαδή, να το ρίξουμε όλοι στο πιοτό; Και πάλι η απάντηση δεν είναι σαφής: «Ο Αθως είναι ένας κατεστραμμένος άντρας, γεμάτος τύψεις. Μου φαίνεται ότι είναι ο χαρακτήρας που συνδέει καλύτερα τα διάφορα επεισόδια του έπους. Βασανίζεται κουβαλώντας στους ώμους του το βάρος του παρελθόντος. Τον βλέπουμε να στοιχειώνεται από τύψεις, ντροπή και ενοχές, πράγματα που δεν ξέρει πώς να τα χειριστεί. Είναι ένας σκληρός τύπος με βαθιά ανθρώπινη ψυχή».
Ο ηθοποιός παραδέχεται ότι πρόκειται για ιστορία ανδρών, λέει ωστόσο ότι οι γυναίκες του στόρι είναι δυναμικές, πάντα στο επίκεντρο, όπως είναι και ο ρόλος που ερμηνεύει η Γκριν. «Ο Δουμάς μάς είπε σχεδόν δύο αιώνες πριν ότι οι γυναίκες θα ελέγχουν τον κόσμο» σχολιάζει. Πώς ακριβώς νομίζει ο Κασέλ ότι τον ελέγχουν, φαίνεται απ’ όσα λέει για την οικογένειά του, καθώς έχει δύο θυγατέρες: «Ως πατέρας μπορώ να πω ότι έχει αλλάξει και η πατρική εικόνα. Οι άνδρες έχουν διαφορετικό ρόλο στην οικογένεια από εκείνον των πατεράδων μας. Τι μήνυμα θέλω να μεταφέρω στα παιδιά μου; Ανυπακοή και φαντασίωση».
Γενικώς για το επάγγελμά του λέει ότι το εκλαμβάνει ως ευκαιρία «να γράψει σε λευκή κόλλα», να έχει κάθε δυνατότητα έκφρασης, να τολμά. «Ελευθερία και φαντασία». Και αποδέχεται «με χαρά» το παρατσούκλι που του έχουν κολλήσει, ότι είναι «χαμαιλέων» επειδή κάνει διαφορετικά πράγματα από φιλμ σε φιλμ. Βέβαια, το συγκεκριμένο φιλμ, «Οι τρεις σωματοφύλακες», απαιτούσε εκμάθηση χειρισμού όπλων και ιππασίας. «Για πέντε μήνες περάσαμε από ζόρικη εκπαίδευση, ώστε να τα κάνουμε όλα να φαίνονται αληθινά. Αυτή η συνεκπαίδευση μάς βοήθησε και στη συνεργασία μας».
Το γεγονός ότι η υπερπαραγωγή στην οποία πρωταγωνιστεί κόστισε 72 εκατ. ευρώ δεν τον αγχώνει ιδιαιτέρως. Πιστεύει ότι ο κόσμος θα ανταποκριθεί και θα γεμίσει τις αίθουσες προβολών. «Το κοινό θέλει να βλέπει ενδιαφέροντα πράγματα, να ξέρει ότι ξοδεύει χρήματα για κάτι που αξίζει τον κόπο, αλλιώς μένει σπίτι και βλέπει τηλεόραση».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News