790
Η βρετανίδα ηθοποιός Μαρίσα Αμπέλα (δεξιά) ως Εϊμι Γουαϊνχάουζ, στη βιογραφική ταινία «Back To Black» | CreativeProtagon / Focus Pictures

Back To Black: Ποιος «σκότωσε» την Εϊμι Γουαϊνχάουζ;

Protagon Team Protagon Team 9 Απριλίου 2024, 10:31
Η βρετανίδα ηθοποιός Μαρίσα Αμπέλα (δεξιά) ως Εϊμι Γουαϊνχάουζ, στη βιογραφική ταινία «Back To Black»
|CreativeProtagon / Focus Pictures

Back To Black: Ποιος «σκότωσε» την Εϊμι Γουαϊνχάουζ;

Protagon Team Protagon Team 9 Απριλίου 2024, 10:31

Πέρασε το μεγαλύτερο τμήμα της σύντομης ζωής της κάτω από τα αδηφάγα φώτα της δημοσιότητας, με τους φωτογράφους να την κυνηγούν στις πιο ευάλωτες στιγμές της. Η σκηνοθέτις της πρώτης ταινίας μυθοπλασίας με θέμα τη ζωή της Εϊμι Γουαϊνχάουζ χαρακτηρίζει «τους παπαράτσι και τους εθισμούς» της τραγουδίστριας ως τους πραγματικούς «κακούς» του φιλμ.

Η Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον αναφέρει στο BBC ότι δεν είναι δικό της θέμα να κρίνει τη θρυλική τραγουδίστρια. Η ταινία της, που δανείζεται τον τίτλο της από το πιο επιτυχημένο άλμπουμ της Εϊμι, «Back To Black«, ακολουθεί τη διαδρομή της καλλιτέχνιδας από μια εφηβεία με υψηλή αυτοπεποίθηση, μέχρι τη δημιουργία μιας σταρ διεθνούς βεληνεκούς που πέφτει θύμα της ίδιας της της επιτυχίας.

Η Μαρίσα Αμπέλα, πρωταγωνίστρια του τηλεοπτικού δράματος του BBC, «Industry» και με εμφάνιση στο αμερικανικό μπλοκμπάστερ «Μπάρμπι», ερμηνεύει την Γουαϊνχάουζ, ενώ ο ηθοποιός Τζακ Ο’Κόνελ, που εμφανίστηκε στις σειρές «Skins» και «This Is England», υποδύεται τον φίλο της τραγουδίστριας, Μπλέικ Φίλντερ-Σίβιλ, ο οποίος έχει δαιμονοποιηθεί από τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης για το ρόλο του στο θάνατο της σταρ.

Η Τέιλορ-Τζόνσον, η οποία σκηνοθέτησε και τη βιογραφική ταινία του 2009 «Nowhere Boy», με θέμα τα νεανικά χρόνια του Τζον Λένον, αποκαλύπτει ότι δεν γνώρισε τον Φίλντερ-Σίβιλ πριν τα γυρίσματα, παρότι το επιδίωξε. «Θέλαμε να καταλάβουμε γιατί τον ερωτεύτηκε η Εϊμι, και έγραψε για τον έρωτά τους το σημαντικότερο άλμπουμ της καριέρας της», λέει η σκηνοθέτις, συμπληρώνοντας ότι δεν την ενδιέφερε να δημιουργήσει έναν μονοδιάστατο χαρακτήρα «κακού».

Η σχέση του ζεύγους είχε χαρακτηριστικά «έντονου, αν και τοξικού, έρωτα», λέει η Τέιλορ-Τζόνσον. Μαζί με την Αμπέλα γνώρισαν άλλα μέλη της οικογένειας της Γουαϊνχάουζ, επισκεπτόμενες και τους γονείς της «ως ένδειξη σεβασμού», πριν ξεκινήσει η παραγωγή της ταινίας. Ξεκαθαρίζει, όμως, ότι οι συγγενείς της Εϊμι δεν συμμετείχαν στη διαμόρφωση του «Back To Black», και δεν της είπαν ποτέ τι έπρεπε και τι δεν έπρεπε να κάνει.

Ωστόσο οι γονείς της τραγουδίστριας επισκέφθηκαν αργότερα το πλατό της ταινίας και συνάντησαν την Αμπέλα την ώρα που φορούσε το μέικαπ και τα ρούχα της Εϊμι. Η ηθοποιός λέει  στο BBC ότι ήταν σημαντικό εκ μέρους της να δείξει τον σεβασμό της σε αυτούς και να έχει «επίγνωση της ευαισθησίας της στιγμής».

Η επιλογή του γυρίσματος μιας βιογραφικής ταινίας για την Γουαϊνχάουζ μόλις 13 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της από αλκοολική δηλητηρίαση σε ηλικία 27 ετών, προκάλεσε αντιδράσεις από πολλούς φαν της τραγουδίστριας. Οι κριτικές δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί, αλλά μετά τη δημοσιοποίηση του τρέιλερ του «Back to Black», κάποιοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παραπονούνται ότι η Αμπέλα δεν μοιάζει, ούτε ακούγεται αρκετά σαν την αείμνηστη τραγουδίστρια.

Η Αμπέλα χρησιμοποιεί τη φωνή της στα τραγούδια της Εϊμι, αλλά λέει ότι αισθάνθηκε ανακούφιση όταν της είπαν ότι το τραγούδι δεν ήταν προϋπόθεση για να αναλάβει τον ρόλο, καθώς ένιωθε «δέος» για την Γουαϊνχάουζ. Η πρωταγωνίστρια έκανε μαθήματα φωνητικής πριν τα γυρίσματα και αναφέρει ότι «το στιλ της φωνής της Εϊμι είναι κομβικό για να τραγουδήσει κανείς τις ιστορίες που ήθελε να μεταφέρει με τις συνθέσεις της».

«Ημουν ενθουσιασμένη στην προοπτική να ερμηνεύσω και να έρθω σε επαφή πρώτα με το κορίτσι και μετά με την τραγουδίστρια – τη γυναίκα πριν το ίνδαλμα», εξηγεί η Αμπέλα. Η Τέιλορ-Τζόνσον, από την πλευρά της, ισχυρίζεται ότι ήταν σημαντικό για εκείνη να επιλέξει μια ηθοποιό που «δεν θα υποδυόταν απλά την Εϊμι». Η Μαρίσα, εξηγεί στο BBC, ήταν η μόνη που δεν επιχείρησε να μιμηθεί την Γουαϊνχάουζ στην οντισιόν – είτε εμφανισιακά είτε χαρακτηριολογικά.

Το κυνηγητό της τραγουδίστριας από τα μέσα ενημέρωσης είναι ένα από τα κύρια θέματα της ταινίας, με τους παπαράτσι να κατασκηνώνουν έξω από το σπίτι της και να την εκφοβίζουν στο δρόμο. Σε μια σκηνή, η Εϊμι παραπατάει και πέφτει έξω από ένα φαρμακείο, με τους παπαράτσι να σκύβουν για να τραβήξουν το καλύτερο πλάνο της, αντί να την βοηθήσουν να σηκωθεί.

Η συγκεκριμένη σκηνή μπορεί να είναι δραματοποιημένο περιστατικό, αλλά η φρενήρης αντιμετώπιση της σταρ είναι τεκμηριωμένη. Τα άρθρα που κυκλοφόρησαν στο απόγειο του εθισμού της παραμένουν αποκρουστικά. «Ούτε το έντονο μακιγιάζ δεν μπορεί να κρύψει την άθλια κατάσταση της επιδερμίδας της», γράφει ένα, ενώ ένα άλλο επισημαίνει ότι «στα τατουάζ των φαν της, η Εϊμι δείχνει σε καλύτερη κατάσταση από ότι είναι στην πραγματικότητα».

Σε εκατοντάδες παπαρατσικές φωτογραφίες, η τραγουδίστρια δείχνει εμφανώς αδιάθετη και αναστατωμένη. Η σκηνοθέτις της ταινίας πιστεύει ότι παρά τους τραγικούς θανάτους της πριγκίπισσας Νταϊάνα και της Εϊμι Γουαϊνχάουζ, η μανία των παπαράτσι με τους επώνυμους δεν έχει εκτονωθεί – εξακολουθούν να τους κυνηγούν μανιωδώς.

Μέσα από την ταινία τους, η Τέιλορ-Τζόνσον και η Αμπέλα θέλουν να δείξουν πόσο εκπληκτική μουσικός ήταν η σταρ – και επιθυμούν το κοινό να βγει από τις αίθουσες τραγουδώντας τις επιτυχίες της. «Θέλω να πιστεύω ότι θα ένιωθε ότι της επιστρέψαμε το μουσικό της χάρισμα, μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα», σχολιάζει στο BBC η σκηνοθέτις. «Νομίζω ότι θα αισθανόταν υπερήφανη για την ταινία».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...