Eνώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή προσέρχονται την Παρασκευή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας Λάρισας και οι δύο σταθμάρχες οι οποίοι το μοιραίο βράδυ του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, φέρονται να αποχώρησαν από το πόστο τους πριν τις 23.00, οπότε και έληγε η βάρδιά τους, ο ένας στις 22.10 και ο άλλος στις 22.20, αφήνοντας μόνο του τον ήδη προσωρινά κρατούμενο 59χρονο συνάδελφό τους.
Και οι τρεις αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, καθώς επίσης για ανθρωποκτονίες και βαριές σωματικές από αμέλεια κατά συρροή.
Εκτός απροόπτου, όλοι τους αναμένεται να ζητήσουν διά των συνηγόρων τους προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του MEGA, ο επόπτης της Λάρισας, στην απολογία του (είτε αυτή δοθεί την Παρασκευή, είτε την άλλη εβδομάδα), θα ισχυριστεί ότι συγκάλεσε συγκέντρωση προσωπικού στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα. Εκεί, υποστηρίζει, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Μάλιστα, ο ίδιος ο 59χρονος φέρεται ότι επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.
Ενα ακόμη σημαντικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι κατά πόσο ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης, ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου και ήξερε να το χρησιμοποιεί, αν τελικά ήταν όντως σε λειτουργία.
Τις επόμενες ημέρες δεν αποκλείεται να ασκηθούν και νέες διώξεις για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Μπίρες…
Στη Βουλή εν τω μεταξύ διαβιβάστηκε την Πέμπτη έγγραφο της Hellenic Train για το -«διαβόητο» λόγω των «γνωστών» σε τέτοιες περιπτώσεις συνωμοσιολογικών θεωριών- φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το Ιnter City.
Το έγγραφο της Hellenic Train προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σχετικής ερώτησης του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου (ο οποίος με διαδοχικές του αναρτήσεις στο Τwitter μιλούσε για πέπλο μυστηρίου γύρω από το φορτίo, αφήνοντας διάφορες υπόνοιες).
Σύμφωνα με το έγγραφο, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 της 28.02.2023 περιλάμβανε στη σύνθεσή της συνολικά 13 βαγόνια, εκ των οποίων, κατά τη φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως 10 βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).
Και συγκεκριμένα διευκρινίζεται: «Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα σχετικά με το είδος των προς μεταφορά εμπορευμάτων, όπως εξάλλου προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβώτιων με τη σειρά που αναφέρονται στο φύλλο σύνθεσης, ήταν ως εξής: Παρασκευάσματα διατροφής, μπίρες, σύρματα από σίδηρο και κενά εμπορευματοκιβώτια».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News