«Στην ιστορία του σινεμά, αριστουργήματα έχουν υπάρξει χωρίς ήχο, χωρίς χρώμα, χωρίς σενάριο, χωρίς ηθοποιούς και χωρίς μουσική. Ούτε μία ταινία δεν έχει υπάρξει χωρίς φωτογραφία και χωρίς μοντάζ»: με αυτό το περιεκτικό του tweet, ο Αλφόνσο Κουαρόν, με την ταινία του «Ρόμα» να διεκδικεί δέκα Οσκαρ, όσα και η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, τα είπε όλα.
In the history of CINEMA, masterpieces have existed without sound, without color, without a story, without actors and without music. No one single film has ever existed without CINEMAtography and without editing.
— Alfonso Cuaron (@alfonsocuaron) February 12, 2019
Ο μεξικανός σκηνοθέτης δεν αποφάσισε ξαφνικά να κάνει μαθήματα σινεμά μέσω Twitter, αλλά να εκφράσει, με αυτό το εύστοχο σχόλιό του, τη δυσαρέσκειά του σχετικά με ένα ακόμη παραστράτημα της Ακαδημίας: μετά την αψυχολόγητη ανακοίνωση ότι δεν θα υπάρξει τελικά κεντρικός «οικοδεσπότης» και πως οι περσινοί νικητές στα βραβεία ερμηνείας, Αλισον Τζάνεϊ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γκάρι Ολντμαν και Σαμ Ρόκγουελ θα αναλάβουν την παρουσίαση, έπεσε μία ακόμη βόμβα.
Τέσσερις κατηγορίες «κόβονται» από την ζωντανή μετάδοση της 24ης Φεβρουαρίου 2019 και η απονομή των συγκεκριμένων βραβείων θα πραγματοποιηθεί την ώρα των διαφημίσεων. Οι ριγμένοι της υπόθεσης, που υπέστησαν αυτόν τον τηλεοπτικό υποβιβασμό, είναι οι βασικότατες κατηγορίες της φωτογραφίας και του μοντάζ, όπως και η κατηγορία του μακιγιάζ και των ταινιών μικρού μήκους!
Στην κατηγορία του μοντάζ άλλωστε, θεωρείται μεγάλο φαβορί ο Γιώργος Μαυροψαρίδης και ήδη έχουν αρχίσει οι αντιδράσεις στα ελληνικά social media για αυτό το ατόπημα, που είναι σα να έγινε από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από την τέχνη του σινεμά και δεν γνωρίζουν πόσο ζωτικής σημασίας είναι τόσο το μοντάζ, όσο και η φωτογραφία για τον ρυθμό και την εικόνα μιας ταινίας.
Ο Κουαρόν λοιπόν, έδωσε με το tweet του τη δική του απάντηση. Hδη οι αντιδράσεις είναι πολλές και έντονες, ενώ η Ακαδημία έσπευσε να υπερασπιστεί την απόφασή της, εξηγώντας πως οι ευχαριστήριοι λόγοι των νικητών θα μεταδοθούν αργότερα, μέσα στη ροή του προγράμματος και πως θα μονταριστούν ώστε να γίνουν πιο ελκυστικοί.
Σε μία τελετή που έχει φτάσει στο παρελθόν τις τέσσερις ώρες μετάδοσης και εφέτος στόχος είναι θέλουν να τη μειώσουν στις τρεις ώστε να μην γίνει κουραστική για το κοινό, φαίνεται πως τα πρώτα «θύματα» αυτών των περικοπών, είναι, εκτός από το μακιγιάζ και του μικρού μήκους, και οι θεμελιώδεις τέχνες του μοντάζ και της φωτογραφίας.
Ο κινηματογραφιστής Στιβ Γιέλντιν, υπεύθυνος μεταξύ πολλών άλλων και για τη φωτογραφία στην δημοφιλέστατη ταινία «Star Wars: The Last Jedi» σχολίασε ειρωνικά πως «ένα τηλεοπτικό σόου με θέμα τη γιορτή του σινεμά και της τέχνης του θεωρεί πως οι υπεύθυνοι γι’ αυτά, είναι απλά βαρετοί».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News