851
Στιγμιότυπο από το επίμαχο σκετς της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων που προκάλεσε αντιδράσεις - και στη χώρα μας | Χ/The Olympic Games

Κυβέρνηση και Ιερώνυμος επέκριναν την Τελετή Εναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι

Protagon Team Protagon Team 29 Ιουλίου 2024, 15:20
Στιγμιότυπο από το επίμαχο σκετς της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων που προκάλεσε αντιδράσεις - και στη χώρα μας
|Χ/The Olympic Games

Κυβέρνηση και Ιερώνυμος επέκριναν την Τελετή Εναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι

Protagon Team Protagon Team 29 Ιουλίου 2024, 15:20

Σε… εθνικό ζήτημα τείνει να αναδειχθεί –όχι στη Γαλλία αλλά στη χώρα μας!– η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, καθώς οι κρίσεις για το όλο θέαμα νωρίς ξέφυγαν από τα όρια της αισθητικής και πέρασαν στο πεδίο της σύγκρισης με την προ 20ετίας «δικιά μας» φιέστα, αν όχι σε αυτό της προσβολής της χριστιανοσύνης, επειδή κάποιοι θεώρησαν πως υπήρξε διακωμώδηση του Μυστικού Δείπνου όπως τον φαντάστηκε στον γνωστό του πίνακα του 15ου αιώνα ο Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Ετσι, αφού η τελετή του Παρισιού πέρασε από την κρησάρα των ελλήνων πολιτικών –ακόμα και ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν απέφυγε τον πειρασμό να σχολιάσει πως «αυτό που νιώθω και οφείλω να πω, και ως παρατηρητής αλλά και ως εκπρόσωπος της χώρας που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είναι πως η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 παραμένει κάτοχος του χρυσού»–, το δημιούργημα τον Γάλλων έφτασε να συζητείται στο μπρίφινγκ των πολιτικών συντακτών στην Αθήνα, αλλά και να ερωτάται σχετικά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Οπως ανέφερε η ΕΡΤ, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος εξέφρασε, τη Δευτέρα, τη δυσαρέσκειά του για το θέμα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Συγκεκριμένα, ο ίδιος ερωτηθείς σχετικά, υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ολα αυτά είναι άξια απόλυτης περιφρόνησης». Βέβαια, το τι σχέση έχει η Αρχιεπισκοπή Αθηνών με την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, καθώς και το γεγονός ότι ο χριστιανισμός ήταν αυτός που είχε κυνηγήσει και τελικά απαγορεύσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην ύστερη αρχαιότητα, είναι δύο στοιχεία που αγνοήθηκαν –έτσι κρίθηκε σκόπιμο από τη δημόσια τηλεόραση να προβληθεί η άποψη του επικεφαλής της Ελλαδικής Εκκλησίας.

Το θέμα όμως τέθηκε και στην τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Ο Παύλος Μαρινάκης είπε πως δεν του άρεσε, αλλά παραδέχτηκε πως αν άρεσε ή δεν άρεσε σε κάποιον η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων είναι θέμα προσωπικό.

Στη συνέχεια, ερωτηθείς σχετικά με τα δημοσιεύματα για το σόου με τις drag queens στον δήθεν Μυστικό Δείπνο, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε πως δόθηκε μια επίσημη απάντηση από τους διοργανωτές, σύμφωνα με την οποία το όλο θέαμα δεν παρέπεμπε στον Μυστικό Δείπνο και «αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε» –όντως, όπως εξήγησαν οι Γάλλοι, το σκηνικό με τους 18 ερμηνευτές δεν ήταν αναπαράσταση του φημισμένου πίνακα του Ντα Βίντσι για τον Μυστικό Δείπνο, αλλά του κατά πολύ μεταγενέστερου έργου του Ολλανδού Jan Harmensz van Biljert, «Συμπόσιο των Θεών».

«Ο Μυστικός Δείπνος δεν ήταν η έμπνευσή μου», ξεκαθάρισε και ο Τομά Ζολί, σκηνοθέτης της τελετής. «Νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές ότι ήταν ο Διόνυσος αυτός που φτάνει στο τραπέζι, είναι ο θεός της γιορτής, του κρασιού και πατέρας της Sequana, της θεότητας που συνδέεται με το ποτάμι», είπε σε συνέντευξή του στο BFM TV, σχετικά με το επίμαχο σκετς, που επικρίθηκε και από τους ρωμαιοκαθολικούς επισκόπους, καθώς και τη γαλλική Δεξιά και βεβαίως την Ακροδεξιά της Μαρίν Λεπέν. «Η ιδέα μου αφορούσε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή, ένα παγανιστικό πάρτι, συνδεδεμένο με τους θεούς του Ολύμπου… Όλυμπος, Όλυμπος, Ολυμπιακό πνεύμα…» συνέχισε.

«Στη δουλειά μου δεν βρίσκω ποτέ την επιθυμία να κοροϊδέψω ή να ταπεινώσω κάποιον. Ήθελα μια τελετή που θα έφερνε τους ανθρώπους κοντά, θα συμφιλίωνε αλλά και θα επιβεβαίωνε τις δημοκρατικές μας αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης» πρόσθεσε, μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του, ο κ. Μαρινάκης είπε πως «σε κάθε περίπτωση όλες αυτές εικόνες δεν μου άρεσαν», αλλά αναγνώρισε τελικά πως η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών δεν ενδείκνυται για προσωπικές τοποθετήσεις.

Πιο αναλυτικά στον κυβερνητικό εκπρόσωπο έγιναν δύο ερωτήσεις για το θέμα και υπήρξαν δύο απαντήσεις.

Δημοσιογράφος: «Κύριε Εκπρόσωπε, έγινε μεγάλη συζήτηση για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, σε σχέση με τα σύμβολα και τα νοήματα που αναδείχθηκαν και είχε και ιστορικές εικόνες με πολιτικό χαρακτήρα. Πώς κρίνετε τη συγκεκριμένη έναρξη, μιας και έγινε μεγάλη κουβέντα;»

Π. Μαρινάκης: «Νομίζω ότι δεν είμαι εδώ για να μαθαίνει ο κόσμος τις προσωπικές μου απόψεις, δεν θα σας κρύψω ότι δεν μου άρεσε ιδιαίτερα αυτό το οποίο είδα, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό, είναι προσωπικό, δεν είναι κάτι το οποίο εκφράζει στο σύνολο των μελών της κυβέρνησης που έχω την τιμή να εκπροσωπώ. Είναι, νομίζω, κάτι υποκειμενικό το οποίο το εκφράζει ο κάθε πολίτης είτε έχει κάποια σχέση ευθύνης, είτε όχι, με τον δημόσιο λόγο. Εγώ, προσωπικά, δεν τρελάθηκα με αυτό που είδα».

Δημοσιογράφος: «Συμφωνείτε με τις αντιδράσεις, εντός κι εκτός Ελλάδας, ότι οι εικόνες στο Παρίσι με τις drag queens, προσβάλλουν τους χριστιανούς παγκοσμίως;»

Π. Μαρινάκης: «Κοιτάξτε να δείτε, δόθηκε μία απάντηση ότι δεν ήταν μία παραβολή με τον Μυστικό Δείπνο, ότι δεν αναφερόταν στον Μυστικό Δείπνο, από τους διοργανωτές, οπότε έχουμε κάθε λόγο να το σεβαστούμε αυτό. Σας είπα και πριν ότι δεν νομίζω ότι όλες αυτές οι εικόνες, εμένα προσωπικά, μου άρεσαν, αλλά το ξαναλέω, ότι αυτή είναι ενημέρωση πολιτικών συντακτών για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και δεν είναι δουλειά δική μου να μεταφέρω τη δική μου άποψη, με ρωτάτε, με ρωτήσατε ξανά και απαντώ με τη δική μου άποψη και σε κάθε περίπτωση έκανε μία συνέντευξη ο Πρωθυπουργός που δημοσιεύθηκε από το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, όπου απάντησε και σ’ αυτές τις ερωτήσεις και αναφέρομαι και σ’ αυτές τις απαντήσεις του Πρωθυπουργού».

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...