Πλαφόν στις χρεώσεις κινητής τηλεφωνιας και αυτόματη φραγή στις εξερχόμενες κλήσεις με το που φθάνει ο μηνιαίος λογαριασμός του συνδρομητή στα 150 ευρώ, εισάγει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) με τις αλλαγές που τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Προκειμένου να αποτραπούν υπέρογκες χρεώσεις λόγω λάθους στον χειρισμό του κινητού, χρήση δαπανηρών πενταψήφιων νούμερων κτλ, κάθε φορά που ο χρήστης συμπληρώνει το ποσό των 150 ευρώ / μήνα , αυτομάτως θα μπαίνει φραγή από την εταιρεία-πάροχο.
Στο ποσό των 150 ευρώ περιλαμβάνονται και οι φόροι μαζί με το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών (κλήσεις, μηνύματα, δεδομένα).
Αρση της φραγής μπορεί να γίνει μόνο μετά από συνεννόηση με τον πάροχο, ενώ για τους πιο άνετους οικονομικά, το όριο θα μπορεί να αναπροσαρμόζεται ή ακόμα και να αφαιρείται τελείως.
Με αφορμή εξάλλου δημοσιεύματα περί απελευθέρωσης του δικαιώματος διακοπής συμβολαίου, διευκρινίζεται ότι για τα συμβόλαια ορισμένου χρόνου δεν καταργείται το τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής ή καταγγελίας σύμβασης σταθερής ή κινητής.
Ετσι και με δεδομένο ότι τα περισσότερα συμβόλαια είναι είτε με επιδότηση παγίου, είτε με επιδότηση συσκευής, αν ο χρήστης επιλέξει να διακόψει πρόωρα το συμβόλαιό του με τον εκάστοτε πάροχο, θα επιβαρυνθεί με την αναπόσβεστη αξία της προσφοράς.
Aναμένεται πάντως να διευκρινιστεί από την ΕΕΤΤ ή/και τους παρόχους ποια σύνδεση ορίζεται ως αορίστου χρόνου. Στην ΕΕΤΤ θεωρούν ότι μια σύμβαση ορισμένου χρόνου μετά τη λήξη της μετατρέπεται αυτόματα σε σύνδεση αορίστου χρόνου. Οι εταιρείες ερμηνεύουν αυτή την μεταβολή μόνον εφόσον το τιμολόγιο περιλάβει χρεώσεις ονομαστικού καταλόγου. Σε άλλη περίπτωση θεωρούν ότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου επαναλαμβάνεται για την ίδια περίοδο.
Σημειώνεται ότι για τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, από την 1η Οκτωβρίου 2018 το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται, με σαφήνεια, στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.
Στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού πρέπει επίσης να αναγράφεται και το αναπόσβεστο υπόλοιπο για την επιδότηση (παγίου ή συσκευής ή άλλου εξοπλισμού) που έχει λάβει ο συνδρομητής, ώστε έτσι να γνωρίζει πόσα πρέπει να πληρώσει αν διακόψει πρόωρα το συμβόλαιό του.
Το τέλος αποσύνδεσης καταργείται για το κλείσιμο των καρτοκινητών (μέχρι σήμερα οι εταιρείες χρέωναν ένα ποσό), όπως και για τις περιπτώσεις όπου κάτοχος επιθυμεί να μεταφέρει τον αριθμό καρτοκινητής του σε άλλο πάροχο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News