815
Ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης μιλά για την πρεμιέρα του μέτρου στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Μega | YouTube/Μega

Αδωνις Γεωργιάδης: Τιμές… Αυγούστου στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Protagon Team Protagon Team 3 Νοεμβρίου 2022, 10:49
Ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης μιλά για την πρεμιέρα του μέτρου στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Μega
|YouTube/Μega

Αδωνις Γεωργιάδης: Τιμές… Αυγούστου στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Protagon Team Protagon Team 3 Νοεμβρίου 2022, 10:49

Πρεμιέρα την Τετάρτη για το «καλάθι του νοικοκυριού», πολλοί  ωστόσο ήταν οι καταναλωτές που απογοητεύτηκαν –με πιο χαρακτηριστική όλων την αντίδραση πελάτη σούπερ μάρκετ σε ερώτηση της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του ΑΝΤ1. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, επέμεινε στην επιτυχία του μέτρου, καθώς, όπως είπε, τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν πλέον τιμές Αυγούστου.

Αρα, πρόσθεσε σε δηλώσεις του το πρωί της Πέμπτης στο Μega, με το «καλάθι» σβήσαμε τον πληθωρισμό δύο μηνών για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται σε αυτό.

«Ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι θα έρθει να νικήσει τον πληθωρισμό ή να αλλάξει την κατάσταση στην αγορά. Τι μπορεί να κάνει το “καλάθι”; Μπορεί να φτιάξει έναν χώρο όπου το σύνολο των προϊόντων συνθέτουν τα βασικά είδη για να λειτουργήσει ένα σπίτι, άρα αγοράζοντας αυτά τα 51 προϊόντα, το σπίτι σου λειτουργεί, και σε αυτά τα προϊόντα στο σύνολό τους έχεις καλύτερες τιμές», σημείωσε, εκτιμώντας ότι ο ανταγωνισμός των εταιρειών με το «καλάθι του νοικοκυριού» θα ωφελήσει τους καταναλωτές.

«Το καλάθι του νοικοκυριού –εξήγησε– βάζει τις αλυσίδες και τη βιομηχανία να ανταγωνιστούν μεταξύ τους σε ένα πεδίο και έχουν μεγαλύτερο κίνητρο να δείξουν τον εαυτό τους καλύτερο εκεί, γιατί έτσι θα κερδίσουν καλύτερη πελατεία ή θα χάσουν πελατεία. Ο καταναλωτής βλέπει ποια αλυσίδα έκανε την καλύτερη προσφορά και την άλλη εβδομάδα, που θα αλλάξει το καλάθι, οι αλυσίδες που έμειναν πίσω θα έχουν κίνητρο να κάνουν καλύτερη προσφορά για να πλησιάσουν εκείνους που τους ξεπέρασαν. Με αυτό τον τρόπο φτιάχνουμε ένα χώρο προστατευμένο».

Ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε επίσης την έκδοση εγκυκλίου για το μέγεθος της ταμπέλας στα ράφια με τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», προκειμένου να είναι ευδιάκριτα και να εντοπίζονται πιο εύκολα από τους καταναλωτές.

Ο υπουργός μετέφερε εξάλλου και τα παράπονα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τη μικρή ανταπόκριση της βιομηχανίας στην προσπάθεια τιθάσευσης των τιμών.

«Εχω ζητήσει –είπε– να δω τα τιμολόγια πώλησης της βιομηχανίας προς τις αλυσίδες για τα προϊόντα του καλαθιού. Θέλω να διαπιστώσω αν η βιομηχανία έχει κάνει το δικό της μερίδιο κοινωνικής προσφοράς. Είπαμε όλοι να βάλουμε πλάτη, δεν θα ήθελα να δω ότι η βιομηχανία δεν έβαλε πλάτη».

Κλείνοντας, επανέλαβε ότι οι καταναλωτές μπορούν να επισκεφτούν την πλατφόρμα e-katanalotis για να πληροφορηθούν για τις τιμές των προϊόντων, ενώ όπως υποστήριξε το «καλάθι» αποτελείται κατά 60% από επώνυμα προϊόντα και 40% ιδιωτικής ετικέτας.

 Παπαθανάσης: Θετικό το πρώτο δείγμα

«Η πρώτη αποτύπωση είναι θετική. Τα προϊόντα είναι σε χαμηλότερη τιμή», τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, επισημαίνοντας σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ότι όλα τα προϊόντα που είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι φθηνότερα από ό,τι ήταν πριν δύο εβδομάδες.

Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι όταν ξεκινά ένα μέτρο, χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις. Συγκεκριμένα, ανέφερε, πρέπει να υπάρχει καλύτερη σήμανση ώστε να βρίσκουν οι καταναλωτές πιο εύκολα τα προϊόντα, να υπάρχουν οι σχετικές ανακοινώσεις, να δίνουν οδηγίες οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ κ.τ.λ.

«Γενικά –αναγνώρισε– το πρόβλημα ήταν πώς βρίσκουμε τα προϊόντα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι κάτι που διορθώσαμε χθες και νομίζω ότι σήμερα θα είναι τα πράγματα πολύ καλύτερα, αλλά ένα νέο μέτρο χρειάζεται και κάποιες διορθωτικές κινήσεις, κάτι το οποίο κάνουμε και ποτέ δεν το αρνηθήκαμε».

Εξήγησε πάντως ότι τα προϊόντα θα βρίσκονται στους διαδρόμους όπου βρίσκονταν και πριν, αλλά θα επισημαίνονται με ειδική ετικέτα ώστε να γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι. Οι καταναλωτές θα μπορούν επίσης να ενημερώνονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα από τους ιστότοπους των σούπερ μάρκετ, στην είσοδο των σούπερ μάρκετ και στην εφαρμογή e- katanalotis.

Για τις αντιδράσεις των κρεοπωλών που υποστηρίζουν ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» απομακρύνει τους καταναλωτές από τα συνοικιακά καταστήματα, απάντησε ότι όποιος θέλει να δημιουργήσει «καλάθι», μπορεί να το κάνει.

Σε ερώτηση για το εάν τα περισσότερα από τα προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας, απάντησε ότι 50% είναι ιδιωτικής και 50% επώνυμης (σε μία διαφορετική εκτίμηση από το 40% – 60% που επικαλέστηκε ο υπουργός).

Οπως εξήγησε ο κ. Παπαθανάσης,  το «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελείται από 30 κατηγορίες προϊόντων που έχουν 51 προϊόντα, τα οποία ελέγχονται για το ποσοστό κέρδους και είναι τα χαμηλότερα σε τιμή, ώστε να προσφέρονται στους καταναλωτές τα φθηνότερα. Κάθε εβδομάδα –επανέλαβε– ανανεώνεται το «καλάθι του νοικοκυριού» για να είναι σίγουρο ότι το κάθε προϊόν θα είναι σε επάρκεια.

Σχετικά με τους ελέγχους απάντησε ότι γίνονται και δειγματοληπτικοί, αλλά και συγκεκριμένοι έλεγχοι, διότι λειτουργεί το 1520.

«Πρέπει να πούμε ότι υπάρχει πράγματι ένα ποσοστό παραβατικότητας. Βρίσκουμε ένα 6%-8% των επιχειρήσεων να έχουν παραβατική συμπεριφορά. Ομως η πλειοψηφία των επαγγελματιών λειτουργούν λογικά και λειτουργούν σύμφωνα με το νόμο», υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός, για να συμπληρώσει:

«Τα σούπερ μάρκετ ελέγχονται και επιβάλλονται και πρόστιμα. Δεν μπορούν να βάλουν προϊόντα τα οποία έχουν μια διαφορετική “συμπεριφορά” από ό,τι θα είχαν σε μια κανονική λειτουργία».

«Δεν το λύνει το “καλάθι του νοικοκυριού” όλο το ζήτημα, ούτε καμία πολιτεία μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ακρίβειας, αλλά βλέπετε ότι καθημερινά παλεύουμε στο να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας σε αυτή τη δύσκολη εποχή», κατέληξε στη δηλώσεις του στη δημόσια τηλεόραση ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...