431
Πιο ιταλικό στιλ, πεθαίνεις. Παίκτες της Σκουάντρα Ατζούρα, με πρώτο τον Αλμπέρτο Τζιλαρντίνο, αποβιβάζονται στην Τιφλίδα το 2009 | Photo by Claudio Villa/Getty Images

«Addio Alitalia»: Τέλος εποχής για τον εμβληματικό αερομεταφορέα της Ιταλίας

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2021, 16:43
Πιο ιταλικό στιλ, πεθαίνεις. Παίκτες της Σκουάντρα Ατζούρα, με πρώτο τον Αλμπέρτο Τζιλαρντίνο, αποβιβάζονται στην Τιφλίδα το 2009
|Photo by Claudio Villa/Getty Images

«Addio Alitalia»: Τέλος εποχής για τον εμβληματικό αερομεταφορέα της Ιταλίας

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2021, 16:43

Είναι ένα τέλος εποχής. Το τέλος ενός ευρωπαϊκού συμβόλου του προηγούμενου αιώνα, που δεν άντεξε πολύ στον 21ο. Υστερα από 74 χρόνια, η εμβληματική Αlitalia, που πρωτοπέταξε το 1947, κατεβάζει αυλαία. Η βραδινή πτήση Ρώμη – Κάλιαρι ορίστηκε να είναι η τελευταία του ιταλικού εθνικού αεροματαφορέα, o οποίος ακολούθησε και αυτός τη μοίρα άλλων αντίστοιχων κρατικοδίαιτων προσπαθειών στους αιθέρες.

Οπως σχολίασε ο ανταποκριτής του ΑΠΕ-ΜΠΕ και της Deutsche Welle στη Ρώμη, Θόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελάκης, πρόκειται για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Ιταλίας: ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι. Με την Alitalia ταξίδευε παντού στον κόσμο ο Πάπας, το λογότυπό της εμφανιζόταν πίσω από τους χολιγουντιανούς σταρ που πήγαιναν στην Τσινετσιτά για τα γυρίσματα μιας ταινίας και πίσω από τους αστέρες του ποδοσφαίρου και της Σκουάντρα Ατζούρα.

Τον 20ό αιώνα, η Alitalia ήταν η 12η αεροπορική εταιρεία παγκοσμίως. Ομως από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισαν τα προβλήματα, με λάθη στις στρατηγικές επιλογές, ασύμφορες γραμμές, πλεονάζον προσωπικό –ένας συνδυασμός που δεν βοήθησε στον ανταγωνισμό από την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Την Alitalia θα διαδεχθεί ένα άλλο πιο «ευέλικτο» και σχήμα, η Ita (Italia Trasporto Aereo), η οποία επίσης θα ελέγχεται από το Δημόσιο, αλλά δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζόμενους και οι αποδοχές των εργαζομένων θα περικοπούν δραματικά μέχρι και σχεδόν κατά 50%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας κυβερνήτης αεροσκάφους της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στη νέα εταιρεία, περιορίζεται στα 6.200 ευρώ.

Ο μέσος μισθός θα πέσει από τα 2.600 ευρώ της Alitalia, στα 1.680 της Ita.

Φυσικά, αυτή η μετάβαση δεν πέρασε χωρίς αντιδράσεις. Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την αντίθεση και την απογοήτευσή τους.

Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.

«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», κατήγγειλαν.

Η Ιta, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζόμενους. Και πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα, η νέα αυτή εταιρεία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως είναι η Air France και η Lufthansa και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και απ’ τις εταιρείες χαμηλού κόστους

Η ιταλική κυβέρνηση, πάντως, υπενθυμίζει ότι η δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...