707
Η Μπέτι Νας, αριστερά ως νεαρή αεροσυνοδός στα χρόνια του «αεροπορικού ρομαντισμού» και, δεξιά, πάντα χαμογελαστή, στη βαθιά ωριμότητά της | CreativeProtagon

«Πέτα ψηλά Μπέτι»: Αντίο στη μακροβιότερη αεροσυνοδό στον κόσμο

Protagon Team Protagon Team 29 Μαΐου 2024, 13:58
Η Μπέτι Νας, αριστερά ως νεαρή αεροσυνοδός στα χρόνια του «αεροπορικού ρομαντισμού» και, δεξιά, πάντα χαμογελαστή, στη βαθιά ωριμότητά της
|CreativeProtagon

«Πέτα ψηλά Μπέτι»: Αντίο στη μακροβιότερη αεροσυνοδό στον κόσμο

Protagon Team Protagon Team 29 Μαΐου 2024, 13:58

Η Μπέτι Νας ήθελε να γίνει αεροσυνοδός από τα 16 της. Οχι μόνο το πέτυχε, αλλά έμεινε στον αέρα περισσότερο από οποιονδήποτε ιπτάμενο, κατακτώντας μια θέση στο βιβλίο των Παγκόσμιων Ρεκόρ Γκίνες, έπειτα από 67 συναπτά έτη στον αέρα. Η Νας πέθανε σε ηλικία 88 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση της American Airlines και της Ενωσης Επαγγελματιών Αεροσυνοδών.

Σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο X, πρώην Twitter, η American Airlines ανέφερε: «Θρηνούμε τον θάνατο της Μπέτι Νας, η οποία πέρασε σχεδόν επτά δεκαετίες φροντίζοντας τους πελάτες μας στον αέρα. Ξεκίνησε το 1957 και κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες για τη μακροβιότερη αεροσυνοδό. Η Μπέτι ενέπνευσε γενιές αεροσυνοδών. Πέτα ψηλά, Μπέτι».

Η Νας εργαζόταν στην American Airlines επί 67 χρόνια και δεν αποσύρθηκε ποτέ επίσημα από τον ρόλο της. Ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 21 χρόνων στην Eastern Airlines, η οποία μετονομάστηκε αργότερα σε American Airlines.

Δούλευε κυρίως στα δρομολόγια μεταξύ Νέας Υόρκης, Βοστώνης και Ουάσινγκτον, ώστε να μπορεί να επιστρέφει κάθε βράδυ στο σπίτι της για να φροντίζει τον γιο της, ο οποίος έχει διαγνωστεί με σύνδρομο Down. Πέθανε στις 17 Μαΐου σε ξενώνα ύστερα από πρόσφατη διάγνωση με καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με το πρακτορείο.

Στις επτά δεκαετίες που η Νας πέρασε στον αέρα, ο κλάδος των αερομεταφορών άλλαξε πολύ και έχασε μεγάλο μέρος από την παλιά γοητεία του. Η Νας είδε τους χώρους επιβατών να συρρικνώνονται, το κάπνισμα να απαγορεύεται, τα γεύματα να μικραίνουν ή και να εξαφανίζονται, τις ταινίες κατά τη διάρκεια των πτήσεων να γίνονται καλύτερες… Η ίδια παρέμεινε χαμογελαστή και αποφασισμένη να κάνει τα ταξίδια πιο ευχάριστα για τους επιβάτες.

Η Νας ξεκίνησε την καριέρα της το 1957 με την –πλέον ανενεργή– Eastern Air Lines, όταν ένα εισιτήριο κόστιζε μόλις 12 δολάρια και για τις πτήσεις δεν απαιτούνταν κρατήσεις. Είχε ως βάση της το Εθνικό Αεροδρόμιο Ρίγκαν, πετώντας καθημερινά δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένου εκείνου μεταξύ Βοστώνης και Ουάσινγκτον, που έγινε γνωστό στους τακτικούς επιβάτες ως «Nash Dash» (το δρομολόγιο της Νας). Στην 60ή επέτειό της, η American Airlines ανακοίνωσε ότι ως η πιο παλαιά αεροσυνοδός της, η Νας είχε πλέον τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει όποια διαδρομή επιθυμούσε, σύμφωνα με την Washington Post.

Ο δικηγόρος Κένεθ Φάινμπεργκ, γνωστός για το έργο του στο Ταμείο Αποζημίωσης Θυμάτων της 11ης Σεπτεμβρίου, ήταν μεταξύ των τακτικών επιβατών στα δρομολόγια της Νας. Κατά τις συχνές πτήσεις του στη Βοστώνη, τη Νέα Υόρκη και τη Φιλαδέλφεια, πετούσε μαζί της περίπου δύο φορές την εβδομάδα. Θυμάται τη Νας ως μια ζεστή και φιλική παρουσία που της άρεσε να αναπολεί τις παλιές μέρες των πτήσεων και να συνομιλεί με τους επιβάτες της για τις οικογένειες και τα ταξίδια τους.

Ο Φάινμπεργκ είπε στην Post ότι ο ίδιος και άλλοι τακτικοί επιβάτες την αποκαλούσαν «η Babe Ruth των αεροσυνοδών» (συγκρίνοντάς την με τον θρυλικό παίκτη του μπέιζμπολ), «επειδή ήταν η καλύτερη».

Γεννημένη στις 31 Δεκεμβρίου του 1935, η Μπέτι Μπερκ ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία κορίτσια της οικογένειας και μεγάλωσε έξω από την Ατλάντικ Σίτι. Ηξερε ότι ήθελε να γίνει αεροσυνοδός από τα 16 της. «Κατά κάποιον τρόπο, εκείνη την εποχή, ήταν σαν να βρίσκεσαι στη σκηνή», είχε πει στην Boston Globe. «Φαινόταν τόσο κομψό. Και ρομαντικό. Ηταν ο ρομαντισμός των ουρανών. Μετά την απογείωση βρισκόσουν σχεδόν σε έναν άλλον κόσμο».

Το 2017, η Νας είχε πει στην Post ότι προτιμούσε τις καθημερινές διαδρομές για να μπορεί να είναι σπίτι κάθε βράδυ με τον γιο της, Κρίστιαν, ο οποίος έχει σύνδρομο Down.

Καθώς ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών άλλαξε με τα χρόνια, η ίδια είπε στην Post ότι «επέζησε από την απορρύθμιση των αεροπορικών εταιρειών, τις απεργίες, τις πετρελαϊκές κρίσεις και την 11η Σεπτεμβρίου».

Ο Φάινμπεργκ είπε ότι η Νας παρακολουθούσε στενά τις αλλαγές στον κλάδο και πίστευε ότι η απορρύθμιση ήταν καλή για την τιμολόγηση, αλλά υπονόμευε τη μοναδική εμπειρία των πτήσεων. Ωστόσο, η ίδια δεν έχασε ποτέ την ικανότητά της να κάνει φιλικά τα αεροπορικά ταξίδια. Ο δικηγόρος υποψιάζεται ότι η Νας συνέχισε να πετάει επειδή δεν έχασε ποτέ τον ενθουσιασμό της στην προοπτική να συναντά επιβάτες από όλα τα κοινωνικά στρώματα.

«Οχι μόνο δικηγόρους, τραπεζίτες και σταρ του θεάματος», είπε ο Φάινμπεργκ στην Post. «Της άρεσε να συναντά τον υδραυλικό που πήγαινε διακοπές με τη σύζυγό του ή τον σερβιτόρο ή τον οδηγό λεωφορείου. Εβλεπε μέσα στην εργάσιμη ημέρα της έναν μικρόκοσμο της Αμερικής. Και της άρεσε αυτό».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...