Γυναίκες τόσο ενεργητικές στην ιστορία της ποπ ροκ μουσικής δεν υπάρχουν πολλές. Ενδεχομένως καμία σαν την Τίνα Τέρνερ, αεικίνητη show woman, ικανή να τινάζεται από τη μια άκρη της σκηνής στην άλλη σαν μικρό κοριτσάκι ακόμα και όταν διένυε την έβδομη δεκαετία της ζωής της. Σήμερα, ωστόσο, δύσκολα θα την αναγνώριζε κανείς. Η γεννημένη το 1939 στο Νάτμπους του Τενεσί με το όνομα Άννα Μέι Μπούλοκ, στην ηλικία των 78 ετών είναι πλέον μια άλλη γυναίκα. Έχει αποσυρθεί στη βίλα της στη λίμνη της Ζυρίχης, στην βαθιά και γαλήνια Ελβετία, χώρα καταγωγής του τελευταίου της συζύγου Έρβιν Μπαχ, ηλικίας 62 ετών. Τόσο γοητευμένη είναι η Τίνα Τέρνερ με την νέα της πατρίδα που έφτασε στο σημείο να αποκηρύξει την αμερικανική υπηκοότητα και να γίνει πολίτις Ελβετίας.
«Δεν υπάρχει τίποτα το περίεργο. Η Ελβετία είναι ένας πνευματικός τόπος: υπάρχει κάτι εδώ που με βοηθάει να βρίσκομαι σε επαφή με αυτό που πραγματικά είμαι», προσδιόρισε η αμερικανίδα ντίβα, μιλώντας στην Corriere della Sera από την έπαυλή της. Όπου η Τίνα Τέρνερ μόλις ολοκλήρωσε την παραγωγή, μαζί με πέντε ακόμα τραγουδίστριες από όλον τον κόσμο όπως η Άνι Τσόινγκ από το Νεπάλ και η ισραηλινή Μορ Καρμπάσι, του «Awakening Beyond», μιας μουσικής συλλογικής προσευχής, τρόπον τινά, με τραγούδια, λιτανείες και μοιρολόγια διαφορετικής θρησκευτικής προέλευσης
«Επρόκειτο για μια ξαφνική αφύπνιση της συνείδησης. Θέλουμε να ξεπεράσουμε τις διαιρέσεις και τους όποιους φραγμούς», εξήγησε η Τίνα με μυστικιστική, κάπως, διάθεση. Αλλά προτού καταφέρει να κερδίσει αυτήν την ψυχική ηρεμία που δηλώνει πως την χαρακτηρίζει, η επονομαζόμενη και «γιαγιά της Ροκ» έζησε μια ταραχώδη, το λιγότερο, ζωή. Βρήκε, όμως, τη δύναμη να ξεφύγει από έναν καταστροφικό γάμο με τον Άικ Τέρνερ ο οποίος όσο ιδιοφυής υπήρξε στη σκηνή άλλο τόσο τυραννικός και βίαιος υπήρξε στη σχέση του. Έπειτα από τον πολλοστό ξυλοδαρμό μια ημέρα τη δεκαετία του 1970 τον εγκατέλειψε και βρέθηκε στο δρόμο με 36 σεντς στην τσέπη. Κατάφερε όμως να επανεφεύρει τον εαυτό της και να γίνει η παγκόσμια superstar της δεκαετίας του ’80, μοναδική ερμηνεύτρια διαχρονικών, πλέον, τεράστιων επιτυχιών όπως το «Simply the Best» και το «Private Dancer».
«Έμαθα πολλά από την εμπειρία μου και έγινα πιο στοργική και δυνατή», εξήγησε. Και υποστήριξε πως στις ημέρες του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και της άτυπης θεσμοθέτησης της σεξουαλικής παρενόχλησης, οι γυναίκες που εργάζονται στον κόσμο του θεάματος θα πρέπει να είναι σε θέση να μην ενδώσουν και να πουν όχι. «Όπως σας είπα, πέρασα και εγώ άσχημες στιγμές αλλά κατάφερα να ξεφύγω. Σήμερα είναι μια ευτυχισμένη περίοδος της ζωής μου και με το παράδειγμά μου θέλω να ξεφύγουν και άλλες γυναίκες», δήλωσε η Αφροαμερικανίδα, κόρη ενός εργάτη και μιας εργάτριας στις βαμβακοφυτείες του Τενεσί που κατέληξε να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες και διάσημες τραγουδίστριες όλων των εποχών.
Όσον αφορά τις πολιτικές εξελίξεις στην πρώην πατρίδα της, εάν το 2008 είχε συγκινηθεί με την εκλογή του Μπαράκ Ομπάμα στην προεδρία, σήμερα εμφανίζεται μάλλον αδιάφορη, δηλώνοντας πως δεν «θέλω να σχολιάσω» τον Ντόναλντ Τραμπ. Όσον αφορά μια ενδεχόμενη επιστροφή της στη σκηνή στο τέλος της όγδοης δεκαετίας της πολυκύμαντης ζωής της, έπειτα από πολλά χρόνια, προς απογοήτευση των εκατομμυρίων θαυμαστών της, το αποκλείει καθώς «στο ροκ και τους χορούς πρόσφερα ήδη. Σήμερα είμαι καλά απολαμβάνοντας την ιδιωτικότητά μου».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News