Ποια ήταν η σχέση της μεγάλης Ζαν Μορό με την Ελλάδα; Συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν φεύγουν από τη ζωή τέτοιες προσωπικότητες παγκόσμιου βεληνεκούς, να αναζητούμε τους όποιους συνδέσμους είχαν με τη χώρα μας. Ετσι λοιπόν και με την εμβληματική γαλλίδα ηθοποιό που απεβίωσε τη Δευτέρα σε ηλικία 89 ετών.
Σε μια πρώτη ανάγνωση, συναντάμε την «Ελληνίδα» Μορό στο «Μετέωρο Βήμα του Πελαργού», το σπουδαίο φιλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου του 1991, στο οποίο η Μορό έπαιξε μαζί με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι (30 χρόνια μετά την κινηματογραφική συνύπαρξή τους στη «Νύχτα» του Μικελάντζελο Αντονιόνι).
Μάλιστα Αγγελόπουλος και Μορό ξανασυναντήθηκαν 16χρόνια αργότερα, το 2007, στις Κάννες. Το Φεστιβάλ είχε ζητήσει από βραβευμένους με Χρυσό Φοίνικα δημιουργούς να φτιάξουν ο καθένας το δικό του φιλμάκι αφιερωμένο στο σινεμά για να γιορτάσουν μαζί τα 60ά γενέθλια του θεσμού. Ο Αγγελόπουλος επέλεξε για τα δικά του «Τρία Λεπτά» – όπως ονομάζεται και το φιλμ – να ξανασυναντηθεί με την Ζαν Μορό και μαζί να «αναζητήσουν» τον Μαστρογιάνι.
Chacun son cinéma – Theo Angelopoulos από stazybohorn
Μια άλλη ιστορία όμως, αναδεικνύουν στο φύλλο της Τρίτης «Τα Νέα», περιγράφοντας το ειδύλλιο της Μορό με τον έλληνα ηθοποιό Θεόδωρο Ρουμπάνη το 1965.
Γράφει ο Ακης Καπράνος στο αφιέρωμα στη Ζαν Μορό στα «Νέα»:
«Οπως συμβαίνει με όλες τις σπουδαίες σταρ, ο Τύπος έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τις καλλιτεχνικές της επιδόσεις όσο και για τις ερωτικές της περιπέτειες. Στις 25 Οκτωβρίου 1965, δημοσιεύεται στις ελληνικές εφημερίδες η ακόλουθη είδηση: “Η Ζαν Μορώ, η διαπρεπής Γαλλίς καλλιτέχνις, πρόκειται, ως ανεγράφη, να τελέση τους γάμους της μετά του Ελληνος ηθοποιού κ. Θεοδώρου Ρουμπάνη την 2αν του προσεχούς Ιανουαρίου, κατόπιν ειδυλλίου που ανεπτύχθη μεταξύ των μελλονύμφων κατά την διάρκειαν γυρίσματος σκηνών της ταινίας ‘Ο ναύτης του Γιβραλτάρ’”.
» Ολοι τότε μιλούσαν για έναν ακόμη “Τεό” που θα παντρευόταν διάσημη γαλλίδα σταρ, όπως ο Τεό Σαραπό (Θεοφάνης Λαμπουκάς) την Εντίτ Πιαφ, μόνο που τελικά ο γάμος δεν έγινε ποτέ. Ο Θόδωρος (Τεό) Ρουμπάνης παντρεύτηκε δύο χρόνια αργότερα τη λαίδη Σάρα Τσόρτσιλ και το έριξε στην “ντόλτσε βίτα” μέχρι να επανέλθει στην Υδρα, όπου αγόρασε την περίφημη “Λαγουδέρα” του Μπάμπη Μωρέ και την κράτησε για πολλά χρόνια, έστω και σε φθίνουσα πορεία».
Σε μια συνέντευξή της το 2013, η Μορό, που άφησε εποχή τόσο για τις ερμηνείες της όσο και για τα ειδύλλιά της είχε πει ότι ήταν η ίδια που διέλυσε τον αρραβώνα. Την τελευταία στιγμή δεν είχε πάει στην εκκλησία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News