560
| REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

To Facebook αυτολογοκρίνεται για να μπει στην αγορά της Κίνας

Protagon Team Protagon Team 23 Νοεμβρίου 2016, 09:27

To Facebook αυτολογοκρίνεται για να μπει στην αγορά της Κίνας

Protagon Team Protagon Team 23 Νοεμβρίου 2016, 09:27

Είναι πολλοί οι Κινέζοι και τα λεφτά τους για να τα αγνοήσεις. Ακόμα και αν λέγεσαι Facebook. Ή ιδίως αν λέγεσαι Facebook. O κολοσσός των social media, είναι παντού κολοσσός εκτός από τη Λαϊκή Κίνα – το Πεκίνο εδώ και επτά χρόνια έχει απαγορεύσει τη λειτουργία του προκειμένου να αποφύγει δυσάρεστες αντικαθεστωτικές αναφορές ή ειδήσεις για το Θιβέτ. Τώρα όμως, σύμφωνα με τους Νew York Times, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ φαίνεται να εγκαταλείπει την πολυδιαφημισμένη «δημοκρατικότητά» του ώστε να πείσει το κινεζικό καθεστώς να ανοίξει τις πόρτες του: έχει δημιουργήσει μυστικά μηχανισμό λογοκρισίας που θα μπορούσε να πείσει την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, να του επιτρέψει την είσοδο σε μια αγορά ενός δισεκατομμυρίου δυνητικών χρηστών.

Κατά τους NY Times, το Facebook δημιούργησε ειδικό ad hoc λογισμικό, το οποίο εμποδίζει την εμφάνιση αναρτήσεων στις ειδησεογραφικές ροές (feeds) συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών. Kαι αυτή η ανάπτυξη του λογισμικού έγινε με την πλήρη υποστήριξη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζάκερμπεργκ έγραψε η εφημερίδα, επικαλούμενη νυν και πρώην υπαλλήλους που δεν κατονομάζει.

Τον Μάρτιο, ο Ζάκερμπεργκ συνάντησε τον επικεφαλής της προπαγάνδας της Κίνας Λίου Γιουνσάν, ο οποίος είπε πως ελπίζει το Facebook να μπορέσει να ενδυναμώσει τις ανταλλαγές μεταξύ των διαδικτυακών εταιρειών της Κίνας και να βελτιώσει την αμοιβαία κατανόησή τους, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

2016-11-23T022123Z_1847039262_S1AEUOKFJVAA_RTRMADP_3_FACEBOOK-CHINA
Μάρτιος 2016. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ (δεξιά) καλωσορίζει τον κινέζο πρωθυπουργό Λι Κεκιάνγκ κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Πεκίνο (REUTERS/Kenzaburo Fukuhara/Pool/File Photo)

«Εχουμε από παλιά πει ότι μας ενδιαφέρει η Κίνα, και ξοδεύουμε χρόνο για να καταλάβουμε και να μάθουμε καλύτερα τη χώρα», είπε η εκπρόσωπος του Facebook Αριέλ Αρία, σε ηλεκτρονικό μήνυμά της στο πρακτορείο Reuters.

«Ωστόσο, δεν έχουμε λάβει καμία απόφαση για (τον τρόπο) προσέγγισής μας της Κίνας. Αυτήν την στιγμή εστιάζουμε στο να βοηθήσουμε κινεζικές επιχειρήσεις και επενδυτές να επεκταθούν σε νέες αγορές εκτός Κίνας, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα διαφημίσεών μας», πρόσθεσε.

Οι ξένες εταιρείες στην ασιατική χώρα, ιδιαίτερα στα ΜΜΕ, αντιμετωπίζουν πολιτική πίεση από σειρά κανονισμών. Η στρατιωτική εφημερίδα της χώρας περιγράφει το Διαδίκτυο ως το σημαντικότερο μέτωπο σε μια ιδεολογική μάχη εναντίον των «Δυτικών αντι-κινεζικών δυνάμεων».

Η Κίνα, με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών του Διαδικτύου στον κόσμο, απαγόρευσε τον ιστότοπο μετά τις ταραχές που ξεκίνησαν στην βορειοδυτική πόλη Ορούμκι με την εθνοτική ομάδα των Ουιγούρων τον Ιούλιο του 2009, σε μια προσπάθεια να αποκόψει τη ροή πληροφοριών για τα επεισόδια, στα οποία σκοτώθηκαν 140 άτομα.

Μολονότι το Facebook έχει ήδη δημιουργήσει τον νέο μηχανισμό, δεν προτίθεται να επιβάλλει τη λογοκρισία το ίδιο, σημειώνουν οι New York Times. Αντίθετα, το Facebook θα προσφέρει το λογισμικό ώστε να επιτρέψει «σε μια άλλη οντότητα» να παρακολουθεί δημοφιλή άρθρα και θέματα τα οποία αναδεικνύονται περισσότερο καθώς τα μοιράζονται οι χρήστες στο δίκτυο, σύμφωνα με την εφημερίδα. Η οντότητα που θα χειρίζεται το λογισμικό θα έχει τον πλήρη έλεγχο και θα αποφασίζει εάν αυτές οι αναρτήσεις θα πρέπει να εμφανίζονται στις ροές των χρηστών.

Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Facebook έχει προσφέρει το λογισμικό στις κινεζικές αρχές, έγραψαν οι NY Times, αλλά είναι μία από τις πολλές ιδέες που έχει συζητήσει η εταιρεία του δικτύου για την επάνοδό της στην Κίνα, και μπορεί να μην υλοποιηθεί ποτέ.

Το Facebook, το οποίο έχει δώσει μάχη τους τελευταίους μήνες να αντιμετωπίσει τους ισχυρισμούς ότι αφαιρεί πληροφορίες από το Διαδίκτυο με άδικο τρόπο, σκοπεύει να συνεχίσει να επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου τώρα έχει περιορισμένα ποσοστά διείσδυσης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...