Εκανε πρεμιέρα την προηγούμενη εβδομάδα. Μια σκληρή σειρά με θέμα τις αναταράξεις στη ζωή ενός ζευγαριού που χωρίζει. Με ανατριχιαστικά ρεαλιστική αναπαράσταση της κόλασης που κρύβουν οι πολύχρονοι γάμοι. Αλλά μπορεί να γίνει κι αυτή η σειρά παγκόσμιο φαινόμενο σαν το «Sex and the City»;
To «Divorce» αρχίζει κάπως έτσι: η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, ως Φράνσις, κοιτάζεται στον καθρέφτη και τεντώνει τις περιοχές του προσώπου της με τις ρυτίδες σα να δοκιμάζει τα αποτελέσματα μιας πλαστικής επέμβασης. Πρώτα στα μάτια. Μετά στον λαιμό. Και μετά δοκιμάζει να διορθώσει το στήθος στο στράπλες φόρεμά της. Είναι σαφές ότι ετοιμάζεται να βγει. Στην πόρτα εμφανίζεται ένας άνδρας – καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι ο άντρας της – κρατώντας ένα μεγάλο κουτί καφέ. Είναι ψηλός, μεσήλικας, με κλασσικό αμερικάνικο πρόσωπο και μουστάκι. Της μιλάει με συγκρατημένο εκνευρισμό.
-«Γειά. Μια γρήγορη ερώτηση: με άκουσες να χτυπάω πριν από 20 λεπτά;».
-(ενώ συνεχίζει να κοιτάζεται στον καθρέφτη) «Ναι. Εκανα ντους».
-«Α, ΟΚ. Περίφημα. Η Λάιλα ήταν κάτω και έκανε τα δικά της στο μπάνιο…»
-(Βάζοντας κρέμα στον λαιμό) «Σωστά».
-(Εκείνος, μετά από μικρή παύση) «Οπότε… αναγκάστηκα να χέσω σε αυτό του κουτί του καφέ, στο γκαράζ… Απλώς ήθελα να το ξέρεις».
-(Χωρίς να σταματήσει ή να σοκαριστεί έστω και ελάχιστα) «ΟΚ».
Ο άντρας φεύγει και επιστρέφει σε μερικά δευτερόλεπτα.
-«Λοιπόν, στην πραγματικότητα μπορεί να έχεσα ή και να μην έχεσα σε αυτό το κουτί του καφέ. Αλλά έγινα σαφής. Ισος χρόνος στο μπάνιο».
-«Εντάξει».
-(Με αυστηρότητα) «Σε παρακαλώ»!
Ολη αυτή την ώρα η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ συνεχίζει να φτιάχνεται στον καθρέφτη. Αλλά μόλις ο άνδρας φεύγει από το δωμάτιο ξαφνικά αντιδρά. Σφίγγει με οργή τα χείλια και απλώνει προς το μέρος του το χέρι της σηκώνοντας με ένταση το μεσαίο δάχτυλο. Ταυτόχρονα πέφτει ο τίτλος της νέας σειράς. «Διαζύγιο».
Οι προθέσεις της ηθοποιού/παραγωγού, που ακόμα και σήμερα αναφέρεται ως Κάρι Μπράντσο, είναι ξεκάθαρες από τα πρώτα δευτερόλεπτα. Πρώτον πετάει αμέσως από πάνω της τόσο το glitter όσο και την ξένοιαστη ξιπασιά των ηρωίδων του «Sex and the City». Και, δεύτερον, μας πηγαίνει στο άλλο άκρο. Δηλαδή μας πιάνει κατ’ ευθείαν από τον λαιμό βυθίζοντάς μας στο ζοφερό σύμπαν της συζυγικής ζωής, όπου η συσσωρευμένη οργή της καθημερινότητας σιγοβράζει και ξεσπάει σιωπηλά ακόμα και για την πιο ασήμαντη αφορμή.
Εχουν περάσει ήδη 12 χρόνια από τότε που τελείωσε το «Sex and the City». Μια από τις πιο επιδραστικές σειρές της παγκόσμιας τηλεόρασης. Με ξένοιαστες ηρωίδες που κατάφερναν να συζητούν ακριβώς ό,τι και οι συνομήλικές τους σε όλο τον δυτικό κόσμο. Οταν ολοκληρώθηκε η σειρά η Κάρι Μπράντσο ήταν 38 χρονών. Η τωρινή ηρωίδα της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ είναι πλέον γύρω στα 50. Καλοδιατηρημένη, αλλά με εμφανή τα σημάδια. Δεν είναι η «τερατώδης» πλαστική 50άρα με τα φουσκωμένα χείλια που κάνει τα πάντα για να μείνει νέα. Είναι η νικημένη, χαμηλόφωνη 50άρα με το σοβαρό και ελαφρά θλιμμένο πρόσωπο και τις έντονες ρυτίδες στην άκρη των ματιών που βλέπει κανείς παντού. Στις στάσεις των σχολικών, στις ουρές του super market ή στα εστιατόρια τα Σαββατοκύριακα. Και το πιο σημαντικό: είναι στην ηλικία που θα ήταν η Κάρι Μπράντσο σήμερα. Και πάλι συζητάει ό,τι συζητούν οι συνομίληκές της. Με ένα τρόπο σοκαριστικά ειλικρινή.
Ομως είτε η Φράνσις, είναι η συνέχεια της Κάρι Μπράντσο είτε όχι, δεν έχει και τόση σημασία. Γιατί το κοινό στο οποίο απευθύνονται και οι δύο είναι σίγουρα το ίδιο. Με τη σημαντική διαφορά ότι είναι δώδεκα χρόνια μεγαλύτερο. Η ιστορία, όπως φάνηκε από τον πιλότο της πρώτης σεζόν, εξελίσσεται σε σπίτια μεσαίας ή ανώτερης τάξης. Σε κάποια Πολιτεία μονίμως χιονισμένη (καμία σχέση με τα θερμά χρώματα του Sex and the City). Η ηρωίδα και ο άντρας της έχουν δύο μεγάλα παιδιά. Και στα πρώτα 10 λεπτά του επεισοδίου εκείνη του ζητάει να χωρίσουν. Χωρίς νεύρα. Χωρίς υστερία. Ψυχρά.
Είναι λες και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ έχει αποφασίσει να αφηγηθεί ιστορίες μιας συγκεκριμένης γενιάς τηλεθεατών. Εκείνων που γεννήθηκαν γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Που ενηλικιώθηκαν γύρω στα ’80’ς και που πέρασαν την πρώτη τους ωριμότητα στην γενναιόδωρη δεκαετία του ’90. Αυτής της γενιάς δηλαδή που δεν ενηλικιώθηκε ποτέ όπως οι γονείς της. Που έζησε την χαρά της παγκοσμιοποίησης (κάνοντας τον πλανήτη ένα «χωριό») και διατήρησε τον κοσμοπολιτισμό, τις χλιδάτες συνήθειες της και την ελαφρώς μπλαζέ στάση της μπροστά στον μπουφέ της ζωής μέχρι τώρα. Η γενιά με τις εκατοντάδες επιλογές που δεν ικανοποιούνταν ποτέ γιατί ήξερε πως ό,τι και να διαλέξει πάντα θα αναρωτιέται τι θα συνέβαινε αν είχε ακολουθήσει κάποια άλλη εναλλακτική. Και που τώρα ξαφνικά, αυτή η αιωνίως έφηβη γενιά, συνειδητοποιεί ότι έχει γίνει οι γονείς της. Και επιπλέον σε εποχή οικονομικής κρίσης. Και δεν μπορεί να συμφιλιωθεί με την ιδέα. Και τεντώνει το μεσαίο δάχτυλο αντιδρώντας ακόμα μια φορά εφηβικά απέναντι στην πραγματικότητα.
Οι κριτικοί μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου έγραψαν ότι η ατμόσφαιρά του είναι τόσο ψυχρή και σκοτεινή σαν τους χειμώνες της Νέας Υόρκης. Ενώ η ίδια η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ρωτήθηκε σε μια συνέντευξη το προφανές: αν παρακολούθησε την πρεμιέρα με τον επί 20ετία σύζυγό της, τον Μάθιου Μπρόντερικ. Και, κυρίως, πόσο αμήχανο ήταν για ένα ζευγάρι παντρεμένο τόσα χρόνια. Για την ιστορία εκείνη απάντησε διπλωματικά ότι ήταν πολύ ενθουσιώδης γιατί το είδε με το μάτι του επαγγελματία. Βέβαια αν δοκίμαζε να φανταστεί κανείς την Κάρι Μπράντσο στα 50 της παντρεμένη για 20 χρόνια θα υπέθετε ότι ο εραστής της με τον οποίο απατά τον άντρα της είναι 20 χρόνια νεότερος και ένα μοντέλο με γραμμωμένους κοιλιακούς. Ενώ ο εραστής της Φράνσις είναι ένας ακόμα μέσος τύπος που πριν το σεξ τρώει trash food. Ή αν δοκίμαζε να φανταστεί κανείς την Κάρι Μπράντσο να βγάζει τα παιδιά στο σχολικό θα την φανταζόταν με ψηλά τακούνια και ρούχα σχεδιαστών. Ενώ η Φράνσις φοράει κάτι απελπιστικά πραγματικό: μια απλή φόρμα.
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν το «Divorce» θα γίνει παγκόσμιο φαινόμενο όπως το «Sex and the City». Από την άλλη, μπορεί πλέον, την εποχή του Netflix και των άπειρων σειρών, αυτό να είναι αδύνατο. Εκτός αν αφορά κολομβιανούς εμπόρους ναρκωτικών ή μεσαιωνικά βασίλεια με δράκους και μαγείες ή πολιτικές ίντριγκες ενός αδίστακτου δολοπλόκου του Λευκού Οίκου. Αλλά πάλι, αν ένας καρκινοπαθής καθηγητής που παρασκευάζει «Meth» για να ζήσει έκανε τέτοια επιτυχία («Breaking Bad») γιατί όχι και ένα ζευγάρι μεσήλικων που ζει την μεγαλύτερη μάχη, τη συμβίωση; Γιατί το σίγουρο είναι ότι αν κάποια από τα ζευγάρια του δυτικού ημισφαιρίου γελάνε από μέσα τους με πικρία και αναγνωρίζουν τον εαυτό τους όταν βλέπουν την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως Φράνσις να αλλάζει αποφασιστικά τον σταθμό που ακούν με τον άντρα της στο αυτοκίνητο (και τον οποίο προφανώς έχει διαλέξει εκείνος).
Και σίγουρα κάποιοι θα αισθάνονται ιδιαίτερα άβολα από την ωμή ειλικρίνεια της σκηνής όπου, όταν ο άντρας της ηρωίδας την ρωτάει αν του κρατάει κακία επειδή κάποια Χριστούγεννα τους άφησε και πήγε για ψάρεμα, εκείνη απαντάει: «Το αντίθετο! Ηταν τα καλύτερα Χριστούγεννα της ζωής μου»! Και ίσως αυτό να είναι και η κρυφή δύναμη του «Divorce». Γιατί, ας μην ξεχνάμε ότι η γενιά στην οποία απευθύνεται έχει προσφέρει κάτι πολύ σημαντικό στην παγκόσμια κουλτούρα της καθημερινότητας: τον κυνισμό.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News