961
Χαμόγελα στο Μαξίμου. Θα έχουν διάρκεια; | INTIMENEWS

Εκανε πίσω η κυβέρνηση για τα Θρησκευτικά…

Protagon Team Protagon Team 5 Οκτωβρίου 2016, 21:09
Χαμόγελα στο Μαξίμου. Θα έχουν διάρκεια;
|INTIMENEWS

Εκανε πίσω η κυβέρνηση για τα Θρησκευτικά…

Protagon Team Protagon Team 5 Οκτωβρίου 2016, 21:09

Ο Πρωθυπουργός σάλπισε υποχώρηση στην αντιπαράθεση του υπουργού Παιδείας με την Εκκλησία για το μάθημα των Θρησκευτικών. Και φυσικά προτίμησε να μην ανοίξει μέτωπο με την Εκκλησία, βάζοντας στην άκρη την επιμονή του υπουργού του. Τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα θα εφαρμοστούν, όμως τα βιβλία των Θρησκευτικών δεν αλλάζουν και ο διάλογος συνεχίζεται. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνάντησης που είχε ο Αλέξης Τσίπρας με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, παρουσία του Νίκου Φίλη και του Πάνου Καμμένου.

«Λύθηκαν οι παρεξηγήσεις, τα Θρησκευτικά θα διδαχθούν από τα περσινά βιβλία και παράλληλα θα γίνει διάλογος» είπε ο Αρχιεπίσκοπος εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου. Ο κ. Ιερώνυμος είπε ότι δεν έγινε καμία συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση.

Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και ο Νίκος Φίλης: «Τα νέα προγράμματα θα εφαρμοστούν κανονικά, με τα παλιά βιβλία που έχουν ήδη διανεμηθεί. Οι παρεξηγήσεις έχουν αρθεί, ο διάλογος συνεχίζεται». Ο κ. Φίλης συμπλήρωσε ότι είναι ευθύνη της πολιτείας η εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, διευκρινίζοντας ότι θα αξιολογηθούν εκ νέου στο τέλος του σχολικού έτους. Όπως υπογράμμισε, η κυβέρνηση δεν έχει δογματική αντίληψη και επιθυμεί τον διάλογο, ο οποίος και θα συνεχιστεί.

«Εγινε ένας πολύ γόνιμος διάλογος. Πολιτεία και Εκκλησία προχωρούν ενωμένες» δήλωσε ο Πάνος Καμμένος που συμμετείχε στη συνάντηση με την ιδιότητα του προέδρου των ΑΝΕΛ.

Νωρίτερα εντός της ημέρας οι τόνοι είχαν ανέβει σε υψηλό επίπεδο, με την Εκκλησία να αποκλείει ακόμα και τον διάλογο με τον κ.  Φίλη. Ο Χάρης Κονιδάρης, εκπρόσωπος Τύπου της Αρχιεπισκοπής ξεκαθάρισε ότι ο κ. Ιερώνυμος «δεν συζητά με τον υπουργό Παιδείας για το θέμα των Θρησκευτικών».

Σε συνεντεύξεις του στον ΣΚΑΪ και στον ΒΗΜΑ FM την Τετάρτη, ο κ. Κονιδάρης έκανε λόγο για «αντικληρικανιστές» που μεταφέρουν στην Ελλάδα ό,τι «πιθηκιστικά» μοντέλα επικρατούν σε άλλες χώρες. Τόνισε πως «ο Αρχιεπίσκοπος δεν έχει καμία διάθεση να συναντηθεί με τον υπουργό Παιδείας, διότι εξύβρισε και συκοφάντησε την εκκλησία με τρόπο χυδαίο». Και υποστήριξε ότι «η Εκκλησία ποτέ δεν έχωσε τη μύτη της στα θέματα της Πολιτείας».

Αν και αυτό δεν φαίνεται ακριβώς να ισχύει, καθώς η Εκκλησία τουλάχιστον στο ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μοιάζει να παρεμβαίνει στο κυβερνητικό έργο και στις αρμοδιότητες ενός υπουργείου, το ζήτημα πλέον μοιάζει να οδηγείται σε ένα (πολιτικό) αδιέξοδο.

Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας δεν έδειχνε διάθεση να προχωρήσει σε νέες υποχωρήσεις, πέρα από αυτές που έχει ήδη κάνει στο θέμα των Θρησκευτικών. Το περασμένο Σάββατο μάλιστα σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», προειδοποίησε εμμέσως πλην σαφώς τον κ. Ιερώνυμο «να μη γίνει Χριστόδουλος»«Θα ήταν λάθος η Εκκλησία να εισβάλει και πάλι στην πολιτική, όπως συνέβη την εποχή του μακαριστού Χριστοδούλου, χωρίς τότε να ωφεληθεί ούτε η ίδια, ούτε η κοινωνία. Η εποχή της Δεξιάς του Κυρίου, έχει παρέλθει», είχε τονίσει χαρακτηριστικά.

_mg_12361475486288 (2)
Στιγμιότυπο από τον αγιασμό στη Βουλή τη Δευτέρα. Ο Νίκος Φίλης όρθιος με το μπεζ κοστούμι αλλά μακριά από τους ιεράρχες τους οποίους έχει σπεύσει να χαιρετήσει ο Πρωθυπουργός (SOOC)
Τι λένε οι Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων

Στο μεταξύ σε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρέμβαση για το μάθημα προχώρησαν οι Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων, συνολικά 26 καθηγητές και πανεπιστημιακοί, ειδικοί στον τομέα της Θεολογίας, οι οποίοι εκπόνησαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και Λυκείου, εκφράζοντας καταρχάς την ιδιαίτερη ικανοποίησή τους για την εφαρμογή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς 2016-17.

Μοναδικό κίνητρο και στόχος, όπως ανέφεραν, ήταν «η ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλα τα επίπεδα, τη στιγμή μάλιστα που διάφορες πολιτικές πλευρές έδειχναν να υποβαθμίζουν τη θέση του στο σχολείο».

Υπογράμμισαν δε πως για ακόμη μια φορά το μάθημα «δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην παράδοση του τόπου μας, στην ορθόδοξη χριστιανική. Δεν έχει κατηχητικό χαρακτήρα, καθώς η κατήχηση είναι μια υπόθεση της Εκκλησίας και της οικογένειας, όχι του σχολείου». Οπως εξήγησαν, η αίσθηση ότι υπάρχει «πολλή θρησκειολογία» ή ότι είναι «ουδετερόθρησκο» δεν είναι ακριβής. Απέρριψαν εξάλλου, την κατηγορία ότι το μάθημα προωθεί τον θρησκευτικό συγκρητισμό.

Αναφερόμενοι στη συνεργασία με την Εκκλησία σχετικά με την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων σημείωσαν: «Είναι γνωστό ότι ποτέ δεν αρνηθήκαμε την πρόσκληση είτε της Αρχιεπισκοπής είτε της Ιεράς Συνόδου για ενημέρωση και διάλογο μαζί της -το αντίθετο μάλιστα. Όπως είναι εξίσου γνωστές και καταγεγραμμένες οι δημόσιες ενθαρρύνσεις του ίδιου του Αρχιεπισκόπου σε ενημερωτικές συναντήσεις μαζί μας (και υπήρξαν πολλές), “να συνεχίσουμε το έργο της αναβάθμισης του θρησκευτικού μαθήματος στους άξονες και τις αρχές”, που ο ίδιος και γνώριζε καλά και υπεραμυνόταν».

Οι 26 εμπειρογνώμονες εξέφρασαν παράλληλα την ανησυχία τους για το γεγονός ότι «η ηγεσία της Εκκλησίας τελικώς ανέθεσε την έκφραση και εκπροσώπησή της στους ανθρώπους που εδώ και πέντε έτη βάλλουν συστηματικά εναντίον των νέων Προγραμμάτων, κατασκευάζοντας θεωρίες συνομωσίας, συκοφαντώντας και σπιλώνοντας την τιμή και τη συνείδηση ανθρώπων που προσφέρουν και διακονούν επί σειράν ετών το ποιμαντικό και θεολογικό έργο της».

Επίσης, στην παρέμβασή τους οι Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων έκαναν συγκεκριμένη και εκτενή αναφορά «σχετικά με ένα μέρος του προς επεξεργασία υλικού, το οποίο ο Αρχιεπίσκοπος αναδεικνύει ως προβληματικό στην πρόσφατη επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό». Διευκρίνισαν ότι «το υλικό αυτό είναι απολύτως ενδεικτικό και ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα και την ελευθερία να το αντικαταστήσει με δικό του. Τα όποια τραγούδια κρίνεται ότι ενδέχεται να σκανδαλίσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες μπορούν άμεσα να αποσυρθούν από το δημοσιευμένο/αναρτημένο υλικό». Εξέφρασαν δε την έκπληξη και την απορία για την «απόρριψη παρόμοιων υλικών, ενώ αυτού του είδους οι παιδαγωγικές διαδικασίες και οι νέες τεχνικές μάθησης έχουν ήδη εισαχθεί και αξιοποιηθεί στην κατήχηση της Εκκλησίας, στα προγράμματα ποιμαντικής επιμόρφωσης, στις εκκλησιαστικές κατασκηνώσεις. Η αντίφαση, λοιπόν, παραμένει πώς τέτοιου είδους υλικό θεωρείται “απρεπές” για το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο».

Τέλος, επανέλαβαν πως η σύνταξη των νέων Προγραμμάτων Σπουδών ξεκίνησε πριν από χρόνια, δηλαδή το 2010-2011. Κατά τα έτη 2011-2014 τα νέα Προγράμματα Σπουδών τέθηκαν σε πιλοτική εφαρμογή, η οποία αξιολογήθηκε και από εξωτερικούς κριτές. Οι κυρίως εργασίες τελείωσαν το 2015, με την ολοκλήρωση του Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου, ενώ το 2016 συνεχίστηκαν οι προβλεπόμενες αναθεωρήσεις και έγιναν οι σχετικές επανεκδόσεις.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...