Πόσοι Βρετανοί ψήφισαν «Brexit» και την ημέρα που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα δάκρυσαν (από τη στεναχώρια τους); Πολλοί. Το ομολογούν οι ίδιοι, μιλώντας στα βρετανικά μέσα. «Παρότι ψήφισα να φύγουμε, το πρωί ξύπνησα και έφαγα χαστούκι από την πραγματικότητα. Αν μπορούσα να ψηφίσω ξανά, θα ψήφιζα υπέρ της παραμονής», δήλωσε μία γυναίκα στο ITV.
Υπάρχουν, όμως, κι άλλες ενδείξεις -στα ίχνη που αφήνουν οι χρήστες του Διαδικτύου- ότι αρκετοί πολίτες έριξαν την ψήφο τους την Πέμπτη χωρίς να είναι σίγουροι για ποιο πράγμα ψηφίζουν. Οκτώ ώρες αφότου έκλεισαν οι κάλπες, τα ξημερώματα της Παρασκευής, στη 1, η Google κατέγραψε ότι οι αναζητήσεις για το «τι συμβαίνει αν αποχωρήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ενωση» που προέρχονταν από υπολογιστή εντός της Βρετανίας είχαν τριπλασιαστεί.
Και παρότι στη χώρα, πριν από την ημέρα του κρίσιμου δημοψηφίσματος, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προηγήθηκε ένας εντατικός δημόσιος διάλογος, ενώ κάθε στρατόπεδο (Brexit και Bremain) συμμετείχε δυναμικά στο ντιμπέιτ για τη βρετανική οικονομία και το μεταναστευτικό ζήτημα, απ’ ότι φαίνεται πολλοί ψηφοφόροι δεν ήξεραν καν τι σημαίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση! Η σχετική ερώτηση στη λίστα που κατέγραψε η Google Trends είναι δεύτερη στη σειρά.
"What is the EU?" is the second top UK question on the EU since the #EURefResults were officially announced pic.twitter.com/1q4VAX3qcm
— GoogleTrends (@GoogleTrends) June 24, 2016
Σύμφωνα με άλλον κατάλογο που δημοσίευσε η Google, για τις τάσεις που παρατηρήθηκαν τις ώρες μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος στις αναζητήσεις χρηστών του Διαδικτύου σχετικά με το δημοψήφισμα στη Βρετανία, οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου ενδιαφέρθηκαν για τις διαδικασίες αίτησης ιρλανδικού διαβατηρίου, με τα πιο πολλά κλικ να προέρχονται από τη Βόρεια Ιρλανδία.
Εκτός από τις προαναφερθείσες αναζητήσεις σχετικά με το «τι συμβαίνει αν βγούμε από την ΕΕ», οι χρήστες πληκτρολόγησαν φράσεις όπως «Βρετανική Ημέρα Ανεξαρτησίας» και τη «Νορβηγία – ΕΕ» (Norway EU). Παρατηρήθηκε επίσης το υψηλότερο ενδιαφέρον που έχει καταγραφεί ποτέ σε αναζητήσεις για τη στερλίνα, η οποία τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής έπεσε κατά 10% πριν σημειώσει μικρή άνοδο. Ακόμη, αυξήθηκαν πολύ οι αναζητήσεις για «μετακόμιση στο Γιβραλτάρ» από χρήστες στο Λονδίνο.
Ωστόσο, οι ειδικοί των νέων τεχνολογιών, όπως ο ακαδημαϊκός Τομπάιας Πράις, του Warwick Business School, προειδοποιούν ότι τα δεδομένα αναζήτησης θα πρέπει να ερμηνεύονται με προσοχή, καθώς επιδεικνύονται μόνο «σχετικά», οπότε και οι απότομες άνοδοι μπορεί να οφείλονται σε μικρούς αριθμούς χρηστών.
Επίσης, ο Τζόναθαν Φρίμαν, διευθυντής της i2 Media Research (digital consumer insights) και ψυχολόγος, δήλωσε στο BBC ότι πολλοί ήταν αυτοί που σοκαρίστηκαν μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, οπότε ήταν φυσικό να ψάχνουν να βρουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαν.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News