1129
Το χρώμιο και οι λαμπερές μεταλλικές επιφάνειες επιστρέφουν στη μόδα και η Μπιγιονσέ (δεξιά) το επιβεβαιώνει θριαμβευτικά με τις εμφανίσεις της | CreativeProtagon

2024: Το χρώμιο είναι και πάλι στη μόδα!

Protagon Team Protagon Team 28 Ιανουαρίου 2024, 12:20
Το χρώμιο και οι λαμπερές μεταλλικές επιφάνειες επιστρέφουν στη μόδα και η Μπιγιονσέ (δεξιά) το επιβεβαιώνει θριαμβευτικά με τις εμφανίσεις της
|CreativeProtagon

2024: Το χρώμιο είναι και πάλι στη μόδα!

Protagon Team Protagon Team 28 Ιανουαρίου 2024, 12:20

Τα έντονα ανακλαστικά φινιρίσματα χρωμίου επιστρέφουν στη μόδα μετά από χρόνια στα αζήτητα. Το Pinterest, ένα εικονογραφικό σάιτ, παρατήρησε την επιθυμία για «cool ασημί τόνους και τολμηρό χρώμιο» στο Pinterest Predicts, την ετήσια έκθεσή του για τις τάσεις του αύριο. Το Architectural Digest, το House Beautiful και το Kaiyo, μια διαδικτυακή αγορά μεταχειρισμένων επίπλων, προβλέπουν επίσης ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για το χρώμιο στους εσωτερικούς χώρους.

Στην ποπ κουλτούρα, επισημαίνει σε άρθρο του ο Economist, τα γυαλιστερά μεταλλικά φινιρίσματα είναι το κλειδί για την ρετρό-φουτουριστική αισθητική σε στυλ punk της σειράς ταινιών «Mad Max» και των «Fallout», δημοφιλούς, μετα-αποκαλυπτικής σειράς video games, και τα δύο με νέες  εκδοχές που θα κυκλοφορήσουν το 2024. (Η περιπέτεια «Furiosa: a Mad Max Saga», αναμένεται στους κινηματογράφους τον Μάιο, και το «Fallout», στο Amazon Prime τον Απρίλιο. (Δείτε το trailer της ταινίας)

Η αναβίωση είναι επίσης σε εξέλιξη στη μόδα. Η Μπιγιονσέ φόρεσε ασημένια κοστούμια και αξεσουάρ των οίκων Lanvin, Boss και Mugler κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας περιοδείας της, «Renaissance World Tour», του 2023. Τα καπέλα με φαρδύ γείσο που φορούσαν η τραγουδίστρια και οι χορευτές της ήταν βασικά αξεσουάρ, που συσκότιζαν και φώτιζαν μέρη του σώματος κατά την εκτέλεση του τραγουδιού «Formation».

Το χρώμιο, επισημαίνει ο Economist, έγινε δημοφιλές τη δεκαετία του 1920, με την άνοδο των κινημάτων του μοντερνισμού και του Art Deco. Από τη μία πλευρά, η φωτεινή, ανακλαστική επιφάνειά του το έκανε λαμπερό, φουτουριστικό και φρέσκο στον απόηχο των βαριών, σκοτεινών εσωτερικών χώρων που ήταν δημοφιλείς στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα. Χρησιμοποιήθηκε από τη Σάιρι Μομ, μια επιδραστική βρετανίδα σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Η Μομ έκανε της μόδας δωμάτια με παλ χρωματισμούς, διακοσμημένα με ανακλαστικές επιφάνειες όπως λαμπτήρες χρωμίου και καθρέφτες.

Η αφίσα της παγκόσμιας περιοδείας Renaissance της Μπιγιονσέ (Facebook/Beyoncé)

Από την άλλη πλευρά, το χρώμιο έχει μια βιομηχανική χροιά, ιδιαίτερα όταν εφαρμόζεται σε μεταλλικούς σωλήνες. Σύμφωνα με την Ντέμπορα Σαγκ Ράιαν, καθηγήτρια Ιστορίας Σχεδιασμού στο πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, συνδυάζεται τέλεια με την ιδέα ενός σπιτιού ως μηχανή διαβίωσης, μια φιλοσοφία που ασπάζεται ο Λε Κορμπιζιέ.

Το χρώμιο ήταν μια φυσική επιλογή για τους σχεδιαστές του Bauhaus, συμπεριλαμβανομένων των Αϊλίν Γκρέι, Μαρσέλ Μπρόιερ και Μις βαν ντερ Ρόε, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν σε έπιπλα, και εσωτερικά φωτιστικά και εξαρτήματα. Οπως λέει στον Economist η Σαγκ Ράιαν, ήταν εξίσου δημοφιλές στην αγορά μαζικών ειδών, δίνοντας στα πάντα, από αναπτήρες μέχρι κορνίζες, μια έκρηξη χολιγουντιανής λάμψης.

Από τη δεκαετία του 1950, ο Χάρλεϊ Ερλ, επικεφαλής σχεδιασμού της General Motors, μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έφερε το χρώμιο στο προσκήνιο για άλλη μια φορά. Σύμφωνα με τον βιογράφο του, Στίβεν Μπέιλι, ο Ερλ πίστευε ότι ο μέσος αμερικανός καταναλωτής ήθελε μεγάλα, φανταχτερά αυτοκίνητα που αντανακλούσαν εμπιστοσύνη.

«Wassily Chair» με χρώμιο και δέρμα, γνωστή και ως καρέκλα «Model B3» που σχεδιάστηκε από τον Μαρσέλ Μπρόιερ το 1925-1926 στη σχολή Bauhaus, στο Ντεσάου της Γερμανίας (Wikimedia Commons)

Και ανέπτυξε μια ολόκληρη γλώσσα σχεδιασμού που εφαρμόστηκε όχι μόνο στα Chevrolet, Oldsmobiles και Pontiac της General Motors, αλλά έφτασε να επηρεάσει όλα τα είδη άσχετων καταναλωτικών αγαθών, από ραδιόφωνα και ταμπακιέρες μέχρι σκαμπό για μπαρ. Αλλά οι καταναλωτές βαρέθηκαν την υπερβολή. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, το χρώμιο έχασε τη λάμψη του και ήταν αναμφισβήτητα ντεμοντέ μέχρι τη δεκαετία του 1980, που σημειώθηκε μια σύντομη και έντονη αναβίωσή του.

Οι τάσεις στο σχεδιασμό τείνουν να είναι κυκλικές, αναφέρει ο Economist, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη η επανεμφάνιση του χρωμίου μετά από χρόνια που ήταν στη μόδα ο ορείχαλκος, ο μπρούτζος και ίσως ο ροζ χρυσός. Ωστόσο, ο κόσμος είναι μάλλον διαφορετικός από ό,τι ήταν κατά την πρώτη «επιδρομή του χρωμίου» πριν από έναν αιώνα, όταν η προτίμηση για το λαμπερό χρώμα αντανακλούσε την άνθηση της οικονομίας στις ΗΠΑ και την αισιοδοξία για το μέλλον. Σήμερα, όμως, υπάρχουν πόλεμοι στη Μέση Ανατολή, το Σουδάν και την Ουκρανία και ανησυχία για το κλίμα, την πολιτική και τον πληθωρισμό. Η διάθεση του κόσμου είναι ζοφερή και γκρίζα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη J3N NAILED IT (@j3nnailedit)

Μανικιούρ με εντυπωσιακή μεταλλική λάμψη 

Και η τρέχουσα προτίμηση για το χρώμιο θα μπορούσε να οφείλεται σε ρεαλιστικούς λόγους. Τόσο η μόδα όσο και οι εσωτερικοί χώροι βρίσκονται στη μέση της έκρηξης της ανακύκλωσης και της αγοράς μεταχειρισμένων πραγμάτων, που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Και ενώ τα μοντέρνα έπιπλα του μέσου αιώνα έχουν γίνει ιδιαίτερα περιζήτητα και πιο ακριβά, οι τιμές για έπιπλα από την περίοδο Art Deco και τη δεκαετία του 1980 παραμένουν πιο προσιτές. Το χρώμιο αντανακλά επίσης πολύ φως, κάτι που είναι χρήσιμο όταν ζει κανείς σε μικρότερους χώρους.

Ωστόσο, δεν μπορεί να απορριφθεί η ιδέα ότι η επιστροφή του χρωμίου στο design έχει επίσης σχέση με τη νοσταλγία, τη φυγή και τη φαντασία. Τα όνειρα για ένα πιο φωτεινό αύριο, που μπορεί να προσφέρει το χρώμιο, δεν χάνουν ποτέ εντελώς τη λάμψη τους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...