502
O Θάνος Πλευρής στην τελευταία του προεκλογική δράση - ξημερώματα στα Εξάρχεια να «σπάει» το «άβατο» | Twitter/@thanosplevris/CreativeProtagon

Προεκλογικές καμπάνιες της πλάκας

O Θάνος Πλευρής στην τελευταία του προεκλογική δράση - ξημερώματα στα Εξάρχεια να «σπάει» το «άβατο»
|Twitter/@thanosplevris/CreativeProtagon

Προεκλογικές καμπάνιες της πλάκας

Η αισθητική φανερώνει πολλά. Ακόμα πιο πολλά, φανερώνει η αισθητική των διαφημίσεων των προσώπων που αναζητούν την ψήφο μας. Και τι δεν έχουν δει τα μάτια μας αυτές τις μέρες απ’ τις προεκλογικές καμπάνιες των απανταχού υποψήφιων. Το κακό άρχισε απ’ τις δημοτικές εκλογές και τις αυτοδιοικητικές και αποκορυφώνεται τώρα, στις εθνικές.

Κιτς, υπερβολή, χοντροκοπιά και αποτυχημένες απόπειρες χιούμορ, κρυάδες και λογοπαίγνια αλά Σεφερλής, τύπου «Κοπάνα το στην Κοπανάκη», «άλλο Τόνα άλλο τ’ άλλο» και «#σκέψου_γαλαμάτη». Τα τελευταία ήρθαν μπροστά μου σε μορφή ποτ πουρί τις προάλλες και κόντεψαν να με πνίξουν.

Οχι ότι δεν κόντεψα να πνιγώ κι άλλες φορές, βέβαια. Το έπαθα και βλέποντας μια θεία να καλεί τους ψηφοφόρους να δώσουν σταυρό στον Μάξιμου, σε μουσική υπόκρουση Καζαντζίδη, ενώ ο υποψήφιος έδινε οδηγίες στην οικοδομή, ξεροκατάπια και με τον Αντετοκούνμπο σε αφίσα της Νοτοπούλου (συνεχίζει να μας αγαπάει και μετά απ’ αυτό ο GreekFreak, ευτυχώς), μ’ έπιασε ασταμάτητο νευρικό γέλιο με το «Τhank you, next», με το οποίο η Κατερίνα Παπακώστα την είπε στον Κυριάκο Μητσοτάκη, το ίδιο και με το σκυλάκι που πήρε ο κ. Τσίπρας αγκαλιά. Πολύ χαριτωμένο ήταν, ομολογώ (το σκυλάκι).

Για να μην πω για τις φωτογραφίες που συνοδεύουν τα περισσότερα διαφημιστικά τους, φυλλάδια, μηνύματα κτλ. Είναι όλοι τους υπέρλαμπροι, υπέρ-ρετουσαρισμένοι, με χαμόγελα οδοντόκρεμας, δέρμα μωρού και βλέμμα αυτοπεποίθησης, επιπέδου «εγώ και κανείς άλλος» τουλάχιστον. Με άλλα λόγια, η αποθέωση της ωραιοπάθειας και του εγωκεντρισμού, συμπυκνωμένα σε μια τόση δα φωτογραφία. Σου έρχεται να τους πεις: για εκλογές πάτε ή για καλλιστεία, μωρέ;

Και μετά, έρχονται τα σποτ. Και μαζί τους, τα concept για γέλια και για κλάματα.

Eνας Θάνος Πλεύρης, ξημερώματα στην πλατεία Εξαρχείων, να το παίζει καταδρομέας, μυστικός πράκτορας, κατάσκοπος, κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Και να δηλώνει, ψιθυριστά, μη τυχόν και ξυπνήσει κανέναν, μάλλον, ότι στις 8 Ιουλίου τα Εξάρχεια θα επιστραφούν στους πολίτες. Γιατί, προφανώς, έτσι τελειώνουν τα άβατα, σε μια μέρα, πατ κιουτ. Μπαίνεις, καθαρίζεις, τελειώνεις. Θα τα πάρει ο μεγάλος κατακτητής τα Εξάρχεια, κατά το πήραμε την Πόλη. Θα τα πάρει ψιθυρίζοντας, υποθέτω, μην τους ξυπνήσει κιόλας.

Δεν ξέρω αν αυτό το βίντεο θα κερδίσει τον ψηφοφόρο, σίγουρα όμως κέρδισε τον χρήστη των social media και έβγαλε στο πληκτρολόγιο τον σατιρικό που κρύβει μέσα του. Μέχρι στιγμής, γελάει και ο κάθε πικραμένος με το σποτ του Θάνου Πλεύρη. Και πως να μη γελάσεις; Υπερβολή και αστοχία σε υπέρμετρο βαθμό, μεγαλοστομία, τζάμπα μαγκιά εις τη νιοστή και όλα αυτά κολλημένα με την κόλλα της σοβαροφάνειας. Απολαυστικό.

Βέβαια, όταν θυμάσαι ότι είναι προεκλογικό σποτ, παύει να είναι τόσο απολαυστικό. Γενικά, όταν θυμάσαι ότι όλα αυτά που σε κάνουν να γελάς, τα σποτ, τα σλόγκαν, τα λογοπαίγνια, οι αφίσες, φτιάχτηκαν στα σοβαρά για να ζητήσουν την ψήφο σου, σου κόβεται το γέλιο. Οταν δε, συνειδητοποιείς ότι κάποιοι θα τη δώσουν πιθανότατα την ψήφο βλέποντάς τα, εκεί σε πιάνει και κατάθλιψη. Γιατί καταλαβαίνεις ότι αν προεκλογικές καμπάνιες της συμφοράς βρίσκουν χειροκροτητές, τότε αυτό είναι το επίπεδο της χώρας και η αισθητική της.

Δυστυχώς, βρίσκουν.

ΥΓ. Μετά από ώριμη σκέψη, κατέληξα ότι το «Κοπάνα το στην Κοπανάκη» είναι το καλύτερό μου. Το δικό σας;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...