To επαναλανσάρισμα ενός παλιού προϊόντος δεν είναι απλή υπόθεση. Ρωτήστε και τον Πίτερ Οικονομίδη που έχει πρωταγωνιστήσει στο rebranding μιας ολόκληρης χώρας – «Rebranding Greece». Ο ίδιος, μάστερ της Επικοινωνίας, έχει δηλώσει βεβαίως ότι έχει μεγάλη σημασία τι πας κάθε φορά να επαναπροσδιορίσεις στη συνείδηση του κόσμου. Πόσες χάρες, ποια προσόντα, τι χρυσές εφεδρείες επιχειρείς να φέρεις μπροστά. Και, κυρίως, πόσο καθοριστικά μπορείς να επηρεάσεις το κοινό σου, ότι το προϊόν έχει αλλάξει προς το καλύτερο.
Η επανεφεύρευση παλαιών πολιτικών μοιάζει ακόμη πιο δύσκολη. Κουβαλούν λάθη, ενίοτε μοιραία, επικές ατάκες, δηλητηριώδεις έχθρες, ανεξίτηλες ρετσινιές. Το «προϊόν» πρέπει να είναι άπαιχτο, αγνώριστο, απαστράπτον, στιλβωμένο. Όπως, ακριβώς, συμβαίνει σήμερα με τον Πάνο Καμμένο.
Στα εγκαίνια της έκθεσης αυτοκινήτων του γιου του, Ηλία, στιγμιότυπα από την οποία κυκλοφορούν αφειδώς στο Διαδίκτυο, ο πρώην αρχηγός των ΑΝΕΛ, ήταν, είναι, ένας «άλλος». Ύστερα από το διαζύγιο με την κυβέρνηση Τσίπρα, και έχοντας κάνει λιγοστές – σποραδικές εμφανίσεις, η κομψότερη εκδοχή Καμμένου – μείον 43 κιλά (τα οποία προσπαθούσε να χάσει και το επέτυχε), επισφραγίζει τη νέα εποχή του ανδρός.
Χωρίς αμφιβολία, η εικόνα του θα ενθουσίαζε κάθε ειδικό. Άλλο να επαναλανσάρεσαι με τα γνωστά λευκά πουκάμισα που πιτσικάρουν, κι άλλο σαν έτοιμος από καιρό για catwalk του Σαλβατόρε Φεραγκάμο.
Οι συνειρμοί, άλλωστε, από την εικόνα του είναι βαθύτατοι και καταλυτικοί. Ο αδυνατισμένος Καμμένος έχει ενισχύσει το ασταθές υπερεγώ του, έχει ασπαστεί τον έλεγχο που υπαγορεύει η κοινωνία ως προς το αχαλίνωτο πάθος για το φαγητό – η λαιμαργία, θανάσιμο αμάρτημα ήταν. Ο Καμμένος παύει να παράγει ύβρι απέναντι στα σύγχρονα πρότυπα της ομορφιάς και της υγείας, ακτινοβολεί αυτοκυριαρχία, διάθεση για εκ βάθρων αλλαγές.
Διάθεση-γομολάστιχα, ικανή να σβήσει τα χρόνια που πέρασε ως στυλοβάτης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, διατυπώνοντας χυδαίες απόψεις, με χυδαίο τρόπο, και ακόμη πιο χυδαία κοσμοαντίληψη.
Ισως ένα καρό κοστούμι, όπως αυτό που επέλεξε ο Καμμένος για την πλέον κοσμική στιγμή του, να είναι το πιο σοφιστικέ δώρο που έχουν κάνει ποτέ οι Βρετανοί στο αντρικό στυλ. Το νέο του καλό γούστο δεν απαλείφει όμως εκείνο το «στα τέσσερα εσείς», που είχε απευθύνει κάποτε στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ. Μπορεί τώρα, απαλλαγμένος από βάρη και βαρίδια, να προβληματίζεται τι χρώμα θα έχει η ποσέτ του, κάποτε όμως αυτός ο τιτάνας της γεωπολιτικής, γρύλιζε στους ασπόνδυλους Ευρωπαίους «αν δεν πάρουμε αυτό που θέλουμε στις διαπραγματεύσεις, θα το κάνουμε Κούγκι».
Αποκαλούσε με αγοραίο τρόπο τον Γιώργο Αμυρά ως «νυφούλα», στην Ολομέλεια της Βουλής. Πρωταγωνιστούσε σε στρατιωτικές τελετές με επιρροές χουντικού κιτς, πατώντας σε παλέτες και κόκκινα χαλιά, στη Σαλαμίνα. Προκαλούσε, με αφορμή τον γκέι γάμο του υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας: «υπουργοί και παλικάρια γίναμε μαλλιά κουβάρια». Έπαιζε με γραβάτες, πέη και ανορθόγραφα tweets.
Τώρα που η κρίση παίρνει τέλος, και η χώρα βρίσκεται σε σημείο επανεκκίνησης, ένας πολιτικός σαν τον Καμμένο – ο οποίος μεσουρανούσε σε ένα παρελθόν που κανείς δεν θέλει να θυμάται – χρειάζεται όσο κανένας άλλος ένα δυνατό comeback. Θα αποβεί πολύτιμο στα νέα του εγχειρήματα. Δεν έχει κλείσει ούτε τα 55 του, γράφει βιβλίο για τα χρόνια της συγκυβέρνησης, είναι στην πολιτική από τα 28 του, κι έχει πάψει μέσα – έξω να είναι ο (κατά Τσίπρα) «μπούλης» του παρελθόντος.
Γερός να είναι ο άνθρωπος και καλές δουλειές στο οικογενειακό τσαρδί του. Αλλά μη ξεγελιέστε, φίλτατοι. Αυτό με τον Μανωλιό και τα ρούχα του το θυμάστε, n’ est-ce pas;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News