Η τεράστια συζήτηση που προκάλεσαν τα χασμουρητά της Μαρίνας Σάττι στη Eurovision «κατέβηκε» πλέον και στο επίπεδο των πρωϊνάδικων που επιτέλους δικαιώθηκαν. Αντί να συζητούν για τα ρούχα, τον φωτισμό και το μακιγιάζ, ζώστηκαν τα φυσεκλίκια για να υπερασπιστούν την Πατρίδα από τον θανάσιμο κίνδυνο της… ΕΡΤ!
Ετσι, παρουσιαστής που κορόιδευε on air το 2019 μια 20χρονη φοιτήτρια που είχε πέσει θύμα σεξουαλικής επίθεσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, επιτέθηκε εναντίον της διοίκησης της ΕΡΤ με τη γνωστή μαγκιά και τα ατράνταχτα επιχειρήματα του τύπου «σας πληρώνουμε με τα λεφτά μας» κλπ. Τα οποία έλεγε βέβαια πολύ καλύτερα ο Βασίλης Λεβέντης το 1992 από το «Κανάλι 67». Θα επανέλθουμε…
Σε άλλο κανάλι, κυρίες ντυμένες για πίστα, άρχισαν να αναλύουν τα περί μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, μπλέκοντας τις χώρες, τις γλώσσες και ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Αφορμή η απαράδεκτη δήλωση που έκαναν δύο χορευτές που συνόδευσαν τη Μαρίνα Σάττι στη σκηνή της Eurovision, οι οποίοι αυτοπροσδιορίστηκαν ως «Ελληνες – Τούρκοι της Δυτικής Θράκης». Στη συνέχεια, ο ένας έκανε διορθωτική δήλωση και ζήτησε συγγνώμη.
Αφού παρουσιάστηκε η είδηση, άρχισε στο εν λόγω πρωϊνάδικο η ανάλυση. «Με αφορμή μια φίλη μου, βρέθηκα σε αυτές τις περιοχές της Θράκης. Και μιλάνε μόνο Τουρκικά, άρα φυσικό ήταν που δήλωσαν Τούρκοι» εξήγησε μια κυρία, η οποία συνδύασε χαριτωμένα την «εμπειρική επιτόπια μελέτη» στη Θράκη με την απόλυτη ασχετοσύνη.
Κάποιος από το πάνελ πήγε να το μαζέψει γιατί το είδε το κακό να πλησιάζει αλλά δεν ήξερε και τι να πει ακριβώς, γιατί τα είχε μάλλον και ο ίδιος μπερδεμένα στο μυαλό του. Ψέλλισε κάτι του τύπου «ας μην το πιάσουμε αυτό», για να επέμβει η κεντρική παρουσιάστρια η οποία εκτός από ειδίκευση στο foundation πριν την έξοδο στις μεγάλες πίστες, σηκώνει και το λάβαρο της ελεύθερης έκφρασης για τα εθνικά θέματα. Κι έτσι, απουσία κάποιου που να γνωρίζει τα στοιχειώδη για τη μουσουλμανική μειονότητα, ο τηλεθεατής έχανε τα αυγά και τα καλάθια.
Πίσω στον ντόμπρο και ξεκάθαρο κύριο που αγορεύει τα πρωϊνά επί παντός επιστητού, όταν δεν διακωμωδεί τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης. Δικαίωμά του φυσικά να έχει αυτό το βήμα, εφόσον πουλάει το προϊόν του και θεωρείται «επιτυχημένος». Με την αξία του το κέρδισε. Από την άλλη, επειδή ακριβώς πουλάνε αυτές οι τηλεοπτικές «αξίες», είναι αναγκαίο να υπάρχει η ΕΡΤ με εκπομπές όπως το «Μουσικό Κουτί», η πλατφόρμα του Ertflix, τα καλά σίριαλ και η πολυφωνική ενημέρωση.
Η επίθεση από τον κωμωδό της παρενόχλησης και το ίνδαλμα των κομμωτηρίων στη διοίκηση ΕΡΤ δεν στέκει, γιατί πολύ απλά χρεώνει τη στάση ενός ενήλικου καλλιτέχνη στη δημόσια τηλεόραση, σαν να πρόκειται για μια επιτροπή διοίκησης σχολαρχείου.
Μάλλον όμως η ΕΡΤ και ο πρόεδρός της δέχονται πυρά από την trash τηλεόραση —με αφορμή τη Eurovision— γιατί είναι υποχρεωμένοι —και το κάνουν καλά— να υπηρετούν μια άλλη αισθητική και ένα άλλο επίπεδο στο πρόγραμμα που επιλέγουν. Είναι ακόμη υποχρεωμένοι να μη μετατρέπουν την ΕΡΤ σε κομματικό φερέφωνο της ΝΔ και σε ενεργούμενο της κυβέρνησης —επίσης το κάνουν καλά.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν στη Eurovision, σε μια κατεξοχήν γιορτή της διαφορετικότητας και της ελεύθερης έκφρασης, τη μπάντα των Ενόπλων Δυνάμεων. Και κάτι τελευταίο: Ολοι αυτοί οι… «ακρίτες» της πρωϊνής ζώνης, πώς και δεν διέγνωσαν με το αετίσιο μάτι τους τον καραμπινάτο «εθνικό κίνδυνο» που ακούει στο όνομα Μαρίνα Σάττι; Πώς και δεν προειδοποίησαν εγκαίρως, αλλά σκίζουν τα ρούχα τους μετά, τώρα που όλοι, εν χορώ, σπεύδουν να τη διασύρουν;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News