635
| CreativeProtagon

Λαός και influencers

|CreativeProtagon

Λαός και influencers

Εδώ και λίγες μέρες, το όνομα γνωστής influencer της χώρας πρωταγωνιστεί στις τάσεις των κοινωνικών δικτύων γιατί έκανε επίδειξη των ακριβών αγορών της σε βίντεο στο Tik Tok. Τσάντες και πανωφόρια αξίας χιλιάδων ευρώ, τα οποία πήρε με έκπτωση σε ταξίδι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κόστισαν έτσι κι αλλιώς αρκετά, έβγαιναν από κουτιά με επωνυμίες διάσημων οίκων επάνω τους. «Το λες και οικονομία αυτό» έλεγε περιχαρής δοκιμάζοντας τα νέα της αποκτήματα, για τα οποία έδωσε το εισόδημα που βγάζει ο μέσος Ελληνας σε δύο μήνες.

Με την ίδια διάθεση επιδειξιμανίας, ένας άλλος, γνωστός τοις πάσι τράπερ, φρόντισε να μάθουν οι ακόλουθοί του στο Instagram ότι σε μια βόλτα του στο Ναύπλιο μπήκε σε κοσμηματοπωλείο και αγόρασε ρολόι αξίας 116.000 ευρώ. Το ρολόι φωτογραφήθηκε σε κάθε πιθανή πόζα, μόνο του μέσα στο κουτί και φορεμένο στο χέρι του νέου ιδιοκτήτη του, σε θέση «φάτε μάτια ψάρια» και «ζηλέψτε ελεύθερα, φτωχαδάκια».

Η περιφορά του πλούτου δεν είναι κάτι καινούργιο. Ανέκαθεν υπήρχαν άνθρωποι με λεφτά που δεν μπορούσαν να συμπεριφερθούν με ταπεινότητα, αντιθέτως, διακατέχονταν από τη σφοδρή επιθυμία να σου τρίψουν την οικονομική τους άνεση στα μούτρα. Νεόπλουτους τους λέμε όλους αυτούς τους ξιπασμένους που έπιασαν χρήμα στα χέρια τους και θαμπώθηκαν και θέλουν διακαώς να θαμπώσουν και τους άλλους. Για όποιον θυμάται τα χρόνια των παχιών αγελάδων, η συγκεκριμένη κάστα ανθρώπων τότε είχε δώσει ρεσιτάλ.

Η κρίση έκοψε τη φόρα στους νεόπλουτους του τότε, αλλά τώρα γεννήθηκε μια νέα εκδοχή τους, που βρίσκει ένα επιπλέον βοήθημα στην επίδειξη πλούτου που τόσο επιθυμεί να κάνει. Δεν θα την τρίψει πια μόνο στη μούρη του γείτονα, του συγγενή, του γνωστού και του φίλου, θα την τρίψει στη μούρη όλων μας. Θα την κρεμάσει στα μανταλάκια των κοινωνικών δικτύων και μπορεί πλέον να την κάνει βούκινο σε όλον τον κόσμο. Ο οποίος θα κάτσει να χαζέψει τον σύγχρονο νεόπλουτο και τα καλούδια που περιφέρει, και σαν υποκατάστατο θα χορτάσει με το θέαμα εκείνων που δεν αντέχει η τσέπη του να αγοράσει.

Πολλοί χρήστες κοινωνικών δικτύων εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους με την επιδειξιμανία της influencer και του τράπερ, για να πάρουν προκλητικές απαντήσεις από τους ίδιους. «Δεν ευθύνομαι εγώ που εσύ είσαι φτωχός, εγώ τα βρήκα τα λεφτά από τις εταιρείες μου», σου λέει η ξιπασμένη της νέας εποχής. Ασφαλώς και δεν ευθύνεται για τη φτώχεια του άλλου, άλλα αρκετοί από αυτούς που δυσαρεστήθηκαν με την επίδειξη της καταναλωτικής της δύναμης ευθύνονται για το ότι την έχει. Γιατί την ακολουθούν, γιατί της δίνουν likes και θεάσεις και τη δυνατότητα να ζητάει μερικά χιλιάρικα για να διαφημίσει κάτι με μια ανάρτησή της. Δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι την κάνουν μάγκα;

Μάγκα κάνουν και τον τράπερ ουρλιάζοντας κάθε φορά που τον βλέπουν μπροστά τους. Για του λόγου το αληθές, εκεί στο Ναύπλιο έγινε το αδιαχώρητο έξω από το κοσμηματοπωλείο από θαυμαστές που έσπευσαν να τον δουν και να φωτογραφηθούν μαζί του. Φυσικά, και αυτός έχει μια στρατιά ακολούθων στα κοινωνικά του δίκτυα, που είναι έτοιμοι να επιτεθούν σε όποιον πει κάτι κακό για το είδωλό τους.

Τα δύο πρόσωπα της εγχώριας σόουμπιζ είναι μια σταγόνα στον ωκεανό των νεόπλουτων που βγάζουν στη φόρα την άνεσή τους στα κοινωνικά δίκτυα. Και κάνουν το ένα βίντεο μετά το άλλο, με αγαθά και υπηρεσίες που δεν μπορεί να έχει ο μέσος εργαζόμενος. Ολοι τους, μηδενός εξαιρουμένου, έχουν λογαριασμούς με μεγάλη δυναμική, επιβεβαιώνοντας ότι ο μέσος εργαζόμενος που τους βλέπει να ανοίγουν κουτιά και να βγάζουν πανάκριβα αγαθά από μέσα, παρ’ όλο που ζηλεύει και σχολιάζει αρνητικά, θέλει να τους βλέπει.

Το συμπέρασμα: η σύγχρονη ξιπασιά έχει κοινό. Και φέρνει στον ξιπασμένο κι άλλο πλούτο.

ΥΓ. Σε αντίθεση με τον νεόπλουτο που θέλει να τα δείξει όλα, ο συνετός πλούσιος της νέας εποχής δεν θέλει να δείξει τίποτα. Γιατί ξέρει ότι η Εφορία έχει μάτια παντού, γιατί δεν θέλει να γίνεται στόχος ζήλειας και αρνητισμού, γιατί θέλει να απολαμβάνει τον πλούτο του χωρίς παρενέργειες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...