Τα social media ξεχείλισαν από οργή. Στην Καλαμάτα κάποιοι γέμισαν με κροτίδες το στόμα ενός σκύλου και μετά έβαλαν φωτιά. Το ζώο οδηγήθηκε σε ευθανασία. Κατάρες. Όλοι σε σοκ. Όμως η είδηση δεν ήταν αληθινή.
Δεν φταίνε, βέβαια, οι άνθρωποι στα social media. Κάπου διάβασαν την είδηση. Και τη διάβασαν σε γνωστά μέσα ενημέρωσης. Δημοσιεύθηκε στους δημοφιλέστερους δικτυακούς τόπους. Ποιος να την αμφισβητήσει; Και για ποιο λόγο να το κάνει;
Η αλήθεια: το σκυλί χτυπήθηκε από αυτοκίνητο. Ο κτηνίατρος αποφάσισε ευθανασία. Ακόμα και τώρα δεν είμαστε απολύτως βέβαιοι πώς το ψέμα με τις κροτίδες μπήκε στις ζωές μας. Πιθανότατα ξεκίνησε από ανάρτηση στα social media και μετά πέρασε σε σελίδες φιλοζωικών οργανώσεων. Βέβαια αν το καλοσκεφτείς, είναι δύσκολο να βάλεις κροτίδες στο στόμα ενός σκυλιού και μετά να τις πυροδοτήσεις. Ωστόσο κανένας δεν μπαίνει στον κόπο να σκεφτεί αυτά τα πράγματα όταν διαβάζει τέτοια είδηση.
Για ποιο λόγο κάποιοι κατασκεύασαν αυτό το ψέμα; Αγνωστο. Μπορεί να είχαν διάθεση για πλάκα. Ισως έκαναν ένα πείραμα για την απήχησή τους. Δεν αποκλείεται και οι ίδιοι, αυτοί που πρώτοι δημοσίευσαν την ιστορία, να έπεσαν στη παγίδα. Κάποιος τους διηγήθηκε την ιστορία με τις κροτίδες, τη μάσησαν, τη δημοσίευσαν και ανατρίχιασαν μέχρι και στην Ορεστιάδα. Η Φώφη Γεννηματά έκανε σχετικό σχόλιο.
Το θέμα είναι πιο μπλεγμένο από όσο δείχνει. Το πανελλήνιο πληροφορήθηκε το μαρτύριο του σκύλου από τα sites μεγάλης επισκεψιμότητας. Τώρα μπορούμε να τα εγκαλέσουμε για κακή δημοσιογραφία. Να τα εγκαλέσουμε. Όμως εδώ υπάρχει ένα πρακτικό πρόβλημα: πώς διάολο διασταυρώνεις μία είδηση σαν και αυτή; Σε ποιον να τηλεφωνήσεις και ποιον να ρωτήσεις; Στην Αστυνομία της Καλαμάτας; Θα σου έκλειναν το τηλέφωνο. Στις φιλοζωϊκές οργανώσεις; Δεν θα μπορούσες να βγάλεις άκρη. Η μία αντέγραφε το site της άλλης. Και, εν τέλει, ο δύσμοιρος συντάκτης βάρδιας ούτε που σκέφτεται ότι η είδηση δεν είναι πραγματική.
Υπάρχει, βέβαια, η ασφαλής μέθοδος: δεν δημοσιεύεις τέτοια πράγματα. Όμως πώς θα γεμίσει το site με viral ειδήσεις που θα δώσουν τα κλικ στις διαφημίσεις; Μικρό το κακό, όσον αφορά τη συγκεκριμένη είδηση. Το κακό είναι μεγάλο αν, μέσα από αυτό το ψέμα, δούμε πώς μεταχειριζόμαστε την αλήθεια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News