Τις τελευταίες μέρες έχει κυκλοφορήσει ένα βίντεο από τη Θεσσαλονίκη, τραβηγμένο μέσα από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, που δείχνει με πόση δυσκολία καταφέρνει το όχημα να προχωρήσει στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης στη συμβολή του Περιφερειακού με την Εγνατία, εξαιτίας των ανεγκέφαλων που την έχουν καταλάβει.
Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγοί καταλαμβάνουν τη ΛΕΑ, είναι όμως πρώτη φορά (τουλάχιστον εγώ δεν θυμάμαι κάτι αντίστοιχο), που έχουμε βίντεο μέσα από ένα ασθενοφόρο που πασχίζει να προχωρήσει. Το βλέπεις και είναι λες και παρακολουθείς ταινία περιπέτειας. Πιάνεται η καρδιά σου και ανεβαίνει η αδρεναλίνη σου, καθώς πλέκεις με το μυαλό σου υποθέσεις: Αυτός που πάνε να παραλάβουν έχει αναπνευστικό πρόβλημα. Φαντάσου να είναι ο άνθρωπος μεταξύ ζωής και θανάτου. Θα τον προλάβουν;…
Τέτοια σκέφτεσαι και η αγωνία σου χτυπάει κόκκινο, μαζί με τα νεύρα σου: θες να πας στους εξυπνάκηδες που έχουν κλείσει τη ΛΕΑ και να τους φτύσεις στα μούτρα, το λιγότερο.
Στις 30 Ιουνίου του 2017 ένα αυτοκίνητο πήρε φωτιά στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών και ένας άνδρας απανθρακώθηκε. Η Πυροσβεστική προσπάθησε να προσεγγίσει το σημείο, αλλά έφτασε με καθυστέρηση. Ηταν, βλέπεις, Παρασκευή και όλοι πήγαιναν Χαλκιδική. Φυσικά είχε μποτιλιάρισμα και φυσικά η ΛΕΑ ήταν πιασμένη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, ο άνδρας δεν θα σωζόταν έτσι κι αλλιώς, αλλά σε κάποια άλλη περίπτωση που θα μπορούσε, που θα ήταν δυνατόν να τον προλάβουν; Θα τον προλάβαιναν με τη ΛΕΑ γεμάτη εμπόδια;
Αραγε πόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη μάχη με τον χρόνο, μετά από κάποιο ατύχημα ή παθολογικό πρόβλημα, επειδή η ασυνείδητη οδική συμπεριφορά των Ελλήνων εμποδίζει ένα ασθενοφόρο να τους προσεγγίσει; Θα είχε ενδιαφέρον να γίνει μια στατιστική έρευνα που να δείχνει, για παράδειγμα, πόσοι θάνατοι προκλήθηκαν επειδή η ΛΕΑ ήταν κατειλημμένη και χάθηκε πολύτιμος χρόνος.
Μετά τη δημοσίευση του βίντεο, η Ελληνική Αστυνομία ανήρτησε τουίτ, στο οποίο υπενθυμίζει πότε πρέπει να χρησιμοποιείται η ΛΕΑ.
Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης Λ.Ε.Α. ???
Τι πρέπει να γνωρίζουμε…
?Επιτρέπεται μόνον στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική την Αστυνομία καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας. pic.twitter.com/CpcXW1YQ6p— Ελληνική Αστυνομία (@hellenicpolice) May 25, 2018
Μάλιστα, καλά έκανε και μας το υπενθύμισε, αλλά τώρα τι; Θα δούμε οι Έλληνες το τουίτ και θα σταματήσουμε να μπαίνουμε παράνομα στη ΛΕΑ; Θα γίνει ξαφνικά ένα κλικ στο μυαλό μας και θα αποκτήσουμε οδική συνείδηση;
Ολοι ξέρουμε τη συνέχεια της ιστορίας: κανένα αφτί δεν θα ιδρώσει, κανένας εξυπνάκιας δεν θα αποτραπεί.
Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι, θα φύγουν, θα επιστρέψουν, πάλι στη ΛΕΑ θα τους δεις να μπαίνουν και να πηγαίνουν σαν κύριοι.
Σαν κύριοι, ναι, γιατί κανείς δεν τους τιμωρεί. Ο μόνος τρόπος να σταματήσει το παραπάνω φαινόμενο είναι να πιάσει η Τροχαία όσους το προκαλούν και να τους επιβάλει τον νόμο. Ο παλιός ΚΟΚ προέβλεπε πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ ο νέος ΚΟΚ τιμωρεί τη χρήση της ΛΕΑ με άμεση αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Αντί λοιπόν να τουιτάρεις, κάνε το αυτονόητο. Τιμώρησε! Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα, κυκλοφορεί ολόκληρο βίντεο, όπου φαίνονται και πινακίδες. Ο παραβάτης είναι μπροστά μας, είναι εκεί, η Τροχαία πού είναι; Στείλτε του μια κλήση στο σπίτι ή έστω, μια προειδοποίηση. Κάντε κάτι τέλος πάντων, γιατί όλοι αυτό περιμένουμε και μόνο έτσι θα συμμορφωθούμε.
Εχουμε χορτάσει υπενθυμίσεις, η εφαρμογή του νόμου μας λείπει. Εφαρμόστε τον για ένα μήνα, αφαιρέστε μερικές χιλιάδες πινακίδες, και θα δείτε πώς αδειάζει η ΛΕΑ απ’ τους εξυπνάκηδες.
ΥΓ. Βεβαίως, και η Τροχαία έχει ελλείψεις. «Στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής υπηρετούσαν 1.200 αστυνομικοί, ενώ πλέον υπηρετούν 980, από τους οποίους πολλοί είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες», εξηγούσε ο τροχονόμος και αντιπρόσωπος στην ΠΟΑΣΥ Φωτεινός Παγιαύλας, μιλώντας πριν ένα χρόνο για το ίδιο θέμα στην «Καθημερινή». Επίσης, έλεγε ότι «είναι δύσκολο να βεβαιωθεί παράβαση για κίνηση στη ΛΕΑ γιατί συνήθως δεν υπάρχει επαρκής χώρος στάθμευσης στην Εθνική Οδό για το όχημα του παραβάτη και το περιπολικό όχημα. Έτσι η ΛΕΑ μένει χωρίς αστυνόμευση».
Αφού λοιπόν δεν μπορούμε να την ελέγξουμε, ας την καταργήσουμε. Τι νόημα έχει να υπάρχει κάτι, το οποίο δεν χρησιμοποιείται σωστά;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News