Nowhere boy
Mother από τον John Lennon
Mother, you had me, but i never had you
I wanted you, you didn’t want me
So i, i just got to tell you
Goodbye, goodbye
Father, you left me, but i never left you
I needed you, you didn’t need me
So i, i just got to tell you
Goodbye, goodbye
Children, don’t do what i have done
I couldn’t walk and i tried to run
So i, i just got to tell you
Goodbye, goodbye
Mama don’t go
Daddy come home
Σε όποιους έχει κάνει βαθιά εντύπωση αυτό το τραγούδι – τραύμα του John Lennon (όπως σε μένα) έχουν ένα καλό λόγο να δουν αυτή τη ταινία. Να την δουν και να εξηγήσουν, να καταλάβουν, να συνθέσουν μια πιο ευκρινή εικόνα του ανθρώπου που επηρέασε με την παρουσία του γενιές και γενιές. Ίσως ακούγεται κάπως μελοδραματικό, όμως όσοι έχουν ζήσει και ζουν αυτό το δράμα που περιγράφει σε 15 στίχους ο Lennon μπορούν να καταλάβουν πολλά για την σχέση του με την μητέρα – γυναίκα. Και δεν είναι μόνο ο στίχος αλλά ο τρόπος που εκπέμπει ο ίδιος αυτό το τραγούδι και το χαρίζει στον καθένα μας ξεχωριστά.
Αυτό το τραγούδι και όχι άλλα μπητλικά μού ήρθε στο μυαλό γι αυτή τη ταινία. Μια ταινία που βέβαια ασχολείται με τον Λέννον. Τη σχέση του με την μητέρα και την αυστηρή μεγαλύτερη αδελφή της που τον μεγάλωσε. Μπορούμε να δούμε ένα φροϋδικό τρίο εδώ και την μεγάλη ανάγκη του Τζον για να αποδράσει μέσα απ’ αυτό προς τη μουσική βέβαια. Ίσως αυτό να χαρακτηρίζει όλη του την καλλιτεχνική υπόσταση και να δικαιολογεί την επιλογή της Γιόκο Όνο αργότερα. Ποιος ξέρει. Το φιλμ που είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σαμ Τέιλορ Γουντ, στήνει τον χαρακτήρα και την εποχή του Λέννον με όλη τη βρετανική τελειότητα ενός ισορροπημένου μελοδράματος. Βλέπουμε τα πέντε χρόνια που τελειώνουν με το ιστορικό ταξίδι στο Αμβούργο. Ο ΜακΚάρντνεϋ, η μητέρα του να του ανοίγει σιγά σιγά το μονοπάτι του rock n roll, η γέννηση των Μπητλς, το Μπλάκπουλ και το Λίβερπουλ του πενήντα. Ένα φιλμ όμορφο μιας ικανότατης αβάν γκαρντ σκηνοθέτιδας που υπόσχεται πολλά. Η νεανική ζωή του Lennon και όλα τα στοιχεία που την συνθέτουν μάς αφορά. Όσοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν την εποχή του, για διάφορους λόγους, μπορούν τώρα να τοποθετήσουν σωστά μερικές ακόμα ψηφίδες στην πραγματική εικόνα ενός ειδώλου που δεν υπάρχει πια.
Η ταινία“Όλοι θέλουν λίγη αγάπη”παίζεται αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους.
Ο Πάνος Κοκκίδης είναι σκηνοθέτης – σεναριογράφος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News