387
|

Λαϊκή Απογευματινή: το θέατρο ως πολιτική πράξη

Ιωάννα Μπλάτσου Ιωάννα Μπλάτσου 4 Μαρτίου 2010, 07:13

Λαϊκή Απογευματινή: το θέατρο ως πολιτική πράξη

Ιωάννα Μπλάτσου Ιωάννα Μπλάτσου 4 Μαρτίου 2010, 07:13

• Ξυρισμένο κεφάλι «για να μη μπορούν να μας αρπάζουν από τα μαλλιά». Fly jacket «για να γλιστράμε, να μη μπορούν να μας πιάσουν». Μαύρες μπότες «με σίδερο μπροστά για να μπορούμε να βαράμε και να μην πονάμε, δηλαδή κάτι σαν όπλο». Όχι, δεν βρισκόμαστε σε γιάφκα Χρυσαυγιτών που εξομολογούνται το «μυστικό τους εξοπλισμό». Στο θέατρο Επί Κολωνώ είμαστε όπου για δεύτερη χρονιά παρουσιάζεται το «Ροτβάιλερ» σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, μια δυνατή παράσταση που δε φοβήθηκε το σκληρό υλικό της.

• Το τρομακτικό στοιχείο στο έργο του Γκιγιέρμο Έρας δεν είναι οι χαρακτήρες που είναι εξοικειωμένοι με την ανθρώπινη θηριωδία αλλά το ρεαλιστικό τους καθρέφτισμα στο ελληνικό κοινωνικό σύνολο. Με τους μετανάστες να ζουν εξαθλιωμένοι και γκετοποιημένοι σε αφιλόξενες γωνιές αυτής της πόλης, τους Χρυσαυγίτες να κραδαίνουν τα «λάβαρα της αλήθειας» τους και να τα χαράσσουν στο σώμα μιας καθηγήτριας που διδάσκει παιδιά μεταναστών, η παράσταση της Σκότη και η ερμηνεία του Δημήτρη Λάλου στο ρόλο του skinhead Ροτβάιλερ έρχονται να ρίξουν φως σε σκελετούς του παρελθόντος που έχουν αρχίσει και κροταλίζουν επικίνδυνα.

• Φως, αλλά αυτή τη φορά στην ανθρωπιά μας, στη σχεδόν θεϊκή διάσταση του ανθρώπου να προασπίζεται με τη ζωή του το δικαίωμα όλων σε ένα καλύτερο αύριο, ρίχνει η παράσταση της Μάνιας Παπαδημητρίου «Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Με την ηθοποιό-αποκάλυψη Δήμητρα Σύρου στο ρόλο της 23χρονης Αμερικανοεβραίας Ρέιτσελ Κόρι, την οποία σκότωσε το 2003 ένα ισραηλινό τανκ όταν αυτή στάθηκε μπροστά του για να το εμποδίσει να κατεδαφίσει ένα σπίτι Παλαιστινίων στη λωρίδα της Γάζας.

• Αφήνοντας πίσω στην πατρίδα της την αποχαύνωση του mall καταναλωτισμού αλλά και την ασφάλεια ενός ευνομούμενου κράτους, η Ρέιτσελ έγραφε από την Παλαιστίνη σε ένα email προς τη μητέρα της στην Αμερική λίγες μέρες πριν πεθάνει: «Βρίσκομαι εδώ γιατί νοιάζομαι… Νομίζω ότι είναι μια καλή ιδέα για όλους μας να παρατήσουμε ό,τι κάνουμε και να αφιερώσουμε τις ζωές μας στο να σταματήσουμε όλους αυτούς τους θανάτους εδώ». Χωρίς ίχνος μελοδραματισμού ή πομπωδών θεατρινισμών, η Δήμητρα Σύρου ως Ρέιτσελ στέκεται θαρρετά και συνάμα σεμνά μπροστά στο αθηναϊκό κοινό με το ταλέντο της ειλικρίνειας της νιότης της. Και ναι, θα χαρώ πολύ αν αυτή η νέα ηθοποιός με τη χαρακτηριστική σκηνική ευαισθησία και τα πυρακτωμένα μάτια τιμηθεί με το επερχόμενο Βραβείο Μελίνα Μερκούρη. Της αξίζει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News