Photo: wireimage.com. O Τζέϊμς Κάμερον ποζάρει ανάμεσα στην Κάθριν Μπίγκελοου (αριστερά) και στη νυν συζύγό του, στην απονομή των βραβείων των Παραγωγών του Χόλιγουντ πριν απο λίγες μέρες.
Oι χωρισμοί είναι της μόδας. Όμως οι χωρισμένοι έχουν έναν ανταγωνισμό που οι υπόλοιποι πιθανόν να μη μπορούν να καταλάβουν. «Θα δεις»!! Λόγια που μένουν στον αέρα πετρωμένα και αιωρούνται πάνω από κεφάλια, πίσω από τοίχους και πάνω σε κλεισμένες με βρόντο πόρτες. Κι έρχεται μια ώρα που βλέπουμε. Αυτή η ώρα είναι τα Όσκαρ. Όπου δυο πρώην σύζυγοι θα διεκδικήσουν το ίδιο αγαλματάκι. Και την ταινία του ενός την έχετε δει γιατί είναι το Avatar. Την ταινία της άλλης όμως σίγουρα δεν την έχετε δει και πιθανότατα δεν έχετε ακούσει και πολλά πράγματα.
Είναι το Hurt Locker της Καθριν Μπίνγκελοου. Πρώην συζύγου του Τζέημς Κάμερον. Αν το Avatar δείχνει το μέλλον του αμερικανικού σινεμά η Μπίνγκελοου έχει γυρίσει ο,τι πιο μοντέρνο έχει να δείξει η αμερικανική ακαδημαϊκή γραφή σήμερα. Σε επίπεδο εικόνας εκφραστικά τέλειο. Χωρίς ένα εφφε. Μια πάμφθηνη ταινία. Έτσι για πίκα. Η κάμερα της αποδίδει κάθε στιγμή την ανασφάλεια του αμερικανού στρατιώτη που στέκεται μόνος σε κάποιο δρόμο της Βαγδάτης και είναι έτοιμος να δεχτεί μια σφαίρα από οπουδήποτε. Το παιχνίδι του ποντικιού και της γάτας με τον φόβο και την τόλμη σε μια ρωσική ρουλέτα σε κάθε αποστολή στο χαοτικό Ιρακ. Ένας ναρκαλιευτής του αμερικανικού στρατού πωρωμένος με τον κίνδυνο του τικ τακ της ωρολογιακής βόμβας έρχεται κάθε μέρα αντιμέτωπος με τον θάνατό του, με τις εμμονές του, με την αγάπη του που είναι μόνο η αδρεναλίνη.
Μια γυναίκα αποφασίζει να τον καταγράψει μια κατάσταση εντελώς άγνωστη σ αυτήν. Το αποτέλεσμα είναι μια ισχυρή υποψηφιότητα σκηνοθεσίας κι ένα τελικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών με τον πρώην. Ίσως αυτός είναι ένας ισχυρός λόγος να δει κανείς αυτήν την ταινία Για να διασκεδάσει φριχτά τα τρία λεπτά της απονομής του Όσκαρ σκηνοθεσίας φέτος.
Ο Πάνος Κοκκίδης είναι σεναριογράφος – σκηνοθέτης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News