Στις πιο δύσκολες στιγμές, την ώρα του «δεν έχει παρακάτω» οι αδύναμοι θνητοί πάντα ανατρέχουμε στην Ανώτερη Δύναμη, στο μεταφυσικό αποκούμπι, στο απάγγειο του Θείου.
Βλέποντας την πρόσφατη πρόσκληση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» δαγκώνεσαι, κάνεις τον σταυρό σου: Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου του σωτηρίου 2016 στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη θα τελεσθεί αγιασμός από τον Μητροπολίτη Καλαμαριάς, παρουσία υπουργού Β. Ελλάδος, δημάρχων και ιθυνόντων του Μετρό-γιοφυριού της πόλης για τον εορτασμό της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των υπογείων έργων.
Ξεπερνάς γρήγορα την πληροφορία ότι υπάρχει Αμαξοστάσιο Μετρό στην Πυλαία γιατί όλο και κανένα αμάξι θα σταθμεύει εκεί γύρω – συρμός μετρό βέβαια αποκλείεται… Εκπληκτος ανακαλύπτεις στην πρόσκληση πως η Αγία Βαρβάρα, που ως πυροβολικάριος την ετίμησες ένστολος, κλαρίνο κι εκτεθειμένος ώρες στο κρύο, εκτός του Πυροβολικού, των πυροτεχνουργών, των πόλεων της Δράμας και του Ρεθύμνου, επεκτείνει την προστασία της: πήρε υπό την σκέπη της και το από το 1986 (όρα οπή Κούβελα) πολυαναμενόμενο Μετρό και τα υπόγεια έργα του. Ο Κωστίκας κι ο Γιωρίκας, τα δυο τρυπάνια στα έγκατα της γης, είναι πλέον υπό την ευλογία της Αγίας: τρυπάτε, ευλογημένοι!!!
Τι όμως ώθησε τους διοικούντες την «Αττικό Μετρό» και τους τοπικούς άρχοντες να προχωρήσουν σε αγιασμό τιμώντας την εορτή της Αγίας της Υπογειοσώτειρας, της ΕΣΠΑαπορροφήτριας; Γιατί να προσφεύγουν ικέτες οι επίσημοι στη χάρη της πολυθεσίτισσας Αγίας; Κάτι πάει στραβά με τους Πόντιους στα έγκατα; Τέλειωσαν τα λεφτά; Βρέθηκαν πάλι αρχαία; Ξαναγίνεται υπουργός Μετρό ο Κούβελας;
Η πόλη ανησυχεί, αναρωτιέται, απορεί ενώ επικρέμαται ως σφάγιον, ειδικά στο «παρ’ το πόδι σου απ’ το στόμα μου» μαρτυρικό λεωφορείο Βούλγαρη – Σφαγεία του ΟΑΣΘ σε ώρα αιχμής. Λαϊκή απαίτηση είναι να μάθουμε τη βαθύτερη αιτία του αγιασμού γιατί, αν εν μέσω πρώτης φοράς Αριστεράς, καταφεύγει σύμπασα η ηγεσία στην προστασία της Αγίας Βαρβάρας, το παλαιόν απόφθεγμα των σαδομαζό «Βάρα, βάρβαρε μου, βάρα – τ’ όνομά μου είναι Βαρβάρα» ξαναγίνεται τραγικά επίκαιρο, ειδικά στη γραμμή 33 του ΟΑΣΘ, όπου μεσημεράκι κουτσοί, στραβοί συνωθούνται προς Αγιο Παντελεήμονα.
Σκεπτόμενοι κατά τον τρόπο των αρχόντων, πολλοί συμπολίτες ήδη ξεφυλλίζουν βίους Αγίων και συναξάρια. Ποιος να είναι άραγε ο προστάτης Αγιος των επιγείων έργων και γιατί να μην τιμήσουμε τη μνήμη του μήπως και βάλει ένα χεράκι για την εκτέλεση απαραίτητων επίγειων, όπως τα πάρκιγκ, το κυκλοφοριακό, η καθαριότητα, η μεταφορά της ΔΕΘ ή η αξιοποίηση του δυτικού παραλιακού μετώπου;
Εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Αγίου Νικολάου (πιθανού αγίου προστάτη υποβρυχίων έργων – λέμε τώρα…) η υποθαλάσσια οδός, που μελετήθηκε και… μόνο μελετήθηκε; Ποιοι είναι οι Αγιοι-προστάτες εναερίων έργων, ώστε να τους ανάβουμε κανένα κεράκι για κείνο το αρχαίο ομιχλώδες «Μακεδονία»; Οι Αγιοι και οι Αγίες εισέρχονται πλέον δυναμικά στην εκτέλεση δημοσίων έργων και στην πολιτική καθημερινότητα και η θαυματουργή δύναμη τους ίσως αποδειχθεί σωτήρια. Οχι, Αγία προστάτιδα Διαγραφής Χρέους δεν εντοπίστηκε ακόμη.
Ολος αυτός ο προβληματισμός, εκτός του ότι καταδεικνύει στην πράξη την ανάγκη της ενδελεχούς διδασκαλίας των Θρησκευτικών, δεν μπορεί να μην οδηγήσει και σε περίσκεψη για τον αιφνίδιο συσχετισμό της προστάτιδας Αγίας του Πυροβολικού με το Μετρό και μαύρα (συγκοινωνιακά) φίδια μας ζώνουν: λέτε, ρε συνΟΑΣΘόπληκτοι, το Μετρό να βαρέσει κανόνι;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News