668
Η εικόνα στην πλ. Συντάγματος και η εικόνα στα διόδια | InTime News / Creative Protagon

Αθήνα το Πάσχα, πόλη για να οδηγείς!

Avatar Χρήστος Νίκας 21 Απριλίου 2025, 15:16
Η εικόνα στην πλ. Συντάγματος και η εικόνα στα διόδια
|InTime News / Creative Protagon

Αθήνα το Πάσχα, πόλη για να οδηγείς!

Avatar Χρήστος Νίκας 21 Απριλίου 2025, 15:16

Σίγουρα δεν είναι η καλύτερη πόλη για να ζεις, αλλά τις τελευταίες ημέρες η Αθήνα ήταν αναμφίβολα μία πόλη για να οδηγείς. Και αυτό που χρειαζόταν, όπως φαίνεται, ήταν να φύγουν για ολιγοήμερες διακοπές περίπου το 1/6 των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Η κατάσταση με την οδήγηση στο κέντρο της πόλης έγινε εντελώς βιώσιμη στις οκτώ το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης, όταν είχαν ήδη αποχωρήσει για την έξοδο του Πάσχα τουλάχιστον 200.000 οχήματα από την αρχή της εβδομάδας.

Σύμφωνα με στοιχεία της TomTom, μίας πολυεθνικής εταιρείας που κατασκευάζει συστήματα πλοήγησης και καταγράφει δεδομένα για το κυκλοφοριακό σε εκατοντάδες πόλεις ανά τον πλανήτη, η συμφόρηση στην Αθήνα ήταν κάτω από το μισό απ’ όσο ισχύει συνήθως για την ίδια ημέρα και ώρα:

Από 45% των φρακαρισμένων δρόμων, το ποσοστό είχε πέσει στο 20% και μπορούσες να κινηθείς άνετα με 30 χλμ/ ώρα, ενώ εκείνες τις ώρες δεν μπορούσες να πιάσεις ούτε 20 χλμ/ώρα. Τι σημαίνει αυτό; Οτι την απόσταση από το κέντρο της Κηφισιάς στην πλατεία Συντάγματος μπορούσες εύκολα να την κάνεις στον χρόνο-ρεκόρ, τουλάχιστον για Πέμπτη πρωί, των 28 λεπτών. Και ενώ μισή ώρα αργότερα, στις 8.30 π.μ., το ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης των δρόμων στο κέντρο της Αθήνας θα είχε, βάσει των στατιστικών στοιχείων της TomTom, εκτοξευθεί κανονικά στο 73%, αυτό παρέμεινε στο 23%. 

Το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης, γύρω στις 5.30 μ.μ, η κατάσταση μπορεί να μην ήταν τόσο καλή όσο το πρωί, αλλά και πάλι δεν θα μπορούσες να την πεις αβίωτη, όπως είναι πλέον το σύνηθες κατά τη διάρκεια της επιστροφής από τη δουλειά. Η αντίστροφη πορεία από την πλατεία Συντάγματος στην Κηφισιά απαιτούσε περίπου 40 λεπτά και οι ταχύτητες των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας κατά μέσο όρο κυμαίνονταν στα 22 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ καταγράφονταν 30 μποτιλιαρίσματα με συνολικό μήκος 18 χιλιομέτρων. Βέβαια, την ίδια ώρα στο Όσλο, που έχει λυμένα τα κυκλοφοριακά του ζητήματα και τα θέματα οδικής ασφάλειας ως η καλύτερη πρωτεύουσα στην Ευρώπη για να οδηγείς, οι μέσες ταχύτητες ήταν σχεδόν διπλάσιες και δεν υπήρχε ούτε ένα χιλιόμετρο φρακαρίσματος. 

Ολόκληρη την ημέρα της Μεγάλης Πέμπτης πάνω από 90.000 επιπλέον οχήματα εγκατέλειψαν τους δρόμους της ελληνικής πρωτεύουσας, όπως καταγράφηκε στα διόδια Ελευσίνας και Αφιδνών.

Και έτσι, τα πράγματα το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής ήταν ακόμα καλύτερα όσον αφορά τους χρόνους –και αυτό φαινόταν πλέον ξεκάθαρα λόγω της αποχώρησης περίπου 300.000 οχημάτων από το λεκανοπέδιο από την αρχή της εβδομάδας. Στις 8.00 το πρωί καταγράφονταν στο κέντρο της Αθήνας μηδέν μποτιλιαρίσματα και μηδέν ποσοστό συμφόρησης. Η μέση ταχύτητα των οχημάτων είχε εκτοξευθεί στα 37 χιλιόμετρα την ώρα –όσο περίπου και στο Όσλο!– και για να φτάσεις από την Κηφισιά στην πλατεία Συντάγματος ήθελες μόλις 23 λεπτά διανύοντας την Κηφισίας ή 24 λεπτά από την Εθνική _ και μιλάμε για αποστάσεις της τάξεως των 17 χιλιομέτρων στην πρώτη περίπτωση και 19 χιλιομέτρων στη δεύτερη.

Και το απόγευμα τα πράγματα ήταν καλύτερα από την προηγούμενη ημέρα με μόλις 2 χιλιόμετρα φρακαρίσματος στο κέντρο της Αθήνας σε επτά σημεία και ταχύτητες που έφταναν τα 28 χιλιόμετρα την ώρα, δηλαδή οκτώ χιλιόμετρα ταχύτερα πάνω από τον μέσο όρο του 2024. Το ίδιο ίσχυε και για την αντίστροφη πορεία Σύνταγμα – Κηφισιά που ήταν πλέον 24 λεπτά σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα.

Από τη Μεγάλη Δευτέρα έως το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής είχαν εγκαταλείψει την πρωτεύουσα περισσότερα από 420.000 οχήματα, όταν το σύνολο των ΙΧ στην μητροπολιτική περιοχή Αθηνών-Πειραιά εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 2,5 εκατομμύρια. Βέβαια θα πρέπει σε αυτά να προσθέσουμε και τους τουλάχιστον 120.000 εκδρομείς που ταξίδεψαν ακτοπλοϊκώς, οι περισσότεροι από τους οποίους άφησαν τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα και δεν κυκλοφορούσαν στους δρόμους της πρωτεύουσας. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν το Μεγάλο Σάββατο, την Κυριακή του Πάσχα και την Λαμπροδευτέρα το πρωί να θέλεις περίπου 20 λεπτά για το Κηφισιά – Σύνταγμα, να καταγράφονται μηδενικά μποτιλιαρίσματα και να πιάνεις εξωπραγματικές ταχύτητες της τάξεως των 37 ολόκληρων χιλιομέτρων την ώρα στο κέντρο της Αθήνας, που για τρεις ημέρες έγινε –μόνον όσον αφορά σε θέματα κυκλοφοριακής συμφόρησης– Οσλο.

Καλή δύναμη και υπομονή με την επιστροφή – προφανώς και θα χρειαστεί.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...