413
| IntimeNews

Ο Κασσελάκης ως U.S.P.

Χρήστος Διάφας 11 Σεπτεμβρίου 2023, 16:10

Ο Κασσελάκης ως U.S.P.

Χρήστος Διάφας 11 Σεπτεμβρίου 2023, 16:10

Ένα προϊόν που λανσάρεται στην αγορά έχει πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας μόνον εφόσον διαθέτει μια «Μοναδική Προϋπόθεση Πώλησης» (U.S.P.).

Μπορεί για παράδειγμα μια κονσέρβα να μη διαφέρει σε βάρος και ποιότητα από τις ομοειδείς της, αλλά να ανοίγει πιο εύκολα από αυτές. Ή ένα αυτοκίνητο να διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από τα υπόλοιπα της κατηγορίας του. Ή ακόμη, μια ηλεκτρική σκούπα να έχει ενισχυμένο μοτέρ και ένα παγωτό να διαθέτει στο ίδιο κόστος με τα άλλα διπλή επικάλυψη σοκολάτας.

Ακριβώς αυτό το U.S.P. (συχνά και ψευδο-U.S.P.) καλείται να διαλαλήσει η επικοινωνία του προϊόντος για να κλέψει μερίδιο αγοράς από τον ανταγωνισμό. Ανάλογα με το τι προβάλλει, υπόσχεται πιο εύκολη ζωή ή πιο πλούσια γεύση, ή μεγαλύτερη απόδοση ή και απλά, ίδια ποιότητα σε χαμηλότερη τιμή.

Στην ολιγοπωλιακή αγορά των Αχτσιόγλου, Τσακαλώτου και Παππά, –τον μπάρμπα-Στέφανο δεν τον λες ακριβώς «ανταγωνισμό»– έσκασε πρόσφατα μύτη το νέο προϊόν Κασσελάκης.

Από συσκευασία είναι λες και βγήκε από το GNTM. (Όπως λένε και στην ορεινή Ναυπακτία, έχει star quality). Μιλάει άνετα αγγλικά και κατά δήλωσή του έχει γράψει διεθνή ένσημα, έχει σοβαρές σπουδές, αστικό αέρα, ξέρει από Εκάλη και από οικονομικά και φοράει και γραβάτα.

Αν και το αγοράζεις για ακριβώς τον ίδιο λόγο, αποτελεί το άκρο αντίθετο του ακόμη περιζήτητου, αλλά ήδη αποσυρμένου προϊόντος Τσίπρας.

Όσο για επικοινωνία, τόσο ο ίδιος, όσο και τα ΜΜΕ φρόντισαν μέσα σε λίγες ημέρες να μας ενημερώσουν εκτενώς για κάθε πτυχή του U.S.P. του.

Θεωρητικά, το νέο προϊόν έχει αυξημένες πιθανότητες να πουλήσει. Μόνον που η αγορά ΣΥΡΙΖΑ έχει τις ιδιορρυθμίες της. Δεν θέλει μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ σε βάρος των πίσω καθισματων.

Θεωρεί τη διπλή στρώση σοκολάτας παχυντική και το εύκολο άνοιγμα της κονσέρβας επικίνδυνο αν πέσει σε χέρια νηπίου.

Άλλωστε, η δημογεροντία των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπερβολικά συντηρητική για έναν αρχηγό που δεν θα είναι ταγμένος ιεροκήρυκας μαρξιστικής χριστομάθειας.

Αντε, το πολύ-πολύ ο ανώνυμος Συριζαίος, πάνω στην απόγνωση από το εκλογικό στραπάτσο και δίνοντας βάση στο «εγώ είμαι ο νέος Τσίπρας που θα φάει τον Μητσοτάκη», να τον φτάσει στις 17 Σεπτέμβρη μέχρι δεύτερο γύρο.

Και μετά; Τι θα κάνει το νέο προϊόν μετά; Θα παραμείνει ένα απλό κομματικό στέλεχος κάτω από το φαβορί Αχτσιόγλου ή θα ρίξει δυο ξεγυρισμένες μούντζες κατά Κουμουνδούρου μεριά για να επιστρέψει στις εφοπλιστικες του business as usual;

Ένα καλά θεμελιωμένο και γερά διαφημισμένο Unique Selling Proposition (U.S.P) συνήθως εγγυάται πωλήσεις. Όχι όμως πάντα. Εξαρτάται σε ποιο αγοραστικό κοινό απευθύνεται.

Και σε αντίθεση με κάθε σοβαρό εμπορικό λανσάρισμα, όπου ο δυνητικός καταναλωτής έχει εντοπιστεί με έρευνα από πριν, εδώ δεν ξέρουμε καν ποιος, πόσο και γιατί αγοράζει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...