Επειτα από πέντε μήνες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, τρεις από τους αστροναύτες της αποστολής 45 επιστρέφουν στη Γη με το ρωσικό όχημα επανόδου Soyuz.
Πρόκειται για τον Κελ Λίντγκρεν της NASA, τον Ολέγκ Κονονένκο της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Διαστημικής Υπηρεσίας και τον Κιμίγια Γιούι της αντίστοιχης ιαπωνικής υπηρεσίας.
Η NASA TV μεταδίδει ζωντανά την διαδικασία επιστροφής στη διεύθυνση http://www.nasa.gov/nasatv από τις 11:00 (ώρα Ελλάδας).
Οι τρεις αστροναύτες νωρίς το πρωί της Παρασκευής μπήκαν στο όχημα Soyuz και το σφράγισαν για να αρχίσει η διαδικασία αποσύνδεσης από τον ISS. Γύρω στο μεσημέρι το όχημα θα αποκολληθεί από το Σταθμό και στις 14:19 θα ανοίξουν οι κινητήρες που θα δώσουν στο όχημα την ώθηση να επιστρέψει προς τη Γη (deorbit burn).
Το Soyuz αμέσως μετά θα μπει στην ατμόσφαιρα και αναμένεται να προσεδαφιστεί με αλεξίπτωτο στο Καζακστάν γύρω στις 15:10.
Στο Σταθμό θα παραμείνουν ο Σκοτ Κέλι, που είναι εξάλλου και ο επικεφαλής, ο Σεργκέι Βολκόφ και ο Μιχαήλ Κορνιγένκο. Ο Κέλι, ο οποίος έχει μείνει στον ISS πάνω από ένα χρόνο και θα επιστρέψει στη Γη τον ερχόμενο Μάρτιο, μέσα από το λογαριασμό του στο Twitter ανεβάζει πολύ συχνά εντυπωσιακές φωτογραφίες πόλεων και φαινομένων όπως το βόρειο σέλας.
Την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου θα εκτοξευτεί από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν το πλήρωμα της αποστολής 46, το οποίο θα ενισχύσει τον Σταθμό. Πρόκειται για τον Τιμ Κόπρα της NASA, τον ρώσο Γιούρι Μαλεντσένκο και τον βρετανό Τιμ Πικ της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας.
Οι ένοικοι του Διαστημικού Σταθμού έχουν κατά κανόνα ένα φορτωμένο πρόγραμμα πειραμάτων και εργασιών συντήρησης στον Σταθμό, ο οποίος φτάνει σε μήκος τα 100 μέτρα με υποσυστήματα που έχουν εργαστήρια, χώρους αποθήκευσης καυσίμων, αποθήκευσης ειδών πρώτης ανάγκης και χώρους διαμονής και αναψυχής για το πλήρωμα.
Τους επιστήμονες της αποστολής 45 απασχόλησαν πειράματα για το πώς οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στην μακροχρόνια παραμονή τους στο διάστημα. Ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν είναι, μεταξύ άλλων, η αδράνεια των μυών λόγω των συνθηκών μειωμένης βαρύτητας. Το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να καταβάλουν κάποια προσπάθεια για να κινηθούν κάνει τους μύες να ατροφούν και να χρειάζονται συνεχώς γυμναστική. Ακόμη ασχολήθηκαν με το πώς η παραμονή επηρεάζει την διανοητική κατάσταση του πληρώματος και πώς η κούραση και η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τις νοητικές λειτουργίες.
Πέρα από αυτά, συνεχείς είναι οι καταγραφές για τη συμπεριφορά του Σταθμού και το πώς η πρόσδεση των οχημάτων επηρεάζει την ευστάθειά του.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News