914
Ο Νίκος Ταχιάος σε φωτογραφία από παλαιοτερη επίσκεψή του σε εργοτάξιο του Μετρό της Θεσσαλονίκης | ΙΝΤΙΜΕnews

Εξηγήσεις Ταχιάου για τη σήραγγα των 160 μέτρων στην Κατεχάκη: «Επρεπε να γίνει, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος»

Protagon Team Protagon Team 18 Μαρτίου 2025, 12:09
Ο Νίκος Ταχιάος σε φωτογραφία από παλαιοτερη επίσκεψή του σε εργοτάξιο του Μετρό της Θεσσαλονίκης
|ΙΝΤΙΜΕnews

Εξηγήσεις Ταχιάου για τη σήραγγα των 160 μέτρων στην Κατεχάκη: «Επρεπε να γίνει, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος»

Protagon Team Protagon Team 18 Μαρτίου 2025, 12:09

Η σήραγγα των 160 μέτρων στην υπό κατασκευή Γραμμή 4 του Μετρό δεν άνοιξε από λάθος. Επρεπε να γίνει, απλά άλλαξε η μεθοδολογία, εξήγησε σε δηλώσεις στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τρίτης ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, για το θέμα που δημιουργήθηκε και την έκταση που αυτό πήρε στα μέσα ενημέρωσης και (βεβαίως) στα social media.

«Μιλάμε για μια σήραγγα η οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο, αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της Γραμμής 4», ανέφερε αρχικά ο κ. Ταχιάος, για να δευκρινίσει περαιτέρω:

«Αυτή λοιπόν η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, αλλά με τη νέα αυστριακή. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. αλλαξε τη μεθοδολογία».

«Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως»

Ερωτηθείς αν αυτή η αλλαγή έγινε από λάθος, ο κ. Ταχιάος απάντησε:

«Προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της “Ελληνικό Μετρό”. Η σήραγγα αυτή έπρεπε να γίνει, είναι κομμάτι του έργου, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος», επανέλαβε.

ΕΔΕ, κυρώσεις και ο κίνδυνος καθίζησης

Οσο για το αν η «Ελληνικό Μετρό» έθεσε -με τη διάνοιξη της συγκεκριμένης σήραγγας- την περιοχή σε κίνδυνο καθίζησης, ο υφυπουργός είπε πως η εταιρεία δεν είχε στα χέρια της μελέτη που να επιβεβαιώνει ότι πράγματι αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής και αυτός είναι και ο λόγος που κράτησε μια αλληλογραφία με τον ανάδοχο.

«Προφανώς υπάρχει μια ολιγωρία των υπαλλήλων της “Ελληνικό Μετρό”, οι οποίοι δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου», πρόσθεσε ο κ. Ταχιάς και προανήγγειλε τη διενέργεια Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης και την επιβολή κυρώσεων:

«Το γιατί έγινε αυτό, δεν μπορώ να το εξηγήσω, για αυτό και θα γίνει ΕΔΕ και θα υπάρξουν κυρώσεις».

«Οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων», κατέληξε ο υφυπουργός αναφορικά με τον κίνδυνο καθιζήσεων στην Κατεχάκη

Ελληνικό Μετρό: Λάθος αλληλουχίας

Διευκρινίσεις για το θέμα της σήραγγας έδωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, Νικόλαος Κουρέτας, ο οποίος μιλώντας στον ΣΚΑΪ, διευκρίνισε ότι το λάθος αφορούσε την αλληλουχία εκσκαφής των φάσεων.

«Προφανώς για λόγους επίσπευσης, προσπάθησαν να σκάψουν πιο γρήγορα αλλά εμείς τους σταματήσαμε», είπε ο κ. Κουρέτας, διευκρινίζοντας ότι η σήραγγα δεν αφορά τις γραμμές που θα κινούνται οι συρμοί του μετρό, αλλά το σημείο όπου θα σταθμεύουν.

«Η σήραγγα είναι σωστή στη χάραξη της με τις σωστές διαστάσεις και όπως προβλέπει η μελέτη», τόνισε ο CEO της  Ελληνικό Μετρό Α.Ε. για να προσθέσει:

«Οταν η εταιρεία μας ενημέρωσε ότι ο ανάδοχος δεν τηρούσε την αλληλουχία των φάσεων και δεν τηρούνταν οι φάσεις εκσκαφής, τους σταματήσαμε και τους επαναφέραμε στο σημείο που προβλέπει η μελέτη».

Σε κάθε περίπτωση, διαβεβαίωσε, τα έργα παρακολουθούνται 24ωρες το 24ωρο για οτιδήποτε συμβεί.

AVAX: Προβλέπεται απο τις μελέτες και κατασκευάζεται επακριβώς στη θέση που έχει υποδειχθεί

Με τη σειρά της, η ανάδοχος κοινοπραξία ΑVAX Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A. διαβεβαώνει ότι εκτελεί το έργο «απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του».

Αυτό που προέκυψε, διευκρινίζεται, είναι διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας.

Ειδικότερα, πηγές της ΑVAX διευκρινίζουν:

– Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.

– Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.

– Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.

Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό», διαβεβαιώνουν καταληκτικά  οι εν λόγω πηγές της ΑVAX.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...