Επιστρέφουν, εξελιγμένα, τα θρυλικα Canadair
Επιστρέφουν, εξελιγμένα, τα θρυλικα Canadair
Η είδηση είναι σίγουρα καλή, ειδικά για τις χώρες – της Ελλάδας περιλαμβανομένης – οι οποίες ολοένα πιο συχνά βρίσκονται αντιμέτωπες με ακραίες πυρκαγιές: Eπειτα από μια δεκαετία διακοπής αρχίζει εκ νέου η παραγωγή του Canadair, του πιο γνωστού και αποτελεσματικού και, ως εκ τούτου, περιζήτητου πυροσβεστικού αεροσκάφους στον κόσμο.
Η εξαιρετική επιτυχία του αεροσκάφους οφείλεται στην ικανότητά του να γεμίζει τις δεξαμενές του από σχεδόν οποιαδήποτε υδάτινη επιφάνεια, στην πολύ καλή συμπεριφορά και στην ευελιξία του σε χαμηλές ταχύτητες, στην στιβαρή κατασκευή που του επιτρέπει να επιχειρεί κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, και, κυρίως στη δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου όγκου νερού (άνω των 5.000 λίτρων τα παλαιότερα και άνω των 6.000 λίτρων τα νεότερα).
Οπως διαβάζουμε στο il venerdi, το ένθετο εβδομαδιαίο περιοδικό της ιταλικής εφημερίδας La Repubblica, η Canadair ιδρύθηκε το 1944 στον Καναδά για την παραγωγή των αμερικανικών υδροπλάνων PBY Catalina. Τροποποιώντας τον σκελετό του αμερικανικού σκάφους, η καναδική εταιρεία άρχισε το 1967 να κατασκευάζει το δικό της Canadair CL-215, το πρώτο μοντέλο της γνωστής σειράς «αμφίβιων» πυροσβεστικών αεροσκαφών. Επειτα από μία δεκαετία η Canadair κρατικοποιήθηκε, ενώ το 1986 έχοντας φτάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, εξαγοράστηκε από την επίσης καναδική Bombardier, η οποία το 1993, βασιζόμενη στο CL-215, άρχισε να κατασκευάζει το Canadair CL-415.
To 2015, σοβαρά οικονομικά προβλήματα ανάγκασαν την Bombardier να διακόψει την παραγωγή των Canadair. Ομως την επόμενη χρονιά τα δικαιώματα παραγωγής των CL-215 και CL-415 αποκτήθηκαν από την De Havilland Canada, με στόχο τον σχεδιασμό και την παραγωγή ενός νέου, πιο εξελιγμένου Canadair και το 2023, χάρη σε μια παραγγελία της Κομισιόν για 22 νέα αεροσκάφη, η καναδική εταιρεία έθεσε εκ νέου σε λειτουργία το εργοστάσιό της στο Κάλγκαρι.
Το περασμένο Αύγουστο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε την έναρξη της παραγωγής αρχικά δώδεκα νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών, τα οποία θα συγκροτήσουν τον μόνιμο ευρωπαϊκό στόλο δασοπυρόσβεσης (rescEU) και θα σταθμεύουν μόνιμα σε Ελλάδα, Κροατία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία, δύο σε κάθε χώρα.
Πέρα από τα δώδεκα νέου τύπου Canadair που θα στελεχώσουν τον ευρωπαϊκό στόλο, στη συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία προβλέπεται η κατασκευή επιπλέον 10 πυροσβεστικών αεροσκαφών ιδίου τύπου, τα οποία προορίζονται για τους εθνικούς στόλους των κρατών-μελών που μετέχουν στο πρόγραμμα, το οποίο σημαίνει πως η Ελλάδα θα προμηθευτεί συνολικά επτά De Havilland Canadair 515, εκ των οποίων πέντε θα ενσωματωθούν στον εθνικό στόλο, αντικαθιστώντας τα πεπαλαιωμένα CL-215, και τα άλλα δύο στον ευρωπαϊκό μηχανισμό rescEU.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η πρώτη παρτίδα των νέων αεροσκαφών αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2027. Συγκεκριμένα, όπως είχε ανακοινώσει το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, δύο αεροσκάφη θα παραδοθούν το 2027, ένα το 2028, ένα το 2029 και τρία αεροσκάφη το 2030. Το συνολικό κόστος για τα ελληνικά DHC-515 αναμένεται να ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, τα DeHavilland Canadair-515 θα διαθέτουν δεξαμενές 7.000 λίτρων, 15% μεγαλύτερες από τις δεξαμενές των CL-415, και χρόνο υδροληψίας μόλις 14 δευτερόλεπτα. Ο ανεφοδιασμός θα μπορεί να γίνει ακόμη και σε ταραγμένη θάλασσα με κυματισμό ύψους δύο μέτρων και ένταση ανέμου 5 μποφόρ, ενώ, χάρη στους ισχυρότερους κινητήρες τους, θα χρειάζονται διαδρόμους όχι μεγαλύτερους των 600 μέτρων για να απογειώνονται και να προσγειώνονται.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Επιστρέφουν, εξελιγμένα, τα θρυλικα Canadair
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.