Τα τρέιλερ πλαστών ταινιών τρολάρουν το Χόλιγουντ
Τα τρέιλερ πλαστών ταινιών τρολάρουν το Χόλιγουντ
Η αλήθεια είναι ότι παραδοσιακά, πολλά τρέιλερ ταινιών του Χόλιγουντ έχουν ελάχιστη σχέση με τα φιλμ που προωθούν. Αλλά, όπως επισημαίνει δημοσίευμα της Telegraph, τους τελευταίους μήνες, μια νέα εκδοχή αυτής της παραπλάνησης έχει πλημμυρίσει το διαδίκτυο: τρέιλερ που δεν αντιστοιχούν σε καμία ολοκληρωμένη ταινία.
Μια γρήγορη περιήγηση στο YouTube αυτές τις ημέρες αποκαλύπτει teaser τρέιλερ της 26ης ταινίας Τζέιμς Μποντ, του «Σπάιντερμαν 4», της «Οδύσσειας» του Κρίστοφερ Νόλαν –τα γυρίσματα της οποίας μόλις ξεκίνησαν στη χώρα μας– του «Avengers: Doomsday», της τρίτης σεζόν της τηλεοπτικής σειράς «Squid Game», του τρίτου μέρους του «Dune», ενός ριμέικ του «The Last Train from Hiroshima» και της συνέχειας της «Μούμιας», με τους Μπρένταν Φρέιζερ και Ρέιτσελ Γουάιζ.
Ολα αυτά τα κλιπ, διάρκειας περίπου ενάμισι λεπτού, που παρουσιάζονται στη σελίδα του –φαινομενικά αθώου– καναλιού Screen Culture στο YouTube, είχαν συγκεντρώσει πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Το πρόβλημα είναι ότι κανένα από αυτά τα τρέιλερ δεν προωθεί αληθινή ταινία. Κάποιες από αυτές είναι σε διαδικασία παραγωγής, ενώ άλλες απλώς… δεν υπάρχουν. Το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιος κρύβεται πίσω τους.
Η απάντηση –που στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται ξεκάθαρη μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα– είναι «η Τεχνητή Νοημοσύνη», η οποία συνθέτει αποσπάσματα άλλων ταινιών με εξαιρετική μαεστρία. Οι διάλογοι των εν λόγω τρέιλερ είναι γεμάτοι κλισέ, ενώ οι «ηθοποιοί» τις εκφέρουν άψυχα και με ασάφεια, μέσω προγραμμάτων μίμησης ομιλίας, με τα πρόσωπά τους παγωμένα και αμήχανα.
Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα αφότου η Marvel Studios δημοσίευσε το πρώτο τρέιλερ της επερχόμενης ταινίας «Fantastic Four», οι πλαστές εκδοχές του συγκέντρωναν περισσότερες προβολές από το επίσημο. Μέχρι και σήμερα, τα τέσσερα από τα έξι πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης του τρέιλερ της ταινίας στο YouTube είναι ψεύτικα.
Η εμμονή αυτών των τρέιλερ να εστιάζουν στην αποκάλυψη της πλοκής των ταινιών και όχι στο συναίσθημα είναι ιδιαιτέρως θλιβερή, σημειώνει η Telegraph. Βασίζονται στην ανάγκη του κοινού να μάθει την εξέλιξη της ιστορίας ενώ, καθώς στο διαδίκτυο κυκλοφορεί τεράστιος όγκος περιεχομένου, η ΤΝ έχει άφθονο υλικό στη διάθεσή της για να συνθέσει ένα ψεύτικο τρέιλερ.
Το φαινόμενο έχει μετατραπεί σε μάστιγα, με υπόβαθρο μια από τις πιο δημιουργικές υποκουλτούρες του YouTube – μια σειρά μυθιστορημάτων και ταινιών για μια παρέα εφήβων βρικολάκων. Η άνοδος χρήσης της εφαρμογής ανάρτησης βίντεο συνέπεσε με την εποχή της επιτυχίας των βιβλίων της σειράς «Twilight» – και οι θαυμαστές τους δεν ήταν διατεθειμένοι να περιμένουν την προβολή της πρώτης κινηματογραφικής μεταφοράς τους, όταν αυτή ανακοινώθηκε το 2007.
Μια σειρά από τρέιλερ που έφτιαξαν φαν των βιβλίων, με τους δύο νεαρούς πρωταγωνιστές των επερχόμενων ταινιών, Κρίστεν Στιούαρτ και Ρόμπερτ Πάτινσον, βασισμένα σε πλάνα παλαιότερων ταινιών τους, εμφανίστηκε τότε στο YouTube. Με τα σημερινά πρότυπα, προφανώς τα συγκεκριμένα τρέιλερ μοιάζουν εντελώς ερασιτεχνικά – αλλά εξυπηρέτησαν τον στόχο τους να ικανοποιήσουν τις ορέξεις των θεατών για το επερχόμενο θέαμα.
Ακολούθησαν αντίστοιχα τρέιλερ άλλων θαυμαστών που, χρησιμοποιώντας πλάνα από ταινίες με υπερήρωες, όπως Iron Man, ο Thor και ο Κάπτεν Αμέρικα, δημιούργησαν ένα πλασματικό τρέιλερ των επερχόμενων «Avengers». Η στροφή του Χόλιγουντ στα franchises (τις σειρές ταινιών με τους ίδιους ήρωες), γιγάντωσε τις ορέξεις των «δημιουργών» του διαδικτύου, προσφέροντάς τους, παράλληλα, συναφή πλάνα για τα μοντάζ τους.
Πρώιμο παράγωγο αυτής της νέας τάσης ήταν το κανάλι Smasher, που ιδρύθηκε το 2013 και μόνταρε τρέιλερ χρησιμοποιώντας παλαιότερα πλάνα ταινιών, οι οποίες ήταν τεχνικά πιο εξελιγμένες εκδοχές εκείνων του «Twilight». Η διαδικασία παραγωγής τους έπαιρνε από λίγες ημέρες μέχρι μερικές εβδομάδες. Η μεγαλύτερη επιτυχία του καναλιού ήταν η κυκλοφορία του πλαστού τρέιλερ της ταινίας «Star Wars: Επεισόδιο IX», το 2019.
Αυτά τα τρέιλερ έχουν μια σχεδόν νοσταλγική διάσταση, και είναι σίγουρα πολύ διαφορετικά από τα τρομακτικά που δημιουργούνται τα τελευταία χρόνια μέσω της ΤΝ. Μάλιστα, αρκετοί ερασιτέχνες παραγωγοί τέτοιων κλιπ, φτιαγμένων για τους φαν, στράφηκαν με επιτυχία στις επίσημες παραγωγές τρέιλερ, όπως σημειώνει η Telegraph.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 25χρονου το 2005 Ρόμπερτ Ράιανγκ, ο οποίος μόνταρε ένα τρέιλερ που μετέτρεπε το αριστούργημα του Κιούμπρικ «Η Λάμψη» σε κωμωδία. Εγινε viral και ο νεαρός Ράιανγκ πήρε αμέσως προαγωγή ως μοντέρ στην εταιρεία παραγωγής όπου εργαζόταν. Μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να περιλαμβάνει τα φανταστικά τρέιλερ που έφτιαχνε στο παρελθόν στο χαρτοφυλάκιο της δουλειάς του.
Η νέα τεχνολογία προσφέρει τη δυνατότητα στους δημιουργούς πλαστών και φανταστικών τρέιλερ να τα ετοιμάζουν καθημερινά σε χρόνο-ρεκόρ. Πολλά κανάλια έχουν «παντρευτεί» με την ΤΝ για να παράγουν τέτοια κλιπ. Τους τελευταίους 18 μήνες, τεχνικές όπως η αντικατάσταση προσώπου και ο ηχητικός διάλογος προσφέρουν ασύλληπτες δυνατότητες, αλλά ειδικά από τα τέλη του 2024 η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει γίνει πανάκεια.
Τώρα έχει αρχίσει η εξειδίκευση. Το κανάλι Dacuin ειδικεύεται στην παραγωγή κλιπ με νεαρές ηρωίδες κινουμένων σχεδίων της Disney σε ακατάλληλες πράξεις. Πλαστό τρέιλερ της ταινίας «Μοάνα 3» παρουσιάζει την ηρωίδα να μένει έγκυος από τον ημίθεο προστάτη της, Μάουι, ενώ ένα άλλο, για το «Inside Out 3», εμφανίζει τη νεαρή Ρίπλεϊ με προκλητικές μίνι φούστες. Ενα νέο κλιπ εμφανίζει μια ζωντανή εκδοχή των θρυλικών «Simpsons», με τον Ανταμ Σάντλερ στον ρόλο του Ομερ.
Με έδρα στην Ινδία, το κανάλι Screen Culture έχει μακροχρόνια εμμονή με την τηλεοπτική σειρά «Τα Φιλαράκια», εμφανίζοντας δεκάδες τρέιλερ με δικές του, κατασκευασμένες ιστορίες, για τους χαρακτήρες της σειράς. Το περασμένο καλοκαίρι, μετά τον θάνατο του Μάθιου Πέρι, ένα κλιπ του καναλιού ξεπέρασε τα όρια, όταν εμφάνισε «σκηνές» μιας υποτιθέμενης κινηματογραφικής επανασύνδεσης των πρωταγωνιστών, με τίτλο «Η Κηδεία του Τσάντλερ».
Υπάρχει, ακόμη, το κανάλι KH Studio, εμμονικό με τον βρετανό σταρ Χένρι Κέιβιλ. Σε αλλεπάλληλα κλιπ του εμφανίζει τον ηθοποιό που ερμήνευσε τον Σούπερμαν να γυρίζει ριμέικ των ταινιών «Σπάρτακος», «Χαϊλάντερ ο Αθάνατος», «Μονομάχος» και «Κόναν ο Βάρβαρος» – ενώ παράλληλα τον δείχνει ως νέο Τζέιμς Μποντ, αλλά και ως ερμηνευτή του χαρακτήρα Κάπτεν Βρετανία, από κόμικ της Marvel.
Τα κινηματογραφικά στούντιο έχουν συμβιβαστεί με την ύπαρξη των πλαστών τρέιλερ –άλλωστε δεν έχουν άλλη επιλογή–, αλλά αντιμετωπίζουν προβλήματα όταν οι θεατές δεν μπορούν να βρουν τα αυθεντικά τρέιλερ μέσα στον κυκεώνα των πλαστών. Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει η Telegraph, ο αριθμός των προβολών, ακόμα και των ψεύτικων τρέιλερ, δίνει στις εταιρείες παραγωγής μια εικόνα για το πόσο ανυπομονούν οι φαν να δουν τις… αληθινές ταινίες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Τα τρέιλερ πλαστών ταινιών τρολάρουν το Χόλιγουντ
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.