444
Απόσπαση προσοχής, περίπλοκη διάδραση και υπερβολικά πολλή πληροφορία | Shutterstock/

Failed: Πώς να μη φρικάρεις με τόση πολλή τεχνολογία στα αυτοκίνητα;

Απόσπαση προσοχής, περίπλοκη διάδραση και υπερβολικά πολλή πληροφορία
|Shutterstock/

Failed: Πώς να μη φρικάρεις με τόση πολλή τεχνολογία στα αυτοκίνητα;

Μπαίνω σε ένα νέο μοντέλο 2025 – δεν λέω σε ποιο προς αποφυγήν στοχοποίησης. H οθόνη-«σινεμασκόπ» φωτίζεται. Μαζί «ανοίγουν» ένα κάρο εφαρμογές. Δεν μιλάμε για πέντε-έξι, αλλά για δεκάδες. Το μάτι ψάχνει. Τα δευτερόλεπτα περνούν. Μετά, κάτι πατάω λάθος και ακούγεται μία γυναικεία φωνή που κάτι λέει. Έχουν ενεργοποιηθεί οι φωνητικές εντολές. «Διάολε, θες μάνιουαλ και σεμινάριο για να το μάθεις όλο αυτό», μονολογώ.

Μάλλον δεν είμαι ο μόνος. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυξάνεται το ποσοστό των ανθρώπων που πλέον θεωρεί ότι υπάρχει ένας ενοχλητικός πληθωρισμός τεχνολογίας και περιπλοκότητας σε καινούργια αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, ενώ δέκα χρόνια πριν, το 2015, το 79% των οδηγών έβρισκε θετική όλη αυτή τη διάδραση μεταξύ «έξυπνων» αυτοκινήτων και χρήστη, σήμερα αυτό το ποσοστό έχει πέσει στο 56%, δηλαδή οι μισοί.

Το γράφημα αποτυπώνει το ποσοστό των οδηγών που κρίνει θετικά τη διάδραση με τα συστήματα επικοινωνίας κατά τα τελευταία δέκα χρόνια

Είναι σαν την πραγματική ιστορία ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού Volkwagen ID.4 που, μέσα στο ψοφόκρυο, είδε τις κλειδαριές να μην ανοίγουν καθώς ο αισθητήρας που υπήρχε στο πόμολο δεν λειτουργούσε λόγω της χαμηλής εξωτερικής θερμοκρασίας. Μηχανολόγος ήταν ο άνθρωπος και δη τριανταεξάρης, όχι κάνα «ΚΑΠΗ» που είχε μείνει σε «δεινόσαρους» του ’70. «Δώστε μου μια απλή πόρτα», δήλωσε ο άνθρωπός μας, θέλοντας να τονίσει τον εκνευρισμό από σούπερ-ντούπερ «έξυπνα» πόμολα και υπερδοσολογία τεχνολογίας.

Επίσης, μία άλλη έρευνα λέει ότι πλέον ένας στους τρεις οδηγούς προτιμά τα φυσικά μπουτόν σε σχέση με τις περίπλοκες οθόνες. Δικαιολογημένο; Προφανώς. Ναι μεν το κινητό έκανε μόδα και σχεδόν «επέβαλε» τις οθόνες στα αυτοκίνητα, όμως κάπου έχει χαθεί το μέτρο. Δεν λέμε να είσαι ο «Μουτζαχεντίν» της αυτοκίνησης και να στέλνεις στο πυρ το εξώτερον ό,τι βλέπεις γύρω σου με touchscreen. Όμως λέμε για τις ευκολίες που δεν σου κάνουν τη ζωή πιο περίπλοκη απ’ όσο ήδη είναι. Αρκετό «κάψιμο» τρώμε με το λεγόμενο ‘’moultitasking’’ (κοινώς, «πολυεπιτέλεση») όπως λέει και μία εύστοχη αφίσα που έτυχε να δω αυτές τις μέρες στα Εξάρχεια.

Εν αρχή ην το κινητό. Και εγέννησεν τις οθόνες στα αυτοκίνητα που οδηγούμε. Ποιο είναι όμως το όριο της περιπλοκότητας;|

Και δεν χρειάζεται να βρεθείς στην «αναρχική» γειτονιά της Αθήνας για να το συνειδητοποιήσεις. Κι αυτό, γιατί ακόμα και στους «επάνω ορόφους» του Βόλφσμπουργκ, στα κεντρικά της VW (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω), το αναγνωρίζουν. Όπως είπε, λοιπόν, ένα στέλεχος της εταιρείας, «αλλάξαμε τα πόμολα, από μία προβληματική εμπειρία σε κάτι πιο πρακτικό, στο να αναδύονται όταν πλησιάζει ο κάτοχος». Είναι αρκετό; Ας απαντήσει ο λαός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...