Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» υπάρχει. Χρήμα έμεινε;
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» υπάρχει. Χρήμα έμεινε;
Οι άνθρωποι της αγοράς αυτοκινήτου, αυτοί που κάθε μέρα στις μεγάλες εισαγωγικές καταμετρούν με λεπτομέρειες τις τάσεις, τις πωλήσεις και ό,τι σχετίζεται με τα επίμαχα νούμερα, λένε ότι, στην Ελλάδα τουλάχιστον, υπάρχει ένα σοβαρό θέμα.
Εχει να κάνει με το τρέχον πρόγραμμα επιδότησης αγοράς καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Μάλιστα, όπως λέγεται, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το ποσό που προβλεπόταν από το πακέτο εξαντλήθηκε.
Κάποιοι άλλοι λένε πως θα υπάρξει νέα ενίσχυση της «δεξαμενής». Πάντως, σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι η επιδότηση της αγοράς καινούργιο ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα κρατικά ταμεία, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, αδυνατίζει εμφανώς.
Μπροστά σε αυτή την τάση της ελληνικής αγοράς, κάποιες μεγάλες εισαγωγικές αυτοκινήτου αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Πρώτο επίσημο παράδειγμα η περίπτωση της Volvo, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε τη δική της επιδότηση. Συγκεκριμένα, προσφέρει για τα ηλεκτρικά μοντέλα της σε στοκ μια σημαντική έκπτωση.
Το ίδιο ανακοίνωσε την Πέμπτη 6 Μαρτίου η BMW Hellas στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση που έκανε με αφορμή τα νέα BMW 2 Gran Coupė και MINI Cabrio, στη Βουλιαγμένη. Οπως είπαν τα στελέχη της εταιρείας, η πρόθεσή τους είναι να προσφέρουν την επιδότηση σε όλη την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων τους.
Συγκεκριμένα, με όφελος από 7.000 (για τα iX1 και iX2) έως και 12.000 ευρώ σε ό,τι αφορά την BMW και από 5.000 έως 8.000 ευρώ, για παράδειγμα στο Countryman.
Σημαντικό είναι επίσης ότι δεν μιλούν μόνο για αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, αλλά και για τις παραγγελίες που θα καταχωρηθούν στα συστήματα της εταιρείας μέχρι και τις 30 Ιουνίου, δηλαδή την επίσημη λήξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Επίσης σημαντικό, προφανώς, για τον πελάτη είναι ότι με το που κάνει την παραγγελία, αυτόματα «κλειδώνεται» και η τελική τιμή του αυτοκινήτου – επομένως δεν θα τον περίμενουν εκπλήξεις.
Οπως είναι προφανές, οι εισαγωγικές που αναφέραμε (και όποιες τυχόν ακολουθήσουν) βλέπουν ότι η δεξαμενή με το ρευστό για το πρόγραμμα επιδότησης στεγνώνει –αν δεν έχει ήδη στεγνώσει οριστικά– και κάποιοι περιμένουν να πάρουν πίσω το ποσόν της επιδότησης που έχουν προκαταβάλει.

Προφανώς, η επιδότηση που δίνουν οι εταιρείες είναι επιπλέον της επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Αν, δηλαδή, το πρόγραμμα ανοίξει, τότε ο πελάτης έχει δικαίωμα να κάνει αίτηση και για επιδότηση του προγράμματος «ΚΗ3». Στην περίπτωση αυτή είναι εμφανές πως η τιμή θα είναι τρομερά χαμηλή για ένα καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Για να το κλείνω, είναι αυτονόητο ότι κανένας κατασκευαστής δεν θέλει να βγάζει από την τσέπη του η, έστω, να αφαιρεί ένα τόσο μεγάλο ποσό από τα κέρδη του. Είναι όμως τόσο έντονο πλέον το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί, ώστε οι εταιρείες στην Ελλάδα αναγκάζονται να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Κοντολογίς: Εάν και εφόσον το σύστημα ξανανοίξει και καταφέρει κάποιος πελάτης να κάνει την αίτησή του και εγκριθεί η επιδότηση του κρατικού πακέτου, τότε, συνδυαστικά με τις επιπλέον επιδοτήσεις-εκπτώσεις κάποιων εταιρειών, το όφελός του θα είναι συντριπτικό.
Ταυτόχρονα, όμως, συντριπτικό είναι και το άγχος που διαπνέει τις εταιρείες για το πώς θα καταφέρουν να αυξήσουν τα μερίδιά τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να μειώσουν τον πέλεκυ από τα βαριά πρόστιμα που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Οπως λένε και στα σόσιαλ, η σχέση είναι περίπλοκη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» υπάρχει. Χρήμα έμεινε;
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.