Ρουτίνα περιποίησης από κούνια
Ρουτίνα περιποίησης από κούνια
Οι νεότερες γενιές στρεσάρονται με το τηλέφωνο. Τηλεφωνοφοβία αποκαλούν οι ειδικοί τη νέα πηγή άγχους, όταν ο ήχος μιας εισερχόμενης κλήσης ή η ανάγκη να καλέσεις έναν αριθμό προκαλεί δυσφορία στον έφηβο πληθυσμό. Οι νέοι φοβούνται το τηλέφωνο, λοιπόν, αλλά καθόλου δεν φοβούνται να βάλουν επάνω στο δέρμα τους δεκάδες καλλυντικά προϊόντα, δοκιμάζοντας το ένα μετά το άλλο και κάνοντας πειράματα πάνω σε παρθένο έδαφος.
Βρίσκομαι σε μεγάλο κατάστημα με προϊόντα περιποίησης. Στο ταμείο μια ατελείωτη ουρά από άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα πρώιμα είκοσι. Στα καλάθια τους είναι τοποθετημένα μπουκαλάκια που όλα μαζί συνθέτουν μια ρουτίνα περιποίησης που θα κρατήσει ώρα και θα εναποθέσει στο δέρμα τους δεκάδες συστατικά. Είναι βέβαιο ότι δίνουν το χαρτζιλίκι τους για να πληρώσουν αυτή την πραμάτεια, αλλά θα έδιναν και το νεφρό τους ακόμα. Στο ΤikΤοk, άλλωστε, οι influencers ομορφιάς σε καλούν να αναλάβεις καλλυντική δράση από νωρίς, με το hashtag #teenageskincare να μετράει πάνω από 26,4 εκατομμύρια θεάσεις.
«Φοράω ρετινόλη από τα δεκαοκτώ, κοιτάξτε πώς είναι το πρόσωπό μου» λέει η κοπέλα που τώρα είναι είκοσι και έχει επιδερμίδα μωρού, αλλά νομίζει ότι η ρετινόλη, ένα δραστικό αντιγηραντικό συστατικό που προτείνεται κυρίως για ώριμες ηλικίες, της έχει κρατήσει το δέρμα σφριγηλό.
«Μπράβο που πηγαίνεις άβαφη σχολείο, μου είπε η μαμά μου σήμερα το πρωί. Στο μεταξύ εγώ…» λέει μια δεκαεξάχρονη ξεκινώντας το βίντεό της, όπου δείχνει πώς πετυχαίνει το απόλυτο «γυμνό βάψιμο» που δεν αντιλαμβάνεται η μαμά της. Θα πίστευες ότι έχει χρησιμοποιήσει ελάχιστα, αλλά στα χέρια της εναλλάσσονται αμέτρητα προϊόντα και το πρόσωπο της αποκτά στρώσεις από κρέμες και μέικ-απ, για να καταλήξει σε ένα μακιγιάζ που δεν φαίνεται μακιγιάζ.
Μια φίλη με κόρες στο Λύκειο μού έλεγε πόσο νωρίς ξυπνάνε τα κορίτσια της για να φτιάξουν τα μαλλιά τους πριν το σχολείο, με ισιωτικές που είναι σε θέση μάχης στο μπάνιο. Και ότι στην κατασκήνωση παίρνουν μαζί τους και ψεύτικες βλεφαρίδες. Μια άλλη φίλη, με κορίτσια στο Δημοτικό, τους ξεβάφει κάθε πρωί το ρουζ και το λιπ-γκλος, με τα οποία επιμένουν να πηγαίνουν σχολείο.
Πάντα τα κορίτσια είχαν ροπή σε αυτό, πάντα ήθελαν να βουτήξουν στον κόσμο της ομορφιάς και της περιποίησης, αλλά σαν να έγινε η βουτιά μακροβούτι. Από εκεί που δοκιμάζαμε τα τακούνια και το κραγιόν της μαμάς, φτάσαμε να θεωρούμε φτωχό το νεσεσέρ της. Είναι βέβαιο ότι τα νεαρά κορίτσια σνομπάρουν το μαμαδίστικο νεσεσέρ ως αφόρητα λιτό και βαρετό.
Και αντί να δανείζονται προϊόντα περιποίησης από τη μαμά τους, συμβαίνει πλέον το αντίθετο, με τη σύγχρονη μάνα να μένει αμήχανη βλέποντας το εφηβικό δωμάτιο να γεμίζει μπουκαλάκια και να ξοδεύει πλέον πολλή ενέργεια για κήρυγμα, προκειμένου να βάλει φρένο στη χρήση τους, που είναι σίγουρο ότι μακροπρόθεσμα θα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Οι ειδικοί άλλωστε προειδοποιούν για αυτό: «Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο και πιο πολύπλοκο όργανο και αν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τόσο πρώιμα τα λάθος προϊόντα, ίσως καταλήξει να έχει περισσότερα δερματικά προβλήματα», «Στο ιατρείο μου έρχονται ένα σωρό νέοι άνθρωποι με διαταραγμένο τον δερματικό φραγμό τους από την αλόγιστη χρήση λάθος καλλυντικών»: μερικές από τις τοποθετήσεις ειδικών σε άρθρο της New York Post, ένα από τα πολλά για αυτό το θέμα, το οποίο έχει αρχίσει να απασχολεί καθώς η μόδα γιγαντώνεται μέσα από το διαδίκτυο.
Ανάμεσα στις προτάσεις αντιμετώπισης του φαινομένου είναι να μπαίνει προειδοποιητική ετικέτα σε προϊόντα που δεν είναι κατάλληλα για νεανικές επιδερμίδες. Οι εταιρείες, βέβαια, που τρίβουν τα χέρια τους με τη νέα, τεράστια κατηγορία τζούνιορ πελατών, δεν είναι τόσο δεκτικές στο να σταμπάρουν τα προϊόντα τους κατ’ αυτόν τον τρόπο. Προτιμούν να βγάλουν μια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα, λέγοντας γενικόλογα ότι οι νέοι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν ρετινόλη ή οξέα απολέπισης. Μια συμβουλή που ασφαλώς θα «πνιγεί» και θα χαθεί μέσα στην πληθώρα βίντεο των influencers, οι οποίοι έχουν κάνει τη ρουτίνα περιποίησης μάντρα και στην εποχή μας έχουν περισσότερη δυναμική ταύτισης από κάθε τι άλλο στον κόσμο.
Μια κλειδαρότρυπα στο μέλλον θα αποκάλυπτε τη ζημιά που κάνουν τα σύγχρονα κορίτσια στον εαυτό τους, υιοθετώντας από τόσο μικρά πολύπλοκες και ακατάλληλες ρουτίνες περιποίησης. Γιατί η μόδα τα κορίτσια αφορά κυρίως. Και το ζητούμενό της, η πηγή της γέννησής της, είναι να μείνουμε για πάντα νέες και όμορφες. Αυτός ο στόχος μάς απασχολεί πια από τα οκτώ χρόνια μας. Αν νομίζετε ότι υπερβάλλω, κάντε μια βόλτα στο διαδίκτυο για να δείτε τα βίντεο με οκτάχρονες μπροστά στον καθρέφτη να βάζουν ορούς και κρέμες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Ρουτίνα περιποίησης από κούνια
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.