Ντένζελ Ουάσινγκτον: Εκτός των Οσκαρ αλλά εντός… Κλήρου
Ντένζελ Ουάσινγκτον: Εκτός των Οσκαρ αλλά εντός… Κλήρου
Ο Ντένζελ Ουάσινγκτον είναι ένας μεγάλος ηθοποιός, τόσο στην οθόνη όσο και στο θεατρικό σανίδι, ένας από τους μεγαλύτερους της εποχής μας, όπως έχει αποδείξει με τις ποικιλόμορφες ερμηνείες του. Είναι ο πρώτος αφροαμερικανός ηθοποιός που βραβεύτηκε με δύο Οσκαρ, Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου ως πρώην σκλάβος που έγινε στρατιώτης στην ταινία «Glory» (1989) και Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον ρόλο του διεφθαρμένου αστυνομικού στο θρίλερ «Training Day» (2001), και ο πρώτος μετά τον Σίντνεϊ Πουατιέ που κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού το 1964. Εχει επίσης λάβει άλλες οκτώ υποψηφιότητες, με πιο πρόσφατη για το Οσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου στο «The Tragedy of Macbeth» (2021).
Αυτή τη φορά, ωστόσο, αγνοήθηκε από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, παρ’ όλες τις εξαιρετικές κριτικές που έλαβε για την ερμηνεία του Μακρίνου στο σίκουελ «Μονομάχος ΙΙ» του Ρίντλεϊ Σκοτ και τις υποψηφιότητες για Β’ Ανδρικό Ρόλο στις Χρυσές Σφαίρες και τα Critics Choice Awards. Πολλοί μπορεί να ξαφνιάστηκαν από την απουσία του όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Οσκαρ, όχι όμως και ο Ντένζελ Ουάσινγκτον, ο οποίος αυτόν τον καιρό κάνει πρόβες για την παράσταση του «Οθέλλου» που θα ανέβει στο Μπρόντγουεϊ στις 24 Φεβρουαρίου, με συμπρωταγωνιστή του τον Τζέικ Γκίλενχαλ στον ρόλο του Ιάγου.
Να σημειωθεί ότι φέτος οι πέντε υποψήφιοι για το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου είναι οι Κίραν Κάλκιν («A Real Pain»), Γιούρα Μπορίσοφ («Anora»), Εντουαρντ Νόρτον («A Complete Unknown»), Τζέρεμι Στρονγκ («The Apprentice») και Γκάι Πιρς («The Brutalist»).
Η αντίδρασή του; Σε συνέντευξή του στους New York Times. όταν τον ρώτησε σχετικά ο δημοσιογράφος Ντέιβιντ Μαρκέζε, ο ηθοποιός απάντησε: «Ωωω, είμαι τόσο στενοχωρημένος», αστειευόμενος για το σνομπάρισμα. Κατόπιν, όμως, πρόσθεσε: «Είμαι χαρούμενος για όλους όσοι προτάθηκαν και είμαι χαρούμενος με αυτό που κάνω εγώ. Ακου, έχω περάσει πολλά χρόνια (στην υποκριτική). Δεν θέλω να πω ότι έχω “άλλα ψάρια να τηγανίσω”, αλλά υπάρχει μια πραγματικότητα σε αυτή την ηλικία. Η αρχή της σοφίας είναι η κατανόηση. Γίνομαι πιο σοφός, δουλεύω το να μιλάω λιγότερο και να μαθαίνω να κατανοώ περισσότερα, και αυτό είναι συναρπαστικό».
Εκείνο όμως που έχει περάσει μάλλον απαρατήρητο είναι το γεγονός ότι –όπως έγραψε ο Hollywood Reporter– στις 21 Δεκεμβρίου 2024 ο 69χρονος ηθοποιός βαπτίστηκε και χειροτονήθηκε πάστορας στον ιστορικό ναό Kelly Temple της Νέας Υόρκης, που ανήκει στην Εκκλησία της Πεντηκοστής. Το νέο επιβεβαίωσε ο αρχιεπίσκοπος Κρίστοφερ Μπράιαντ με ανάρτησή του στο Facebook, όπου μάλιστα ανέβασε και φωτογραφίες από την τελετή.
«Γιορτάζουμε την προσθήκη του πάστορα Ντένζελ Ουάσινγκτον στον κλήρο, ο οποίος έλαβε σήμερα την άδεια του ιερέα στην Εκκλησία του Θεού εν Χριστώ, σε μια πραγματικά αναζωογονητική στιγμή» έγραψε ο Μπράιαντ, ενώ σημείωσε ότι ο βραβευμένος ηθοποιός φόρεσε λευκό χιτώνα επειδή «στην ίδια λειτουργία έλαβε το βάπτισμα του νερού».

Ο αρχιεπίσκοπος έγραψε ακόμη ότι ο Ντένζελ Ουάσινγκτον πήγαινε σε αυτή την εκκλησία όταν ήταν παιδί και κατέθεσε ότι «γέμισε» με το Αγιο Πνεύμα όταν επισκέφθηκε μια άλλη εκκλησία, μαζί με τον ηθοποιό Ρόμπερτ Τάουνσεντ, τη δεκαετία του 1980. Είπε ο Ουάσινγκτον: «Αν [ο Θεός] μπορεί να το κάνει αυτό για μένα, δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να κάνει για εσάς. Ο ουρανός είναι κυριολεκτικά το όριο».
Πράγματι, σε συνέντευξή του στο Esquire τον περασμένο Νοέμβριο, ο Ντένζελ Ουάσινγκτον είχε δηλώσει ότι το καλύτερο πράγμα που του έχει συμβεί στη ζωή του ήταν η επίσκεψή του στην εκκλησία West Angeles του Λος Αντζελες με τον Ρόμπερτ Τάουνσεντ. Ηταν μια «πολύ δυνατή εμπειρία», είπε, που τον συνέδεσε με τη θρησκεία του περισσότερο από ποτέ, ενώ δεν αισθανόταν πλέον ότι ήθελε να κρύψει αυτή την πτυχή του εαυτού του.
«Οταν με βλέπετε, βλέπετε το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω με αυτά που μου έδωσε ο Κύριος και Σωτήρας μου» είπε στο περιοδικό. «Δεν φοβάμαι. Δεν με νοιάζει τι σκέφτεται ο καθένας. Βλέπετε, μιλώντας για το κομμάτι του φόβου, δεν μπορείς να μιλάς έτσι και να κερδίζεις Οσκαρ. Δεν μπορείς να μιλάς έτσι και να διασκεδάζεις. Δεν μπορείς να το λες αυτό σε αυτή την πόλη».
Για τον Ντένζελ Ουάσινγκτον η θρησκεία «δεν συζητείται» στο Χόλιγουντ επειδή «δεν είναι της μόδας, δεν είναι σέξι». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι αυτό «δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι στο Χόλιγουντ δεν πιστεύουν».
Στην πρόσφατη συνέντευξή του στους New York Times, δε, όταν ρωτήθηκε για την απόφαση που πήρε σε αυτό το σημείο της ζωής του, απάντησε: «Πήγα μια βόλτα μια μέρα. Αποφάσισα να μπω στο αυτοκίνητό μου και να οδηγήσω μέχρι το Χάρλεμ. Σταμάτησα μπροστά στην εκκλησία όπου μεγάλωσε η μητέρα μου. Η πόρτα ήταν μισάνοιχτη, έτσι μπήκα μέσα. Γιόρταζαν νεαρούς φοιτητές, μέλη της εκκλησίας που πήγαιναν στο κολέγιο. Και έμπλεξα σε αυτό, και το ένα οδήγησε στο άλλο, και εβδομάδες αργότερα, μήνες αργότερα, βαπτίστηκα».
Ο πατέρας του ήταν επίσης ιεροκήρυκας, χειροτονημένος πάστορας της Εκκλησίας της Πεντηκοστής. Υπήρχε μάλιστα και μια «προφητεία» για τον ίδιο, που έλεγε ότι «θα ταξίδευα στον κόσμο και θα κήρυττα ή θα μιλούσα σε εκατομμύρια ανθρώπους. Πίστευα ότι αυτό το έκανα μέσα από τη δουλειά μου (ως ηθοποιός). Τώρα προσπαθώ να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένος, μιλώντας για την πίστη μου», είπε ο ηθοποιός στους New York Times και σημείωσε ότι τώρα πρέπει να κάνει μαθήματα για να πάρει την άδεια του ιερέα. Την προφητεία, αποκάλυψε, έκανε τον Μάρτιο του 1975 μια γυναίκα που καθόταν στο ινστιτούτο ομορφιάς της μητέρας του.
Με αφορμή, δε, το σαιξπηρικό έργο στο οποίο ετοιμάζεται να παίξει, ο Ουάσινγκτον παραδέχτηκε ότι «η υποκριτική στη σκηνή μού δίνει ακόμα τη μεγαλύτερη χαρά, σε αντίθεση με την υποκριτική σε ταινίες».
Τέλος, σχετικά με τις πρόσφατες πυρκαγιές στο Λος Αντζελες, δήλωσε ότι τις βίωσε «ως θεατής». Πρόσθεσε όμως: «Με σοκάρει το εύρος της καταστροφής. Και ακούμε για πολλούς ανθρώπους στον κλάδο μας που έχουν πληγεί. Είναι απίστευτο». Είπε ακόμη ότι «η πραγματικότητα του κινδύνου στην Καλιφόρνια είναι τρομακτική, αλλά δεν με κάνει να θέλω να ζήσω κάπου αλλού».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Ντένζελ Ουάσινγκτον: Εκτός των Οσκαρ αλλά εντός… Κλήρου
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.