Και ο «γάμος» Honda και Nissan χαλάει στο παρά πέντε. Γιατί;
Και ο «γάμος» Honda και Nissan χαλάει στο παρά πέντε. Γιατί;
Λίγες μέρες πριν είχε προηγηθεί η άρνηση της Mitsubishi να αποτελέσει μέρος της συγχώνευσης. Όπως γράφαμε, οι δύο ιαπωνικές εταιρείες, Honda και Nissan, ήταν σε τελικό στάδιο «γάμου» για να αντιμετωπίσουν Κινέζους, να προωθήσουν νέες τεχνολογίες και να καταστούν ο τρίτος σε όγκο πωλήσεων αυτοκινητικός όμιλος στον κόσμο, πίσω από τις Toyota και Volkswagen. Επίσης, μπορεί να μη λεγόταν ανοιχτά, ωστόσο η κίνηση είχε κυρίαρχα την ώθηση από τις ιαπωνικές κυβερνητικές πηγές και, ακόμα πιο συγκεκριμένα, από το αντίστοιχο υπουργείο Οικονομίας και Εμπορίου (ΜΕΤΙ) της Ιαπωνίας.
Παρά ταύτα, να που τώρα, 10 Φεβρουαρίου του 2025, ήρθε η μεγάλη ανατροπή. Η Nissan, η οποία ήταν δεδομένο πως θα βρισκόταν «κάτω» από την ισχυρότερη οικονομικά Honda, έβαλε «όπισθεν» στις «βέρες» και το πήρε αλλιώς. Πώς; Δηλώνοντας ότι είναι ανοιχτή για συνεργασίες με εταιρείες τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και κάποιων που προέκυψαν καθ΄οδόν των συνομιλιών της συγχώνευσης με τη Honda. Mάλιστα ακούγονται και ονόματα εκτός αυτοκινητικής σκηνής, όπως, για παράδειγμα, της Foxconn που κατασκευάζει iPhone για την Apple στην Κίνα.

Τα νούμερα λένε πως η πτώση των κερδών της Nissan έχει περιορίσει την κρίσιμη ρευστότητά της, δυσκολεύοντας τις προσπάθειες ηλεκτροκίνησης που είναι απαραίτητες για να αποκρούσουν τον κινεζικό ανταγωνισμό, μεταξύ άλλων της BYD που πηγαίνει πολύ καλά, καθώς και άλλων κινέζων αντιπάλων που έχουν ανατρέψει την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου με φθηνά ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με τον Guardian, η Nissan καταναλώνει αντί να παράγει ρευστό ήδη από το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024 λόγω των μεγάλων κεφαλαιουχικών δαπανών και της συρρίκνωσης των κερδών της. Έχει επίσης περίπου 1 τρισεκατομμύριο γιεν (κάποια 6,58 δισ. δολάρια) ομολόγων που λήγουν τα επόμενα δύο χρόνια.
Επίσης, η Nissan είναι αυτή που έχει πληγεί σημαντικά από τη μετατόπιση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς δεν έχει ανακάμψει ποτέ πλήρως από τα χρόνια κρίσης που πυροδότησε η απομάκρυνση και, στη συνέχεια, σύλληψη του πρώην προέδρου Κάρλος Γκον, το 2018. Ο οποίος, για να τα λέμε όλα, είχε εκφράσει τις σοβαρές του επιφυλάξεις πριν μερικές εβδομάδες για την, τότε, κυοφορούμενη συγχώνευση, την οποία, μεταξύ άλλων, είχε χαρακτηρίσει ως «κίνηση πανικού».
Σε αντίστοιχα στοιχεία, η κεφαλαιοποίηση της Nissan είναι πλέον πέντε φορές μικρότερη από αυτή της Honda. Για να έχετε μία εικόνα, δέκα χρόνια πριν αμφότερες εταιρείες βρίσκονταν σε παρόμοια θέση. Πάντως, το βέβαιο είναι πως η Nissan δεν θέλησε να είναι το δεύτερο βιολί στην ένωση, παρότι παραμένει επιτακτική η ανάγκη της να βρει νέους συνεργάτες.
Τέλος, τον περασμένο Νοέμβριο, ο CEO της Nissan είχε δηλώσει ότι θα χρειαστεί να κοπούν 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως σε μια προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης. Η επόμενη κρίσιμη ημερομηνία είναι στις 15 Φεβρουαρίου, οπόταν οι δύο εταιρείες θα ανακοινώσουν τα κέρδη τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Και ο «γάμος» Honda και Nissan χαλάει στο παρά πέντε. Γιατί;
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.