Το Subaru WRX STi επιστρέφει. Μα, με CVT, ρε φίλε;
Το Subaru WRX STi επιστρέφει. Μα, με CVT, ρε φίλε;
Να τα λέμε τα πράγματα ως έχουν: κάποια CVT (κατά κόσμον Κιβώτια Μεταβαλλόμενης Μετάδοσης) δεν είναι σαν εκείνα τα βαρετά, αργά και τελείως ξενερωτικά CVT που ξέραμε κάποτε. Ξέρεις, εκείνα που όταν πατούσες βαθιά το γκάζι θύμιζαν κάτι από τρόλει. Χωρίς ανεβάσματα, χωρίς κατεβάσματα, μόνο ένας περίεργος συριγμός που σε έκανε να νιώθεις πως βρίσκεσαι σε κάτι διεκπεραιωτικό. Eντάξει, και τα περισσότερα ηλεκτρικά μίας σχέσης κάπως έτσι είναι σήμερα.
Πλέον, λοιπόν, κάποια CVT δεν είναι έτσι, πολύ απλά διότι μερικές εταιρείες (η Honda είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, με το υβριδικό Civic) επένδυσαν στο να τα εξελίξουν περισσότερο, μετριάζοντας την αδιάφορη διάδραση με τον οδηγό.
Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει για απολύτως εστιασμένα μοντέλα που εξ ορισμού οφείλουν να διαλέξουν: είτε με χειροκίνητο είτε με ένα πολύ καλό αυτόματο – διπλού συμπλέκτη ή μετατροπέα ροπής. Πάντως όχι με CVT.
Τώρα η είδηση λέει πως η αγαπημένη Subaru ετοίμασε μια ειδική έκδοση του WRΧ, την S210 STi, ως ένα σεντάν επιδόσεων και οδηγοκεντρικότητας. Το έχει φροντίσει μέσα-έξω. Κλασική πίσω «φτερούγα», ωραίοι τροχοί, αεροτομές και τα σχετικά στυλιστικά που θυμίζουν τις παλιές εποχές της δόξας, με τα κάθε λογής υπετροφοδοτούμενα Impreza, σοβαρή ιπποδύναμη στους 300 ίππους, εξαπίστονα φρένα της Brembo, διαφοροποιημένη ECU (Electronic Control Unit) και, βέβαια, την παραδοσιακή «μποξερίλα» του επίπεδου κινητήρα με κωδικό FA24 των 2,4 λίτρων. Μέσα δε, όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία, τα υπέροχα μπάκετ θυμίζουν κάποια αντίστοιχα των Porsche 911 GT3. Πολεμικά και με τον ποπό καλά πακτωμένο στο κάθισμα.

Το πακέτο, συνοδεία του κλασικού μπλε της Subaru, δείχνει εστιασμένο και σωστό. Εκτός, ίσως, από το CVT. Ηδη, ιστοσελίδες του διεθνούς Τύπου γράφουν, φίλοι της μάρκας σχολιάζουν πικρόχολα στα κοινωνικά δίκτυα, γίνεται υποθετικός διαλεκτικός τζόγος.
Από την άλλη, η Subaru λέει πως το WRX S210 STi είναι ως οφείλει και δη προερχόμενος διάδοχος από την εμπλοκή της εταιρείας στις 24 Ωρες του Νίρμπουργκρινγκ. Σύμφωνοι, αν δεν το οδηγήσεις, δεν ξέρεις σίγουρα πώς θα είναι σεταρισμένο: ως χαρτογράφηση, αμεσότητα και δυνατότητες επέμβασης με το γκάζι. Ας πούμε, στην είσοδό σου στην καμπή.
Ας είμαστε, όμως. ειλικρινείς. Δεν θα υπήρχε κανένας αντίλογος αν εκεί, στη μέση της κονσόλας, υπήρχε ένα χειροκίνητο εξάρι. Ή, έστω, αυτόματο επιθετικό, με μικρές «κλωτσιές» στις αλλαγές. Κάποιοι μάλιστα λένε πως ίσως οι φωνές προσμονής από τους φίλους της μάρκας εισακουστούν από τη «μαμά» Subaru και κάποια στιγμή να γίνει το WRX STi αυτό που περιμένουν: όχι μόνο για Ιαπωνία, όχι με CVT και όχι σε μόλις 500 τεμάχια. Πιστοί, προσευχηθείτε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Το Subaru WRX STi επιστρέφει. Μα, με CVT, ρε φίλε;
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.