Ο αλάνθαστος Λάντο Νόρις κέρδισε το Γκραν Πρι της F1 στο Αμπου Ντάμπι, τον 24ο αγώνα και τελευταίο για φέτος. Εκανε ό,τι έπρεπε για να χαρίσει στην McLaren το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από το 1998.
Είναι πολλά τα 26 χρόνια και η χαρά στην βρετανική ομάδα δικαίως είναι μεγάλη. Στο σημερινό πάντως αγώνα είχαμε και τη σύγκρουση του Όσκαρ Πιάστρι στην πρώτη κιόλας στροφή.
McLAREN CLINCH THEIR FIRST CONSTRUCTORS’ CHAMPIONSHIP OF THE 21ST CENTURY! 🏆
What an achievement, what a season! 🧡#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/e9Yyd6pcXo
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
Η σεζόν ξεκίνησε με κυρίαρχη την ομάδα της Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος φαινόταν ανίκητος μετά από τις πρώτες νίκες. Ωστόσο, η McLaren έκανε μια εντυπωσιακή επιστροφή, μειώνοντας σταδιακά τη διαφορά. Από τον Ιούνιο και μετά, ο Νόρις και ο έτερος της ομάδας της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, άρχισαν να συλλέγουν κρίσιμους βαθμούς, κερδίζοντας αγώνες και ανεβαίνοντας στο βάθρο με σταθερότητα.
Ο 25χρονος Νόρις, ειδικότερα, σημείωσε καθοριστικές νίκες σε αγώνες όπως στο Μαϊάμι και τη Σιγκαπούρη, ενώ η απόδοσή του στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι εξασφάλισε την τελική επιτυχία της ομάδας. Γενικότερα, η συνέπεια και οι στρατηγικές αποφάσεις της McLaren, σε συνδυασμό με τα τεχνικά προβλήματα της Red Bull έγειραν την πλάστιγγα υπέρ της ομάδας του.
Για την ιστορία, ο Λεκλέρκ ανέβηκε από το χάος των πίσω θέσεων, συγκεκριμένα από την 19η, για να ανέβει, τελικά, στο βάθρο. Όμως η άξια προσπάθειά του δεν ήταν αρκετή για τη Ferrari που έκλεισε τη σεζόν με 652 βαθμούς έναντι των 666 της McLaren. Όσο για τον Λιούις Χάμιλτον, έκανε επίσης έναν εκπληκτικό αγώνα, από το πίσω μέρος της σειράς για να τερματίσει τέταρτος στον τελευταίο και αποχαιρετιστήριο αγώνα του για την ομάδα της Mercedes, πριν από την ήδη συμφωνηθείσα μεταγραφή του στη Ferrari.
Η νίκη της McLaren στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι η πρώτη μετά από πολλά χρόνια και σηματοδοτεί την επιστροφή της ομάδας στην ελίτ της Formula 1. Για τον δε Νόρις αυτός ο τίτλος είναι η απόδειξη του ταλέντου του και της ικανότητάς του να ανταγωνίζεται κορυφαίους οδηγούς, όπως ο Φερστάπεν και ο Λεκλέρ. Εντάξει, ίσως όχι με το ίδιο διαπλανητικό ταλέντο του Ολλανδού στη βροχή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News