349
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών με φόντο το logo του Μετρό της Θεσσαλονίκης | ΙΝΤΙΜΕnews

Σταϊκούρας: €3 δισ. το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης – «όλα έτοιμα» για τις 30 Νοεμβρίου

Protagon Team Protagon Team 26 Νοεμβρίου 2024, 14:57
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών με φόντο το logo του Μετρό της Θεσσαλονίκης
|ΙΝΤΙΜΕnews

Σταϊκούρας: €3 δισ. το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης – «όλα έτοιμα» για τις 30 Νοεμβρίου

Protagon Team Protagon Team 26 Νοεμβρίου 2024, 14:57

Τέσσερις μόλις ημέρες πριν από τα πολυαναμενόμενα εγκαίνια του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο  υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαίωσε σε δηλώσεις του στο ραδικόφωνο της ΕΡΤ3, ότι όλα είναι πλέον έτοιμα για την ιστορική -όπως εξελίχθηκε- αυτή στιγμή, γνωστοποιώντας μάλιστα ότι ως μίνιμουμ αντιστάθμισμα για την πολυετή προσμονή των Θεσσαλονικέων, για λίγες μέρες (μετά τα εγκαίνια) οι μετακινήσεις τους με το Μετρό θα είναι δωρεάν.

Οπως εξάλλου, σημείωσε ο υπουργός, εξαιτίας ακριβώς όλων αυτών των καθυστερήσων στην υλοποίηση του έργου, ο συνολικός προϋπολογισμός μαζί με την επέκταση, τους τόκους και τα δάνεια, θα ανέλθει στο δυσθεώρητο ύψος των 3 δισ. ευρώ!

Στις δηλώσεις του στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην εντατική προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο προκειμένου το έργο να παραδοθεί στους πολίτες προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου.

«Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις», διαβεβαίωσε. «Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε», σημείωσε, για να προσθέσει σχετικά με το υπέρογκο κόστος κατασκευής και λειτουργίας:

«Πέρασαν δέκα πρωθυπουργοί και αντίστοιχοι υπουργοί. Είναι ένα έργο που εξαιτίας παλινδρομιών, καθυστερήσεων, εκτάκτων γεγονότων, στοίχισε πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό».

Οσον αφορά τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο υπουργός είπε ότι «αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο σχεδιάσει και δεν έχουμε αποφασίσει πώς θα κινηθούμε ώστε να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Το θέμα είναι να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να χρηματοδοτηθούν».

Συβάσεις ΟΑΣΘ και Flyover

Στη συνέντευξή του, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των συμβάσεων των οδηγών του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025 και διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ που εμπλουτίζει την αποστολή στον έλεγχο του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και την κατανομή των πόρων από την είσπραξη των κομίστρων.

Αναφορικά τέλος με ένα ακόμη έργο που έχει επηρεάσει τη ζωή των Θεσσαλονικέων και τη λειτουργία της πόλης τους εν γένει, αυτό της κατασκευής του Flyover, o κ. Σταϊκούρας θέλησε επίσης να διαβεβαιώσει ότι κινείται εντός των χρονοδιαγραμμάτων αν και, όπως είπε, υπάρχουν συλλογικότητες που επιχειρούν να βάλουν εμπόδια.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...