«Η τεχνολογία, είναι καλός υπηρέτης και κακό αφεντικό». Με αυτή τη φράση ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας θέλησε να περιγράψει τις πολλαπλές πτυχές και χρήσεις της τεχνολογικής εξέλιξης, καθώς και τη συμβολή της στην κοινωνία και σε ευπαθείς ομάδες, στη σημαντική και κρίσιμη Κοινή Συνεδρίαση των αρμόδιων Επιτροπών για την κοινωνική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση αναφορικά με τη συμβολή της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ζωή των ατόμων με αναπηρία, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, ο Πρόεδρος της Βουλής τοποθετούμενος στην Κοινή Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ερευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα: «Καινοτομία και Συμπερίληψη», ανέφερε ότι «η παρουσίαση αυτών των ανθρώπινων επιτευγμάτων, χάρη στην τεχνολογία, μας κάνει σχεδόν εμβρόντητους. Και μας κάνει σχεδόν εμβρόντητους γιατί κακά τα ψέματα, παρασυρμένοι από το γεγονός ότι έχουμε την τύχη να μην έχουμε παρόμοια προβλήματα, αναλώνουμε τη ζωή μας καθημερινά σε πράγματα τα οποία συνήθως αγνοούν μια πραγματικότητα η οποία διεκδικεί μια θέση στο φως, μια θέση στο φως κι ας μη βλέπει».
«Αυτό που γίνεται σήμερα εδώ στη Βουλή είναι μια πολύ καλή είδηση» σημείωσε ο κ. Τασούλας, συμπληρώνοντας ότι η συνεδρίαση αποδεικνύει «πόσο καλός υπηρέτης μπορεί να είναι η τεχνολογία, όχι τόσο επειδή βοηθάει αυτά τα παιδιά να χαρούν, αλλά γιατί βοηθάει εμάς μέσω αυτών να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνουμε παραπάνω».
Η σνεδρίαση πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης και προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ερευνας και Τεχνολογίας Ευστράτιου Σιμόπουλου, ενώ κατά τη διάρκεια της ομάδες που δημιουργούν καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές ειδικά για ανθρώπους με παραπληγία παρουσίασαν τα επιτεύγματά τους, δημιουργώντας στην αίθουσα κλίμα συγκίνησης και υπερηφάνειας.
Ειδικότερα, η Eyeharp Ελλάδος παρουσίασε εφαρμογή, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε μια παραπληγική μουσικό να παίζει μουσική με τα μάτια, το Σχολείο Κωφών Πανοράματος, παρουσίασε το παιχνίδι TRIGO μία τρίλιζα για τυφλούς, η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας παρουσίασε την εφαρμογή HERMES EXO, έναν ρομποτικό εξωσκελετό για άτομα με παραπληγία, το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την ομάδα ISOMETRICS παρουσίασε το παιχνίδι Wizzle, το οποίο έχει κερδίσει το πρώτο Παγκόσμιο βραβείο στον διαγωνισμό JA και ως εφαρμογή χρησιμοποιείται πλέον και σε ασθενείς με πρώιμο Alzheimer, ενώ μια άλλη ομάδα παρουσίασε ξύλινη απτική μακέτα καλαθοσφαίρισης μέσω της οποίας άτομα με προβλήματα όρασης παρακολουθούν με τη βοήθεια εθελοντών αγώνες καλαθοσφαίρισης.
Η συνεδρίαση περιελάμβανε χαιρετισμούς των υπουργών Κυριάκου Πιερρακάκη, Σοφίας Ζαχαράκη και Ζωής Ράπτη, ενώ ο κ. Σιμόπουλος, κατά τη δική του παρέμβαση, μεταξύ άλλων, σημείωσε:
«Για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, υπάρχει μια συζήτηση γύρω από τα θέματα βιοηθικής σε σχέση με την τεχνολογία, αλλά και της δημοκρατίας σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη.
»Δεν αμφισβητώ τους υπαρκτούς κινδύνους, αλλά οφείλουμε να φωτίσουμε και την άλλη πλευρά της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Πρόκειται για την πλευρά που βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων, ενώ συμβάλλει ιδιαίτερα στη συμπερίληψη των ανθρώπων με αναπηρία στην κοινή κοινωνική και οικονομική μας πραγματικότητα. Ηδη σήμερα παίρνουμε μια μικρή γεύση για το τι μπορεί να κάνει η καινοτομία και κυρίως τι μπορούν να κάνουν τα ελληνικά μυαλά, ιδιαίτερα τα νεότερα. Η ενασχόλησή μου με το οικοσύστημα της καινοτομίας συνεχώς με εκπλήσσει και έχω τη διάθεση αυτές τις εκπλήξεις να τις μοιραστώ μαζί σας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News