H κινεζική Geely Automobile Holdings έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας της υβριδικής τεχνολογίας η οποία, όπως ισχυρίζεται, επιτυγχάνει καλύτερη οικονομία καυσίμου και μεγαλύτερη αυτονομία από την αντίπαλη τεχνολογία της κινεζικής «πρωταθλήτριας» στα plug-in υβριδικά, BYD.
Πρόκειται για άτυπη αλλά εν εξελίξει μάχη μεταξύ των δύο εταιρειών των οποίων η ισχύς και το portfolio εταιρειών που διαχειρίζονται έχει ανέβει κατακόρυφα. Για να μαθαίνουμε και κάτι καινούργιο, η Geely ονομάζει τη νέα της υβριδική τεχνολογία ”Leishen EM-i”. Ισχυρίζεται ότι καταναλώνει μόλις 2,62 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και μία εξωφρενική συνδυαστική αυτονομία (βενζίνης και μπαταρίας) της τάξης των 2.390 χλμ., είπε εκπρόσωπός της.
Πόσο χαμηλά θα πέσεις…
Αντίστοιχα το τελευταίας γενιάς plug-in υβριδικό σύστημα της BYD, το οποίο λανσαρίστηκε τον Μάιο, ισχυρίζεται κατανάλωση καυσίμου 2,9 λτ/100 χλμ. με εξαντλημένες μπαταρίες και αυτονομία έως 2.100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και φουλ γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εφοδιαστεί με το νέο υβριδικό σύστημα της Geely, είναι ένα crossover, το Galaxy Starship 7.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου 3λτ. ανά 100 km σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, είπε η Geely. Η δε νέα υβριδική τεχνολογία Leishen της Geely θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια σε μοντέλα των Renault (με την οποία υπάρχει κοινοπραξία), Volvo και Lotus, προσέθεσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η μάχη για την κορυφή
Ο αγώνας για το ποιος θα «σπάσει» το «ρεκόρ» οικονομίας με υβριδική τεχνολογία εντείνεται καθώς η Geely επιδιώκει να μειώσει την απόσταση που τη χωρίζει από την BYD.
Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, την Κίνα, εντείνεται καθώς η τρέχουσα οικονομική κατάσταση επιβαρύνει την αύξηση των πωλήσεων σε EV αυτοκίνητα.
Για την ιστορία, η BYD βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης πωλήσεων EV και plug-in υβριδικών στην Κίνα με μερίδιο αγοράς 34,6% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024. Δηλαδή, πολύ μπροστά από τη δεύτερη Geely με 7,4%. Η δε Tesla κατέλαβε την τρίτη θέση με μερίδιο 6,5% στην κινεζική αγορά. Το βασικό «όπλο» της BYD από Ιούλιο έως Σεπτέμβριο 2024, αποδίδεται στην αύξηση πωλήσεων plug-in υβριδικών μοντέλων της, καθώς εκτοξεύτηκαν κατά 76% στις 685.830 μονάδeς, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News