872
Φωτογραφία αρχείου | Menelaos Myrillas / SOOC

Μαρινάκης: Τα συστήματα στον Προαστιακό λειτούργησαν, ο μηχανοδηγός δεν άκουσε

Protagon Team Protagon Team 18 Οκτωβρίου 2024, 12:59
Φωτογραφία αρχείου
|Menelaos Myrillas / SOOC

Μαρινάκης: Τα συστήματα στον Προαστιακό λειτούργησαν, ο μηχανοδηγός δεν άκουσε

Protagon Team Protagon Team 18 Οκτωβρίου 2024, 12:59

Τα συστήματα λειτούργησαν, ο μηχανοδηγός δεν τα άκουσε, θέλησε επισημάνει το πρωί της Παρασκευής στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κληθείς να πάρει θέση για το παρ’ ολίγον ατύχημα με τον συρμό του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας που εστάλη από λάθος στη γραμμή του Μετρό – αλλά και συνολικά για τα προβλήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, καθώς πληθαίνουν τελευταία τέτοιου είδους περιστατικά.

Το νέο περιστατικό της 9ης Οκτωβρίου στη Δουκίσσης Πλακεντίας ήρθε στο φως της δημοσιότητας έπειτα από έγγραφο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) και ήταν το δεύτερο μέσα σε λίγες ημέρες, έπειτα από εκείνο στους Αγίους Αναργύρους, στις 13 Σεπτεμβρίου, όταν δύο συρμοί του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή, μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από τον Σταθμό Λαρίσης.

Το νέο περιστατικό ασφαλείας επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώ υπήρξε παρέμβαση και από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Αριστείδη Κορέα.

Στην περίπτωση της Δουκίσσης Πλακεντίας τα συστήματα τηλεδιοίκησης λειτούργησαν, αλλά δεν τα άκουσε ο μηχανοδηγός, ως όφειλε, που δεν αντιλήφθηκε ούτε τα σήματα, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ερωτηθείς στην αρχή της συνέντευξής του στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του ΣΚΑΪ για τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά στο σιδηρόδρομο.

«Εγώ είμαι ο τελευταίος που θα σας πει ότι όλα είναι τέλεια κι όλα έχουν ολοκληρωθεί απολύτως. Σίγουρα έχουν προχωρήσει πάρα πολλά πράγματα και τα συστήματα εγκαθίστανται, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, που φάνηκε ότι ήταν λειτουργικά. Από εκεί και πέρα όμως σίγουρα συνδράμει και ο ανθρώπινος παράγοντας. Πρέπει να διερευνηθούν όλα σε βάθος, να αποδοθούν ευθύνες σε όποιον δεν κάνει καλά τη δουλειά του και βέβαια να προχωρήσουν όλα όσα ανακοίνωσε στη Βουλή πριν λίγες εβδομάδες ο υπουργός Υποδομών», συμπλήρωσε στην απάντησή του ο  κ. Μαρινάκης

Σύμφωνα με την περιγραφή της «Εφημερίδας των Συντακτών» (που έκανε και τη σχετική αποκάλυψη),  ο μηχανοδηγός κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών) μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση και τότε αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε -σύμφωνα με το δημοσίευμα- απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.

Σε δηλώσεις του στον Real FM, o διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, παραδέχθηκε μεν το λάθος του ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο ΣΚΑ  -«πιθανότατα», εκτίμησε, «εκείνη την ώρα έπρεπε να μπει το Μετρό, λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε το τρένο (Προαστιακός) χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής»- στη συνέχεια όμως άφησε αιχμές για την πρωτοβουλία του μηχανοδηγού να προχωρήσει προς την υπόγεια σήραγγα, με την παράλληλη επισήμανση ότι «μπήκε με πλήρη τηλεδιοίκηση και χάραξη».

Ο μηχανοδηγός, υπογράμμισε ο κ. Τερεζάκης, «παραβίασε δύο φωτοσήματα πορτοκαλί, έστω και αν η χάραξη ήταν λανθασμένη». «Τα φωτοσήματα έδειχναν ότι μπαίνει σε τροχιά Μετρό. Το γιατί έγινε αυτό και το τι έγραψε στο απολογητικό του σημείωμα δεν θα σας το πω, το ξέρω τι έγραψε, ας απαντήσει η Hellenic Train», συμπλήρωσε στη σχετική παρατήρησή του.

Την ίδια προσέγγιση είχε και η Hellenic Train, στην ανακοίνωση που εξέδωσε για στο συμβάν στη Δουκίσσης Πλακεντίας, προκαλώντας την αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ).

«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμή του Μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας», αναφέρεται συγκεκριμένα, επιρρίπτοντας εμμέσως πλην σαφώς ευθύνες στον μηχανοδηγό, και ήδη, προστίθεται, «έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών», ενώ «το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα».

Απαντώντας, το σωματείο των μηχανοδηγών διαψεύδει τα περί διαθεσιμότητας και επιτίθεται στη διοίκηση της Hellenic Train για την επιλογή της να επιρρίπτει ευθύνες στους μηχανοδηγούς:

«Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο –και για άλλη μία φορά– επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό. Η HellenicΤrain γνωρίζει καλά ότι ο μηχανοδηγός είχε ανοιχτή ένδειξη εισόδου στη γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ.  

»Αντί η Ηellenic Τrain να προβληματιστεί με το δεύτερο περιστατικό στην περιοχή ελέγχου του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που αποσοβήθηκε με ενέργειες μηχανοδηγών (σ.σ. το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους), προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου 

»Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι διοικούντες της Η.Τ. και όχι οι εργαζόμενοι. Οσο η διοίκηση της Η.Τ. επιμένει να κάνει το άσπρο μαύρο τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους. Ενημερώνουμε τον πραγματικό διοικητή της εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον», καταλήγει η ΠΕΠΕ και κλείνει με την επισήμανση ότι στα Τέμπη δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, ενώ στη Δουκίσσης Πλακεντίας, που υπήρχαν ενδείξεις, «τα τρένα σταμάτησαν πριν από τον κίνδυνο».

Ακολούθησε η  ανακοίνωση του ΟΣΕ, όπου πέρα από την παραδοχή του λάθους, διαβεβαιώνεται ότι «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες», ότι «ο συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη, δηλαδή ασφαλή διαδρομή» και ότι «η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση λειτουργούν κανονικά από το 2004».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...