459
Το Alpine A110 κατασκευάστηκε σε λίγο περισσότερες από 20.000 μονάδες και οι τιμές στα μεταχειρισμένα του εξωτερικού παραμένουν υψηλές | Alpine

Θες καλή μεταπώληση; Πάρε σπορ αυτοκίνητο

Το Alpine A110 κατασκευάστηκε σε λίγο περισσότερες από 20.000 μονάδες και οι τιμές στα μεταχειρισμένα του εξωτερικού παραμένουν υψηλές
|Alpine

Θες καλή μεταπώληση; Πάρε σπορ αυτοκίνητο

Υπάρχει ένα παράδοξο στην αγορά. Στα πρόσφατα χρόνια η κατηγορία των καινούργιων σπορ αυτοκινήτων βρίσκεται υπό πίεση. Θέλετε οι ρύποι; Θέλετε ότι ο πολύς κόσμος αγοράζει SUV; Θέλετε ότι, και από κατασκευαστική σκοπιά, ένα καινούργιο σπορ αυτοκίνητο εμπεριέχει μεγαλύτερο κόστος στη διαδικασία παραγωγής του; Θέλετε ότι προωθούνται τα ΕV (Electric Vehicles), που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν προτάσσουν τη σπορ εμπειρία αλλά το χαμηλό κόστος συντήρησης; Ο συνδυασμός των παραπάνω έχει περιορίσει τις πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων, άρα τα κέρδη – και ως γνωστόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Ωστόσο υπάρχει εκεί έξω μια μεγάλη μερίδα αγοραστών που μπορεί να μην έχει τα χρήματα ή το φορολογικό υπόβαθρο για να αποκτήσει ένα καινούργιο σπορ αυτοκίνητο, όμως ψάχνει την ευκαιρία να αποκτήσει ένα τέτοιο ως μεταχειρισμένο. Αυτό συμβαίνει πολύ περισσότερο στις ημέρες μας, καθώς, ακριβώς επειδή τα σχετικά σπορ αυτοκίνητα εκλείπουν από τα showroom, έχει δημιουργηθεί η τάση τύπου «πάρε ένα “ειδικό’’ αυτοκίνητο όσο υπάρχει ακόμη».

Δυσεύρετο fun to drive. Η νέα τάση για προσιτά ή και λιγότερο προσιτά αυτοκίνητα κρατάει ψηλά τις τιμές μεταπώλησης (Γ. Κούτος/4Drivers)

Η δε έλευση των ηλεκτρικών έχει τονίσει ακόμα περισσότερο την τάση αυτή, καθώς είναι πολλές πια οι περιπτώσεις μεταχειρισμένων «ειδικών» αυτοκινήτων –πενταετίας, δεκαετίας ή και πέραν αυτής– που κρατούν υψηλές τιμές στη μεταπώληση. Λογικό, αφού συχνά τα EV απαξιώνονται από την κοινότητα των αγοραστών με σπορ προσανατολισμούς, τα μεταχειρισμένα σπορ ή «ειδικά» αυτοκίνητα να είναι σε ζήτηση, έστω κι αν δεν είναι φθηνά. Είτε πρόκειται για Αlpine A110, είτε για Porsche, είτε για τα πιο προσιτά Mazda, MX-5 ή Toyota GT / GR 86, η καλή μεταπώληση δείχνει να κρατάει γερά. Τόσο στο εξωτερικό όσο και στην ημεδαπή.

Μάλιστα, η προαναφερόμενη τάση ενόψει της προγραμματισμένης ηλεκτροκίνησης (έστω κι αν δυσκολεύεται εμπορικά) φαίνεται να αγγίζει ακόμα και μερικές ξεκάθαρα σπορ περιπτώσεις καινούργιων σπορ αυτοκινήτων. Θέλετε παράδειγμα; Λοιπόν, όπως είναι γνωστό, η Porsche σκοπεύει να αντικαταστήσει μέσα στο 2025, τόσο το 718 Boxster όσο και το 718 Cayman με ηλεκτρικούς διαδόχους τους.

Τα Porsche 718 Cayman και 718 Βοxster παρουσίασαν απότομη αύξηση πωλήσεων εντός του 2024 ενόψει της άφιξης των ηλεκτροκίνητων διαδόχων τους (Porsche)

Εκεί, λοιπόν, που αυτά τα διθέσια παρουσίαζαν φτωχές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, ακριβώς επειδή ήδη έχει ανακοινωθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικές εκδόσεις, πιστό κοινό της εταιρείας, ή και πέραν αυτής, προστρέχει το τελευταίο διάστημα και τα αγοράζει. Διαβάζω τα επίσημα στοιχεία της γερμανικής εταιρείας. Αποτυπώνουν ότι τα 718 Cayman και 718 Boxster παρουσίασαν το 2024 αύξηση 10% σε σχέση με το 2023, καθώς παραδώθηκαν 18.028 μονάδες κατά τους πρώτους εννιά μήνες του 2024. Πάρτε τους τελευταίους των Μοϊκανών, ένα πράγμα. Ενώστε τις τελείες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...