O Mασκ θέλει αλλιώς τα ταξί. Γενικώς και ειδικώς. Ανεξαρτήτως των κατά τόπους συνδέσμων αυτοκινητιστών, Uber, Lyft ή ό,τι άλλο κυκλοφορεί παγκοσμίως. Θέλει ρομποταξί. Χωρίς «ταρίφα» στο τιμόνι, χωρίς πεντάλ, μόνο ένα πλήρως αυτόνομο όχημα και τέρμα φουτουριστικό. Σαν κι αυτό που βλέπετε. Το Cybercab, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή στα στούντιο της Warner Bros στο Λος Αντζελες και ξεπήδησε από το μέλλον. Ακριβέστερα, για τον Μασκ είναι το μέλλον. Αλλωστε αυτό δεν είπε; Οτι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει να παραπέμπουν στο μέλλον;
Στην αβανταδόρικη παρουσίαση με τίτλο «Εμείς, τα ρομπότ» (προφανής αναφορά στο επιστημονικής φαντασίας μυθιστόρημα του Ισαάκ Ασίμοφ «I, Robot») ο Μασκ είπε ότι η Tesla «πρέπει να θεωρείται εταιρεία ρομποτικής Τεχνητής Νοημοσύνης» – και όχι αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα ρομποταξί του, όπως και το Robovan, ένα επίσης επαναστατικό λεωφορείο 20 θέσεων του οποίου η χρήση θα κοστίζει μόλις 5 σεντς ανά μίλι, θέλουν να αλλάξουν τα φώτα στον κόσμο των ταξί και της αστικής μετακίνησης. Ο Μασκ είπε επίσης ότι το Cybercab θα κοστίζει λιγότερο από 30.000 δολάρια και η χρήση του μόλις 20 σεντς το μίλι. Δεν γνωρίζω για το δεύτερο «τυράκι», κρατήστε όμως και μια επιφύλαξη για το πρώτο. Υπάρχει και το ιστορικό του Cybertrack που από την ανακοίνωσή του, κάποτε, μέχρι τις παραγγελίες του κοινού πήρε κάποιες δεκάδες χιλιάδες δολάρια «επάνω».
Αν όντως είναι τόσο φθηνό το Cybercab, θα δημιουργηθεί μια ενδιαφέρουσα αναμονή, ειδικά όσο οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης εξελίσσονται. Με μία διαφορά: ακόμη και με το σημερινό επίπεδο αυτόνομων λειτουργιών, όπου απαιτείται να υπάρχει σε επιβλεπτικό ρόλο ένας οδηγός στο τιμόνι, τα ατυχήματα και δυστυχήματα δεν έχουν εκλείψει. Εχει σκοτωθεί κόσμος, πώς το λένε;
Σε μια αχανή χώρα όπως οι ΗΠΑ, με τα καλά της και τα στραβά της, τουλάχιστον οι υπηρεσίες επαγρύπνισης και προστασίας του καταναλωτή λειτουργούν με οξέα ανακλαστικά. Οι περιπτώσεις όπου το Autopilot δεν σημάδεψε τον δρόμο αλλά τα δέντρα –βάλτε όποιο άλλο σταθερό αντικείμενο θέλετε στην εξίσωση– δεν ήταν λίγες και προκάλεσαν τον δύσκολο νομικά και πραγματιστικά δρόμο για τα συστήματα του Μασκ.
Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη λέει ότι το Cybercab θα είναι έτοιμο σε μόλις δύο χρόνια, δηλαδή το 2026. Ομως το θέμα είναι αν το σύστημα FSD (Full-Self Driving) της Tesla, ή όποιο άλλο, αυτή τη φορά με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και με ακόμα περισσότερες κάμερες παντού, θα καταφέρει να ξεπεράσει τη σκόπελο της εμπιστοσύνης των επιβατών σε ένα όχημα χωρίς καθόλου ανθρώπινη επίβλεψη. Ηρθε, άραγε, η στιγμή να αναθεωρήσεις τη σχέση σου με τον έλληνα «ταρίφα»;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News