1184
| CreativeProtagon / Shutterstock / magazine

Σίντι Κρόφορντ: «Μην παλεύεις ενάντια στα χρόνια που έχεις κερδίσει»

Protagon Team Protagon Team 28 Σεπτεμβρίου 2024, 20:30
|CreativeProtagon / Shutterstock / magazine

Σίντι Κρόφορντ: «Μην παλεύεις ενάντια στα χρόνια που έχεις κερδίσει»

Protagon Team Protagon Team 28 Σεπτεμβρίου 2024, 20:30

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας της μόδας, με τους μεγάλους οίκους να παρουσιάζουν τα νέα ντεφιλέ τους για την ερχόμενη άνοιξη/καλοκαίρι στις πασαρέλες της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου, του Παρισιού και του Μιλάνου. Είναι η εποχή των επιδείξεων και των μοντέλων. Η Σίντι Κρόφορντ, ένα από τα διάσημα σούπερ μόντελ της δεκαετίας του 1990, που διέπρεψε τόσο στη βιομηχανία της μόδας όσο και στον κόσμο των επιχειρήσεων, το 2001, λίγο πριν γίνει 35 ετών, ένιωσε «λίγο φοβισμένη». Μπορείτε να τη φανταστείτε να φοβάται; Και όμως! Η υπέροχη Σίντι με το χαρακτηριστικό ατρόμητο βλέμμα και το χαμόγελο που την κάνει να μοιάζει σαν να θυμάται πάντα ένα πολύ καλό αστείο, ένιωσε φόβο σε μια συγκεκριμμένη στιγμή της καριέρας της.

«Είχα συμβόλαιο με τη Revlon για σχεδόν 13 χρόνια» λέει στο BBC και στη Φάραν Κρέντσιλ από το σπίτι της στο Λος Αντζελες. «Ηταν υπέροχοι μαζί μου. Αλλά τα μοντέλα δεν άντεχαν πάνω από τα 35 εκείνη την εποχή. Αυτό ήταν το σκεπτικό της βιομηχανίας τότε». Καθώς έφτανε η ώρα για την ανανέωση του συμβολαίου ομορφιάς της Κρόφορντ, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων, τα ταμπλόιντ έστελναν μεν παπαράτσι να φωτογραφίζουν κάθε της κίνηση για τα εξώφυλλά τους, αλλά ταυτόχρονα την αποκαλούσαν «πολύ μεγάλη».

Μόλις είχε γεννήσει την κόρη της, τη διάσημη πλέον Κάια Μπέργκερ, ενώ το πρώτο παιδί της, η Πρίσλεϊ Γκέρμπερ (επίσης μοντέλο), ήταν νήπιο. «Σκεφτόμουν αν θα πρέπει να πάρω τον δρόμο της δύσης ή αν θα ρισκάρω προσπαθώντας να κάνω κάτι δικό μου. Ηξερα πως  έπρεπε να δώσω μια ευκαιρία στον εαυτό μου» λέει. «Ηταν ένα στοίχημα».

Η Κρόφορντ το 1989 – Frank Micelotta Archive / Contributor / GettyImages/ Ideal Image

Τελικά αποδείχτηκε ότι η Κρόφορντ, όταν πρόκειται να τζογάρει στην καριέρα της τα καταφέρνει περίφημα, παρατηρεί η Κρέντσιλ στο BBC. Μοντέλο καταλόγου από τις μεσοδυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ, που μετατράπηκε κυριολεκτικά σε «βόμβα» των ευρωπαϊκών ντεφιλέ, η Σίντι Κρόφορντ υπήρξε ένα από τα πρώτα τοπ μόντελ που συνεργάστηκε ταυτόχρονα με μάρκες πολυτελείας και μαζικής κατανάλωσης, πρωταγωνιστώντας σε διαφημιστικό σποτ της Pepsi (το 1991) και κατακτώντας, την ίδια στιγμή, τις πασαρέλες των Ralph Lauren και Versace. Το 1996 πόζαρε γυμνή για το Playboy, ενώ ήταν το πρόσωπο της μάρκας ρολογιών πολυτελείας Omega. Με τη συμμετοχή της, δε, στο «House of Style» του MTV βοήθησε την παριζιάνικη ραπτική να γίνει μέρος της ποπ κουλτούρας.

Σήμερα όλα αυτά ηχούν συνηθισμένα. Η Τζίτζι Χαντίντ είναι το πρόσωπο της Victoria’s Secret και της Miu Miu, ενώ η Κένταλ Τζένερ εκπροσωπεί την Uber Eats και τον Calvin Klein. Ωστόσο αυτό το μονοπάτι το άνοιξε η Σίντι Κρόφορντ φορώντας γόβες  Chanel και ένα πουκάμισο Hanes.

Το να λανσάρει μια μάρκα ειδών μακιγιάζ θα ήταν μια εύκολη κίνηση για το μοντέλο που έπεισε εκατομμύρια γυναίκες να φορέσουν ένα περίεργο καφέ κραγιόν τη δεκαετία του 1990. Ομως η Κρόφορντ είχε κάτι διαφορετικό στο μυαλό της: ήθελε να εξερευνήσει την τότε αναδυόμενη τάση που ονομαζόταν «ομορφιά των Γαλλίδων» και να επιστρατεύσει τον παριζιάνο δερματολόγο της, δρ Ζαν-Λούι Σεμπάγκ, για να τη βοηθήσει. «Τότε δεν είχαμε λόγο, δεν υπήρχαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» εξηγεί η Κρόφορντ. «Αλλά το 2001 υπήρχε αυτή η ιδέα για το πώς οι Γαλλίδες φαίνονται τόσο υπέροχες όταν γερνούν, και πώς φροντίζουν τον εαυτό τους, και πώς είναι τόσο κομψές. Και εγώ έλεγα “ξέρω πώς το κάνουν! Είναι ο δρ Σεμπάγκ!”»

Η Κρόφορντ σεβάστηκε επίσης, και συμφώνησε, με την προσέγγιση «μην πανικοβάλλεστε» του Σεμπάγκ για την επιδερμίδα των 30 και κάτι. «Αποκαλεί τη δουλειά του “φροντίδα της ηλικίας”. Είναι ένα ρεαλιστικό πράγμα. Φροντίζεις. Προσπαθείς να δείχνεις όσο πιο όμορφη μπορείς για όσο περισσότερο μπορείς. Δεν παλεύεις ενάντια στα χρόνια που έχεις κερδίσει», λέει.

Μαζί αποφάσισαν να συσκευάσουν την αντιοξειδωτική φόρμουλα προσώπου του Σεμπάγκ, την οποία χρησιμοποίησε για πρώτη φορά η Κρόφορντ στην κλινική του γιατρού στο Παρίσι. Το ονόμασαν «Meaningful Beauty» και μίλησαν με πολυτελή πολυκαταστήματα προτού λανσάρουν οι ίδιοι το προϊόν με ένα infomercial (τηλεοπτικό σποτ που μοιάζει με ενημερωτική εκπομπή).

Το μοντέλο σε γκαλά στο Μπέβερλι Χιλς το 2009 – John Shearer/WireImage/GettyImages/Ideal Image

«Ηταν πολύ σημαντικό το “Meaningful Beauty” να είναι προσιτό σε όλες» τονίζει. «Τα σεμινάρια ομορφιάς και τα TikTok είναι ουσιαστικά απλά μικρές διαφημίσεις, σωστά; Τότε, όμως, infomercial έκαναν τα φτηνιάρικα μαχαίρια ginsu…». Τώρα, βέβαια, οι σειρές ομορφιάς που απευθύνονται απευθείας στον καταναλωτή είναι κάτι το φυσιολογικό, και τα βίντεο των εταιρειών συνηθισμένα. Η «Meaningful Beauty» έχει δημιουργήσει τα δικά της με διάσημους φίλους της από την Gen-X, όπως η 54χρονη σταρ της σειράς «Grey’s Anatomy», Ελεν Πομπέο, και η 59χρονη Κριστίν Ντέιβις από το «Sex and the City».

Στο μεταξύ, η ίδια η Κρόφορντ έχει γίνει κάτι σαν τηλεοπτική σταρ χάρη στη σειρά ντοκιμαντέρ της Apple TV+ «The Supermodels» (2023), η οποία καταγράφει την άνοδο των Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα και Κρίστι Τέρλινγκτον. «Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι συνειδητοποιούν πόσο περίεργες φαινόμασταν για τη βιομηχανία της μόδας εκείνη την εποχή» παρατηρεί. «Μιλάω σοβαρά! Η γενιά πριν από εμάς ήταν όλες ξανθά κορίτσια με γαλάζια μάτια. Τις αποκαλούσαν “All American”, αν και, προφανώς, η Αμερικανίδα είναι κάτι πολύ πολύ περισσότερο. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον διευρύναμε την ιδέα της ομορφιάς. Δεν ακούγεται τρελό αυτό τώρα;»

Η Κρόφορντ αποκάλυψε στο BBC ότι η σειρά αποδείχτηκε τόσο επιτυχημένη ώστε τα στελέχη του τηλεοπτικού στούντιο να συζητούν για δεύτερη σεζόν. «Αναρωτήθηκα “αν το κάνουμε αυτό, ποια είναι η ιστορία της μόδας που θέλουμε να πούμε στη συνέχεια;” Κοιτάζω τι έχει συμβεί στη μόδα, και είναι καταπληκτικό. Εχουμε μια πολύ μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων επιδερμίδας, μεγεθών, εθνικοτήτων, ηλικιών. Οπότε σκέφτηκα πως αν συνεχίσουμε αυτή τη σειρά [της Apple], θα πρέπει να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε και το γεγονός ότι η ομορφιά έχει πολλές διαφορετικές όψεις» τονίζει.

Εχει, όμως, και μερικές ίδιες όψεις, σημειώνει η Κρέντσιλ. Ενδεικτικό παράδειγμα: Η 23χρονη κόρη της Κρόφορντ, Κάια Γκέρμπερ, είναι σχεδόν πανομοιότυπη με τη διάσημη μητέρα της στις φωτογραφίες, μερικές φορές μάλιστα εμφανίζεται σε διάφορα κόκκινα χαλιά φορώντας ρούχα που είχε φορέσει στο παρελθόν η μητέρα της στην πασαρέλα.

Την περασμένη εβδομάδα, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο η Γκέρμπερ εμφανίστηκε φορώντας μια εφαρμοστή λευκή τουαλέτα Hervé Léger, αναδημιουργία του διάσημου φορέματος της μητέρας της για τα Οσκαρ του 1993. «Ποτέ δεν πίστευα ότι οι τάσεις θα επέστρεφαν έτσι» σχολιάζει η Κρόφορντ αναφερόμενη στο ξαφνικό ενδιαφέρον για το στυλ των ’90s.

Αλλά η ίδια δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για αναδρομές στο παρελθόν, όσο για το τι ακριβώς θα κάνει αύριο. «Εχω αρχίσει να δίνω μεγαλύτερες ομιλίες για θέματα που με ενδιαφέρουν –ομιλίες των 45 λεπτών– και αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση» λέει. Συζητά επίσης νέες επιχειρηματικές ιδέες με τον σύζυγό της Ραντ Γκέρμπερ, ο οποίος είναι συνιδιοκτήτης της μάρκας τεκίλα Casamigos, αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, μαζί με τον Τζορτζ Κλούνεϊ. «Εχουμε πολύ διαφορετικά μυαλά. Ανταλλάσσουμε απόψεις μεταξύ μας. Δεν καταλαβαίνουμε πάντα ο ένας τις ιδέες του άλλου, αλλά καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον» λέει.

Εξακολουθεί, δε, να είναι μοντέλο, τόσο για την Donna Karan όσο και για την Good American. «Ειλικρινά, δεν είχα ιδέα ότι θα με φωτογράφιζαν ακόμα και σε αυτή την ηλικία» λέει. Μάλλον έκαναν λάθος, λοιπόν, όσοι ισχυρίζονταν ότι η Κρόφορντ θα ήταν «πολύ μεγάλη» για διεθνείς καμπάνιες μόδας μετά τα 35 της…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...