Ο εγκληματικός «Πιγκουίνος»
Ο Κόλιν Φάρελ ξαναμπαίνει στο κοστούμι του κακοποιού μετά την ταινία «Batman» του 2022, σε σκηνοθεσία του Ματ Ριβς, και γίνεται ξανά αγνώριστος, κάτω από άφθονα προσθετικά. Στην τηλεοπτική σειρά «Penguin», των DC Studios σε συνεργασία με τη Warner Bros, η πρεμιέρα της οποίας αναμένεται στις 19 Σεπτεμβρίου στο HBO, θα υποδεχθεί φίλους και εχθρούς στην Γκόθαμ Σίτι, που τον ανέδειξε ως έναν από τους πλέον διαβόητους χαρακτήρες στο σύμπαν των κόμικ. Για την ακρίβεια, θα επιστρέψει στο σκοτεινό και νοσηρό περιβάλλον που ανέθρεψε τον Οσβαλντ «Οζ» Κάμπελποτ, «ψυχοπαίδι» του μαφιόζου Κάρμινε Φαλκόνε και αρχετυπικού εχθρού του Ανθρώπου-Νυχτερίδα.
Ο καθόλου ταλαντούχος κύριος Γκούτσι
Ηταν σχεδόν αναμενόμενο ότι οι περιπέτειες των ιταλών σχεδιαστών Γκούτσι θα έδιναν μπόλικο υλικό στην τέχνη του θεάματος. Ειδικά όταν σε αυτές περιλαμβάνεται η δολοφονία του κληρονόμου της δυναστείας, Μαουρίτσιο Γκούτσι, κατ’ εντολήν της συζύγου του Πάολα. Το δράμα αυτό ζωντάνεψε ο Ρίντλεϊ Σκοτ στην ταινία «Ο Οίκος Γκούτσι» (2021), όπου πρωταγωνιστούν οι Lady Gaga (υποδύεται τη «μαύρη χήρα»), ο Ανταμ Ντράιβερ (Μαουρίτσιο), ο Αλ Πατσίνο (Αλντο Γκούτσι, ο θείος της οικογένειας) κ.ά.
Εκείνος πάντως που προκαλεί τις πιο δυνατές συγκινήσεις –θετικές και αρνητικές– είναι ο χαμαιλεοντικός Τζάρεντ Λίτο, που εμφανίζεται με φαλάκρα, μαγουλάκια και προγούλι, στον ρόλο του Πάολο. Είναι ο καθόλου ταλαντούχος εξάδελφος του Μαουρίτσιο, ο οποίος πεθαίνει στην ψάθα έχοντας χάσει τις μετοχές του προς όφελος της επενδυτικής εταιρείας Investcorp.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Λίτο έχει τουλάχιστον άλλες δύο απρόσμενες μεταμορφώσεις στο παλμαρέ του: της transgender Ραγιόν στο «Dollars Buyers Club» (2014), που του χάρισε το Οσκαρ β’ ρόλου, και του δολοφόνου του Τζον Λένον, Μαρκ Τσάπμαν, στο «Chapter 27» (2007).
Ο ραδιούργος Ντικ Τσέινι
Ο Κρίστιαν Μπέιλ είναι, πιθανότατα, ό,τι πλησιέστερο στην έννοια του χαμαιλεοντικού ηθοποιού, τουλάχιστον της γενιάς του. Στο «Machinist» έχασε περίπου 30 κιλά, στο «American Hustle» απέκτησε μπιροκοίλι. Εκεί, όμως, όπου πλέον δύσκολα διακρίνεται είναι στον ρόλο του πρώην αντιπροέδρου των ΗΠΑ Ντικ Τσέινι στο «Vice: ο Δεύτερος στην Ιεραρχία» (2018) του Ανταμ ΜακΚέι.
Κεντρικός ήρωας, φυσικά, ο πολιτικός που επί προεδρίας Τζορτζ Μπους τζούνιορ έδρασε ως ο πιο μυστικοπαθής εκπρόσωπος του αμερικανικού μιλιταρισμού – κατά βάση ήταν ο υπαίτιος του πολέμου στο Ιράκ, με κίνητρο, εκτός άλλων, τον προσωπικό του πλούτο. Η ταινία ακολουθεί τον Τσένεϊ από την εποχή που ήταν αχαΐρευτος φοιτητής με αγάπη για το αλκοόλ. Μέχρι που, με την εκβιαστική παραίνεση της κοπέλας/συζύγου του, Λιν, αρχίζει να μαθητεύει δίπλα στον Ντόναλντ Ράμσφελντ.
Ο γελοίος Λες Γκρόσμαν
Εχει μεγάλα χέρια και δασύτριχο στήθος, φοράει χρυσή καδένα, προσβάλλει ηθοποιούς και ανταγωνιστές, χρησιμοποιεί τη λέξη «f***» σε κάθε δεύτερη πρόταση. Και όμως, είναι ο Τομ Κρουζ στην «Τροπική Καταιγίδα», στον ρόλο του παραγωγού Λες Γκρόσμαν, ο οποίος κάνει τα αδύνατα δυνατά για να βγάλει χρυσό από την ταινία που ετοιμάζει ένας φιλόδοξος σκηνοθέτης (Μπεν Στίλερ). Φτάνει μέχρι και να διαπραγματευτεί μέσω τηλεφώνου με τους απαγωγείς Flaming Dragons, μια ομάδα ναρκεμπόρων στα βάθη της Ασίας – οπότε και επιστρατεύει το πλούσιο υβρεολόγιό του.
Ο Κρουζ δέχτηκε να συμμετάσχει στην ταινία του Στίλερ, με τον ίδιο και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, η οποία… ξετινάζει τον υπερφιλόδοξο και ματαιόδοξο κόσμο του θεάματος. Μια φιλική εμφάνιση κάνει και ο Μάθιου ΜακΚόναχι ως ατζέντης του Στίλερ.
Ο ανυπέρβλητος Ουίνστον Τσόρτσιλ
Με το χέρι στην καρδιά: Αν σας ρωτούσαν ποιος ηθοποιός κρύβεται πίσω από τα προσθετικά στην «Πιο Σκοτεινή Ωρα» του Τζο Ράιτ (2017), εσείς θα απαντούσατε «ο Γκάρι Ολντμαν»; Τώρα, βέβαια, ξέρουμε όλοι ότι ο κορυφαίος ηθοποιός υποδύθηκε τον αρχιτέκτονα της βρετανικής νίκης και έναν από τους πλέον αναγνωρίσιμους ηγέτες όλων των εποχών. Αλλά κανείς δεν φανταζόταν εκείνη την περίοδο ότι ο Ολντμαν θα μπορούσε να βάλει τη δική του σφραγίδα σε μια περσόνα bigger than life.
Δεν ήταν καν η περίπτωση του Αντονι Χόπκινς στον «Νίξον», όπου τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του ηθοποιού διατηρούνταν σε μεγάλο βαθμό. To ταλέντο του στις μεταμορφώσεις, πάντως, χωρίς να ξεπέφτει καθόλου σε αισθητική, ο Ολντμαν το είχε αποδείξει με τις πολλαπλές μορφές του «Δράκουλα», του Φράνσις Φορντ Κόπολα.
Μια γυναίκα που υποδυόταν τον άντρα
Η Γκλεν Κλόουζ μετράει οκτώ οσκαρικές υποψηφιότητες χωρίς να έχει κερδίσει ποτέ το βραβείο (ρεκόρ που μοιράζεται με τον Πίτερ Ο’ Τουλ). Σε μία από αυτές, το 2012, είχε φτάσει πολύ κοντά: με την ταινία «Αλμπερτ Νομπς» (2011) του Ροντρίγκο Γκαρσία. Εκεί υποδύεται μια γυναίκα στη φτωχή Ιρλανδία του 19ου αιώνα, η οποία για να επιβιώσει υποκρίνεται πως είναι άντρας και συγκεκριμένα ο πειθαρχημένος σερβιτόρος Αλμπερτ σε ένα μικρό δουβλινέζικο πανδοχείο.
Λεπτομέρεια: η Κλόουζ έχασε εκείνη τη χρονιά από μια άλλη… μεταμορφωμένη, τη Μέριλ Στριπ στον ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ. Στα υπ’ όψιν ότι μια άλλη αλλοπρόσαλλη μεταμόρφωση της Κλόουζ ήταν του πειρατή Gutless στον «Κάπτεν Χουκ» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ναι, έχει γένια! Αξίζει να την αναζητήσετε στο διαδίκτυο.
Το πολλαπλό είδωλο του Μπομπ Ντίλαν
Εξι διαφορετικοί/ές ηθοποιοί ανέλαβαν να «ενσαρκώσουν» ισάριθμα πρόσωπα της μουσικής ιδιοφυΐας ονόματι Μπομπ Ντίλαν. Μία από αυτές αλλάζει τους ρόλους έτσι κι αλλιώς με ξεχωριστή δεξιοτεχνία, αφήνοντας το αποτύπωμά της παντού. Η Κέιτ Μπλάνσετ έδωσε ίσως τον καλύτερο ρόλο από τους έξι στην ταινία του Τοντ Χέινς «I’m not There» (2007), όπου εμφανίζονταν επίσης οι Κρίστιαν Μπέιλ, Χιθ Λέτζερ, Ρίτσαρντ Γκιρ, Μάρκους Καρλ Φράνκλιν και Μπεν Γουίσο. Η περσόνα της αντιστοιχούσε στον Τζουν Κουίν, έναν τραγουδοποιό της φολκ που εξόργισε τους θαυμαστές του όταν χρησιμοποίησε ηλεκτρική κιθάρα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News