742
φωτ. αρχείου | INTIMEnews

Παρ’ ολίγον νέα Τέμπη στον Προαστιακό – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση συρμών στην ίδια γραμμή!

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2024, 16:21
φωτ. αρχείου
|INTIMEnews

Παρ’ ολίγον νέα Τέμπη στον Προαστιακό – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση συρμών στην ίδια γραμμή!

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2024, 16:21

Η αντίληψη και η εμπειρία δύο μηχανοδηγών απέτρεψαν την επανάληψη σκηνικού Τεμπών στον Προαστιακό το πρωί της Παρασκευής στο ύψος των Αγίων Αναργύρων, όταν από λάθος εντολή του ρυθμιστή κίνησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, δύο συρμοί βρέθηκαν στην ίδια (μονή) γραμμή, έχοντας αντίθετη κατεύθυνση.

Η σύγκρουση αποφεύχθηκε, καθώς η λανθασμένη εντολή έγινε αντιληπτή από τους μηχανοδηγούς, με τον έναν μάλιστα να ακινητοποιεί τον συρμό του. Ο σταθμάρχης τέθηκε ήδη σε αργία και διεξάγεται έρευνα για τις ακριβείς συνθήκες του περιστατικού.

Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, στο σημείο «δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, λίγο μετά τις 9 το πρωί της Παρασκευής «οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παρ’ ολίγον να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων, καθώς κινούνταν σε μονή γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς».

«Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα, όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσής του από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

»Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών, που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί» τόνισε το σωματείο.

Από πλευράς ΟΣΕ, κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης για το περιστατικό, δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε, τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του συρμού 1307, ενώ παράλληλα συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF και ενημερώθηκαν σχετικά  η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ, «η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας».

«Η διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη.  Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών» κατέληξε η ανακοίνωση.

Εισαγγελική έρευνα

Το σοβαρό περιστατικό προκάλεσε την παρέμβαση των εισαγγελικών Αρχών. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αντώνης Ελευθεριάνος, έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης με ερευνώμενο αδίκημα αυτό που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ).

Ο εισαγγελέας ζήτησε, στο πλαίσιο της έρευνας που θα διενεργηθεί από την ΓΑΔΑ, να εξασφαλιστούν όλα τα κρίσιμα στοιχεία, όπως τα ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το συμβάν, πορίσματα του ΟΣΕ και λήψη όλων των απαραίτητων καταθέσεων.

Η εποπτεία της έρευνας ανατέθηκε στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγγελική Τριανταφύλλου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το συμβάν:

Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...