441
Νεαροί με ηλεκτρικά πατίνια στη Μαδρίτη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν χρησιμοποιούσαν όλοι τα συγκεκριμένα οχήματα με αυτόν τον συνετό τρόπο | REUTERS/Violeta Santos Moura

Και η Μαδρίτη απαγορεύει τα ηλεκτρικά πατίνια

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2024, 20:12
Νεαροί με ηλεκτρικά πατίνια στη Μαδρίτη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν χρησιμοποιούσαν όλοι τα συγκεκριμένα οχήματα με αυτόν τον συνετό τρόπο
|REUTERS/Violeta Santos Moura

Και η Μαδρίτη απαγορεύει τα ηλεκτρικά πατίνια

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2024, 20:12

Η Μαδρίτη, όπως και άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, έχουν επιτρέψει τα τελευταία χρόνια την ανάπτυξη ενός δικτύου με ηλεκτρικά πατίνια τα οποία σίγουρα διευκολύνουν τις μετακινήσεις – ειδικά για τους τουρίστες. Η κατάσταση όμως με τον καιρό ξέφυγε καθώς είναι σχεδόν αδύνατον να ελέγξεις όποιον κάνει λογαριασμό σε μια εφαρμογή και καβαλάει ένα όχημα που τον περιμένει δίπλα στο σπίτι του.

Ετσι, όπως γράφουν οι Times του Λονδίνου, ελάχιστοι είναι οι κάτοικοι της Μαδρίτης που έχουν αποφύγει την… συνάντηση με ένα πατίνι που περνά ξυστά δίπλα τους ή ακόμα χειρότερα τους χτυπάει καθώς διασχίζουν κάποιον δρόμο ή απλώς στέκονται στο πεζοδρόμιο.

Ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που δεν έχουν νευριάσει βλέποντας ένα παρατημένο πατίνι να τους μπλοκάρει τον δρόμο. Με αυτά τα δεδομένα, ο Χοσέ Λουίς Μαρτίνεθ-Αλμέιδα, δήμαρχος της ισπανικής πρωτεύουσας, αποφάσισε να εξορίσει όλα αυτά τα ενοικιαζόμενα σκούτερ από την Μαδρίτη.

«Ανακαλούμε την άδεια των εταιρειών που νοικιάζουν σκούτερ στους δρόμους της πόλης», έγραψε στο X. «Προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια του λαού της Μαδρίτης», είπε, προσθέτοντας ότι το μέτρο θα «τεθεί σε πλήρη ισχύ τον Οκτώβριο». Οι εταιρείες «δεν συμμορφώθηκαν με τους όρους που επιβάλαμε για να εγγυηθούμε την ασφάλεια των πεζών, ιδιαίτερα των ηλικιωμένων», κατέληξε.

Οι τρεις εταιρείες που έχουν επί του παρόντος άδειες ενοικίασης ηλεκτρονικών σκούτερ στους δρόμους της Μαδρίτης -Lime, Dott και Tier Mobility- θα πρέπει τώρα να αποσύρουν τα οχήματά τους μέχρι τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι εταιρείες έπρεπε να επικοινωνήσουν με το γραφείο του δημάρχου και να δώσουν πρόσβαση στα δεδομένα τους. Επίσης διατάχθηκαν να εφαρμόσουν τεχνολογία που αναγκάζει τους πελάτες τους να παρκάρουν τα σκούτερ μόνο σε εξουσιοδοτημένες περιοχές και τους εμπόδιζε να τα μισθώσουν από πεζόδρομους ή κοντά σε ιστορικά πάρκα. Ομως, φαίνεται ότι δεν το έπραξαν.

Η οργή εναντίον των σκούτερ έχει αυξηθεί καθώς όλο και περισσότεροι τουρίστες επισκέπτονται την πόλη. Σημειώνοντας ότι «τα ηλεκτρικά σκούτερ προς ενοικίαση θα σταματήσουν να πλημμυρίζουν τη Μαδρίτη», η El País δήλωσε: «Στους δρόμους της Μαδρίτης είναι σύνηθες να βρίσκουμε εγκαταλελειμμένα σκούτερ, άσχημα παρκαρισμένα ή κάποια από αυτά να τρέχουν στα πεζοδρόμια, δίπλα από τους πεζούς».

Η Μαδρίτη λοιπόν ακολουθεί τα βήματα του Παρισιού, το οποίο πέρυσι απαγόρευσε την ενοικίαση ηλεκτρονικών σκούτερ μετά από δημόσια διαβούλευση. Άλλες πόλεις έχουν επιβάλει όρια στη χρήση τους, όπως ο περιορισμός του αριθμού σε κυκλοφορία ή η απαγόρευσή τους από τα πεζοδρόμια.

Από τον Οκτώβριο, η μόνη λύση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Μαδρίτης που αναζητούν «βιώσιμη κινητικότητα» θα είναι να χρησιμοποιούν τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα της πόλης. Ο δήμαρχος επεσήμανε ότι θα υπάρξει μια «ιστορική επέκταση» αυτής της υπηρεσίας, η οποία πιστεύει ότι θα καλύψει όλες τις ανάγκες που μπορεί να προκύψουν ως αποτέλεσμα της απόσυρσης των σκούτερ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...