761
Φωτογραφία κρουαζιερόπλοιου της Royal Caribbean στο Αργοστόλι τον Ιούνιο του 2024 | Shutterstock/Sail Away Media

Εφοπλιστές κρουαζιέρας: Μέτρα για την αποφυγή συνωστισμού τουριστών στα ελληνικά λιμάνια

Protagon Team Protagon Team 2 Σεπτεμβρίου 2024, 17:52
Φωτογραφία κρουαζιερόπλοιου της Royal Caribbean στο Αργοστόλι τον Ιούνιο του 2024
|Shutterstock/Sail Away Media

Εφοπλιστές κρουαζιέρας: Μέτρα για την αποφυγή συνωστισμού τουριστών στα ελληνικά λιμάνια

Protagon Team Protagon Team 2 Σεπτεμβρίου 2024, 17:52

Προτάσεις που αφορούν στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων σε προορισμούς της χώρας, περιλαμβανομένων μέτρων που πρέπει να λαμβάνονται προκειμένου τα εκατομμύρια των επιβατών – τουριστών να μη συνωστίζονται στα ελληνικά λιμάνια, δημοσιοποίησε τη Δευτέρα η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), απαντώντας με αυτόν τον τρόπο και στις επικρίσεις που δέχεται ο κλάδος για τον υπερτουρισμό.

Υπενθυμίζεται πως τις αμέσως προηγούμενες ημέρες δημοσιεύματα στον Τύπο είχαν προαναγγείλει μια «ολιστική παρέμβαση» της κυβέρνησης στην κρουαζιέρα, εξαιτίας, ακριβώς, της αυξανόμενης πίεσης που δέχονται δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί (περισσότερα εδώ).

Οι εκτιμήσεις που παρέθεσε μέσω της ίδιας ανακοίνωσης η ΕΕΚΦΝ μάλλον επιβεβαιώνουν, άλλωστε, το μέγεθος του προβλήματος. Η Ενωση υπολόγισε πως οι προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια της επικράτειας θα φτάσουν τις 5.500 για το 2024, με τον αριθμό των τουριστών να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια.

Ζητείται εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα

Πιο αναλυτικά, από την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας ανακοινώθηκε πως ο κλάδος «προβαίνει σε ενέργειες που αφορούν την εξέταση θεμάτων σχετικά με την κίνηση των πλοίων στους προορισμούς της Επικράτειας, καθώς και τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για την κίνηση των μετακινουμένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, κατά τρόπο που να μην δημιουργείται συνωστισμός στις αφίξεις, καθώς και στα διάφορα στάδια μετακινήσεώς των στα ενδιαφέροντα σημεία κάθε προορισμού».

Τα θέματα που έχουν προτεραιότητα, προκειμένου να εξεταστούν από τα αρμόδια όργανα της διοίκησης της Ενωσης, και ιδιαίτερα από αυτό της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, καταγράφηκαν ως ακολούθως:

  • «Η δημιουργία εθνικού σχεδίου – στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. 
  • Η πιστή εφαρμογή του συστήματος ελέγχου αφίξεων κρουαζιερόπλοιων berth allocation, με κριτήρια που θα οριστούν από τις αρμόδιες τοπικές Αρχές.
  • Η συνεργασία με τους εκπροσώπους των διαχειριστριών εταιρειών, για την ανάπτυξη επιπλέον σημείων ενδιαφέροντος στους σημαντικούς προορισμούς κρουαζιέρας.
  • Η αύξηση των τελών λιμένων θα πρέπει να γίνεται σταδιακά, με προειδοποίηση των χρηστών τουλάχιστον ένα χρόνο πριν την έναρξη εφαρμογής των.
  • Η βελτίωση των υποδομών όπου απαιτείται, με γνώμονα τη διατήρηση του χαρακτήρα και τη βιώσιμη ανάπτυξη του προορισμού.
  • Τα μέτρα για την προστασία του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος τα οποία αποτελούν κορυφαία επιδίωξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και υπάρχει στήριξη στις προσπάθειες μειώσεως του διοξειδίου του άνθρακα, με την χρήση νέων καυσίμων φιλικότερων στο περιβάλλον. Στο κλίμα αυτό και η επιδίωξη εγκαταστάσεως στους λιμένες συστήματος παροχής ηλεκτρικού ρεύματος για την τροφοδότηση των πλοίων, με στόχο την προστασία των κατοίκων που ζουν περιμετρικά του χώρου αυτού, όπου με τον τρόπο αυτόν δεν θα επιβαρύνονται από τις αναθυμιάσεις που προκαλούνται από την λειτουργία των μηχανών.
  • Η προστασία των επιβατών – τουριστών από τις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργεί η κλιματική κρίση, με την κατασκευή αιθουσών παραμονής στους λιμένες, καταλλήλως κλιματιζόμενων.
  • Οι μεθοδεύσεις τρόπων ελέγχου των αφίξεων των πλοίων στους λιμένες με μεγάλη κίνηση, προκειμένου να αποφεύγεται συνωστισμός και ταλαιπωρία των επιβατών – τουριστών στα διάφορα στάδια μετακινήσεώς των στα ενδιαφέροντα της ευρύτερης περιοχής κάθε προορισμού».

Αναφορικά δε με την σημασία του κλάδου και τα οφέλη για την τοπική κοινωνία των 60 και πλέον προορισμών κρουαζιέρας στην ελληνική Επικράτεια, καθώς και την εθνική οικονομία, η Ενωση ανέφερε τα ακόλουθα:

  • «Τις απευθείας δαπάνες των επισκεπτών στις επισκέψεις των στην τοπική αγορά.
  • Τη στήριξη του εμπορίου από προμήθειες υλικών, τροφίμων, κυρίως ελληνικών προϊόντων, καυσίμων κ.λπ., όπως επίσης από επισκευές, συντηρήσεις, ανακαινίσεις πλοίων κ.λπ.
  • Τα αυξημένα οφέλη από την ανάπτυξη του homeporting (υπηρεσίες, αεροδρόμια, ξενοδοχεία).
  • Την αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων στη χώρα μας.
  • Τα λιμενικά τέλη, τα τέλη επιβατών, καθώς και αυτά για την εφαρμογή των απαιτήσεων που προβλέπονται από την Διεθνή Σύμβαση SOLAS για την ασφάλεια (security) ISPS Code.
  • Τις δαπάνες για την παραλαβή στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων.
  • Τις δαπάνες στα μέσα μεταφορών.
  • Τις δαπάνες προσωπικού των τουριστικών γραφείων
  • Τα πολλή σοβαρά οφέλη από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και μακρύτερα, όπως στην Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων». Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι «θα πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή και το ενδιαφέρον των αρμοδίων Φορέων για την ανάπτυξη των μονάδων αυτών».

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται, όπως προαναφέρθηκε, πως «η κίνηση της κρουαζιέρας σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων στους ελληνικούς λιμένες για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα φτάσει 5.500 πλοία με αριθμό επιβατών – τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 6 εκατ.».

Το έγγραφο της ΕΕΚΦΝ έκλεισε με την επισήμανση των εφοπλιστών κρουαζιέρας πως επιδιώκουν τη στενή συνεργασία «με τις Αρχές διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων καθώς και με τους αρμόδιους παράγοντες της Κεντρικής Διοίκησης» σε «κάθε φάση ενεργειών», με γνώμονα «την ομαλή λειτουργία του κλάδου».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...